Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Studentenvereniging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129339)

Arnforpresident 6 oktober 2009 16:13

Studentenvereniging

Ik zou me graag aansluiten bij een studentenvereniging (politiek gezinde), maar kzou niet weten dewelke. Ik beschouw mezelf als een vlaamsgezind persoon, maar wil absoluut niets weten van extreminisme & radicalisme. Daarom is NSV bijvoorbeeld absoluut geen optie. Er is ook het KVHV, hoe zit het daarmee?

lomeanor 6 oktober 2009 16:17

Ik denk dat KVHV dan een heel goede keuze is :)

Mitgard 6 oktober 2009 16:19

als je maar niet vergeet dat er naast feesten ook nog gestudeerd moet worden, jongeman.

Geert C 6 oktober 2009 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4374514)
Ik zou me graag aansluiten bij een studentenvereniging (politiek gezinde), maar kzou niet weten dewelke. Ik beschouw mezelf als een vlaamsgezind persoon, maar wil absoluut niets weten van extreminisme & radicalisme. Daarom is NSV bijvoorbeeld absoluut geen optie. Er is ook het KVHV, hoe zit het daarmee?

Hangt er van af of je een ultra-conservatieve katholiek bent. :-P

Arnforpresident 6 oktober 2009 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4374527)
Hangt er van af of je een ultra-conservatieve katholiek bent. :-P

Tjah, dat is zo ook een beetje mijn probleem :-) Ethisch gezien ben ik eerder een progressief en absoluut geen katholiek.

Bovenbuur 6 oktober 2009 16:56

Politiek gezinde studentenvrenigingen, huh, ik kan ook bier drinken met niet gelijk gestemden. Prosit senior en ad absurdum enzo!

roger verhiest 6 oktober 2009 17:09

Heeft SLP geen studentenvereniging ?

ze zijn
a. Sociaal
b. Liberaal
c. Vlaams Nationalist

dus zouden ze de allergrootste en succesrijkste studentenclub moeten hebben.

bgf324 6 oktober 2009 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4374593)
Tjah, dat is zo ook een beetje mijn probleem :-) Ethisch gezien ben ik eerder een progressief en absoluut geen katholiek.

Nooit gedacht nog zo iemand tegen te komen :-D
Is altijd moeilijk aan de stembus: wordt het NVA of iets wat meer linkser?

roger verhiest 6 oktober 2009 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4374623)
Nooit gedacht nog zo iemand tegen te komen :-D
Is altijd moeilijk aan de stembus: wordt het NVA of iets wat meer linkser?

België aansluiten bij Nederland : kan tenminste voor D66 stemmen...

van Maerlant 6 oktober 2009 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4374616)

ze zijn
a. Sociaal
b. Liberaal
c. Vlaams Nationalist

:rofl: :rofl:

Arnforpresident 6 oktober 2009 17:18

Citaat:

ze zijn
a. Sociaal
b. Liberaal
c. Vlaams Nationalist

Ik geloof niet in stemtesten, maar er is wel een reden dat de SLP als laatste in mijn ranking kwam :D

Maar ik zoek niet echt naar een jongerenafdeling van een partij, anders sluit ik me wel aan bij jong-NVA. Meer een partij-onafhankelijke vereniging.

roger verhiest 6 oktober 2009 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4374628)
:rofl: :rofl:

Niet lachen : zonder toendertijd Spirit had de laatste paarse regering een akkoord voor BHV met de franstaligen kunnen afsluiten - het is de vurige Vlaamsvoelende Lambert die er voor ging liggen (of bleef staan ?)

toccata 6 oktober 2009 17:21

Citaat:

L²? :lol:
We hebben ze in Leuven proberen te contacteren na 2 maand nog steeds geen antwoord

roger verhiest 6 oktober 2009 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4374633)
Ik geloof niet in stemtesten, maar er is wel een reden dat de SLP als laatste in mijn ranking kwam :D

Maar ik zoek niet echt naar een jongerenafdeling van een partij, anders sluit ik me wel aan bij jong-NVA. Meer een partij-onafhankelijke vereniging.

Ik denk dat je nu écht alle kanten uit kan. Ik zag laatst een franse film over "Erasmus" (het studentenuitwisselingssysteem) : een leuke zaak om
buitenlandse studenten te ontmoeten en van gedachten te wisselen over de toekomst van dit oude continent & de ontwikkeling van het politieke systeem
in dit continent en de wereld...

bgf324 6 oktober 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4374633)

:cheer:

Ik kwam VB uit in mijn stemtest, maar ik stem niet op homofobe Antwerpenaren :evil:

roger verhiest 6 oktober 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4374642)
L²? :lol:
We hebben ze in Leuven proberen te contacteren na 2 maand nog steeds geen antwoord

Dat ze een kommervol bestaan leiden lijkt me wel duidelijk - een vereniging van studenten die vrijelijk met elkaar over politieke opties kunnen praten (het helpt volgens KBC) lijkt me overigens een prima idee. elke generatie zou zijn eigen ideologie opnieuw moeten uitvinden.

Heftruck 6 oktober 2009 17:25

Citaat:

Zoek uzelf een paar studenten filosofie, politieke wetenschappen en aanverwanten en ga daarmee op cafe, als ge het over die dingen wilt hebben.

Veel nuttiger en plezanter. Tenzij ge u gewoon wilt bezatten en cafepraat over politiek uitslaan.

manta 6 oktober 2009 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4374647)
:cheer:

Ik kwam VB uit in mijn stemtest, maar ik stem niet op homofobe Antwerpenaren :evil:

Hebde gij iets tegen Antwerpenaren ??? :evil:

manta 6 oktober 2009 17:33

Citaat:

Stoppen met studeren en gewoon naar de kroeg gaan gelijk al de andere mensen ... Studentenverenigingen zijn maar een cover om te kunnen feesten en zuipen ...
;-)

Flanelcondoom 6 oktober 2009 19:12

Medunkt ben je zo'n typische gematigaard die oersaai is om mee te praten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be