![]() |
Over de boeren
Zag net de betoging van de boeren. Eén boer had het ludieke idee om een koe mee te nemen. Het dier bevond zich midden in een betogende mensenmassa. Meteen wist ik weer waarom 'boer' een scheldwoord is.
Ze hebben natuurlijk wel gelijk dat de vrije markt eens te meer slachtoffers maakt en de onzichtbare hand stilaan even 'onzichtbaar' is als God, de kabouters en Musti. Ach, het Westen loopt wat op z'n einde. |
& ik ook...
|
Die koe wou meegaan naar Brussel. Het is gvd haar melk. Logisch dat ze haar standpunt wou duidelijk maken. De andere koeien volgen nog wel :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar is de goeie oude tijd toen de boeren nog durfden actie ondernemen. :evil:
E40 en E19 blokeren bijvoorbeeld. Ik weet nog toen ze vroeger alle drukke invalswegen van Gent afgesloten hebben op een virjdagavond. Zijn we direct samen met die boeren een pint gaan pakken omdat onze bus niet door kon. :lol: |
Boeren beginnen grimmig te worden en gelijk hebben ze.
|
De boeren hebben volledig gelijk. Ze hebben recht op eerlijke prijzen
|
Citaat:
|
Het zijn idioten.
Als ge uwe rommel niet verkocht krijgt boven productieprijs, moet ge iets anders gaan doen, want ge zijt middelen aan 't verspillen die ergens anders beter gebruikt kunnen worden. En politici zijn, naar traditie, even grote idioten. Subsidiering resulteert in de vernietiging van waardevolle grondstoffen die ergens anders meer verlangd worden. Verspilling. |
Citaat:
Ten tweede moet de staat maar importen uit het buitenland weren om de marktprijzen op peil te houden. |
Citaat:
Ze zijn bij contract verplicht x aantal liters melk per jaar te leveren en men geeft hun daar de dagprijs van of zo. Het is dus niet opstappen en wegwezen op een ander. |
Wat ik niet goed snap (maar ik ben nogal een simpelton) is dat ze opgelegde quotas eisen. Aan de andere kant willen ze toch nog even veel produceren, maar tegen hogere prijzen. Dat betekent dus dat er een aantal de stiel gaan moeten opgeven, maar dat is nu juist waar ze tegen protesteren. Of niet ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be