![]() |
Godsbewijs.
Kan er iemand bewijzen dat God bestaat?
|
Geloof is geen wetenschap. Ik herken Zijn aanwezigheid in de dagdagelijkse dingen.
|
Citaat:
Ik ben ook benieuwd naar het volgende: Op welke manier herken je de aanwezigheid van een God in de dagdagelijkse dingen? |
Ik herinner me een foto van een podlood hier op het forum dat diende als bewijs voor het bestaan van God en het niet bestaan van zwevende koffiepotten als het bewijs voor het niet bestaan van God. Ik waarschuw je maar aan wat je je kan verwachten ivm je vraag.
Mijns inziens kan God's bestaan niet 'bewezen' worden. De pretentie God te kunnen bewijzen heb ik de neiging godslasterlijk te noemen, voor degenen die in God menen te geloven of 'zijn' bestaan menen te weten. Aan degenen die menen dat het te bewijzen is dat God niet bestaat wil ik vragen geen vermeende 'waarschijnlijkheden' voor waarheid aan te nemen, zeker gezien die 'kansberekening' niet op iets waarneembaars gebaseerd kan zijn. Ik kan niet antwoorden op de vraag of god bestaat. Op dit moment vind ik de vraag zowel als het antwoord irrelevant. |
Goden trachten te bewijzen, daar moet je dom voor zijn.
|
Citaat:
Die man beweerde dat hij door middel van logica en reden kon bewijzen dat God bestond. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het punt van spiritualiteit is dat het niet kan worden bewezen. Het is er gewoon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of het is er gewoon niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus alles wat ik je probeer wijs te maken geloof jij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be