![]() |
Nee hoor, hij is echt.
Eerder al was bewezen dat de lijkwade van Turijn uit de middeleeuwen stamde, nu is ook aangetoond hoe hij is gemaakt. En nu? De paus erkent dat het ding nep is, en al die stukken van het kruis ook meteen? Nee hoor, zwijgen werkt beter.
|
Je vergeet nog iets...
![]() ;-) |
En misschien vergeet ik alle anderereacties ook nog. ;)
|
Citaat:
Blijkbaar lopen jullie 500 jaar achter ons :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Zoiets laat eeuwig en altijd zijn sporen na...;-) |
Het Vaticaan is helemaal niet stil over de lijkwade van Turijn. Paus Johannes Paulus II gaf hierover het volgende statement in 1998:
Citaat:
Citaat:
|
Lol, kijk eens wat er ook niet echt is: de eerste zin van de bijbel. Of gelooft de paus daar ook niet meer in?
|
Citaat:
Lijkt me heel twijfelachtig. :? |
Wat een gedoe om een walvissen-inlegkruis.
|
Bara is inderdaad scheiden en niet scheppen, maar ook het tweede woord is verkeerd vertaald, want elohim is een meervoud, en niet uit eerbied of zo...
|
God sheidde de werelden? Lag Mars eerst op de aarde? Of creeerde hij de Atlantische oceaan?
|
Er zijn zelfs paters die de bijbel compatibel vinden met de "big bang" theorie -
ik zie geen onoverkomelijk probleem... |
Citaat:
Dit is niet voor het eerst dat er een of ander zelfvelkraarde "expert" plots opduikt met een nieuwe "revolutionaire" betekenis van een (cruciale) bijbelse term. Een oude trukje in een nieuwe jasje dus . |
Citaat:
|
Ik heb een hebreeuws woordenboek ;-)
|
Waarin van alle woorden alle mogelijke betekenissen in verschillende contexten staan, een fijne dikke dus?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik erken dat er in de Bijbel vertaalfouten zitten, maar de vertaling "scheiding" voor bara voldoet a) niet aan het principe dat deze vertaling ook in andere contexten zinnig is b) niet aan het principe dat buitengewone beweringen ook buitengewoon bewijs vereisen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be