Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   onrein halal vlees... haha... wordt de taboe doorbroken ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129366)

brother paul 7 oktober 2009 07:01

onrein halal vlees... haha... wordt de taboe doorbroken ?

Man man man... wat lees ik in de morgen

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...s-onrein.dhtml

Meer dan helft Belgische halalproducten is onrein

Volgens de Belgische halalfederatie is 60 procent van de aangeboden halalproducten onrein. "Het gros van de Europese halalmarkt is in handen van boeven die uit eigenbelang de boel manipuleren", zo zegt Farid El Machaoud, de voorzitter van de federatie.

manuel 7 oktober 2009 07:33

'tja, waarom zou die markt anders dan de anderen gevoerd worden ? Er zitten overal handelaars en producenten die van hun product houden en er voor werken en er zijn profiteurs die zo snel mogelijk rijk willen worden tegen gelijk welke prijs, dat is toch geen nieuws ?

Herr Flick 7 oktober 2009 07:42

En proeven ze het verschil ? dus wat is het verschil...

Allee binnenkort nen applation controle voor halal schapenvlees ;-)

nihao 7 oktober 2009 07:59

Citaat:

Allee binnenkort nen applation controle voor halal schapenvlees
Goed idee : een keurmerk. Is de enige oplossing voor dit probleem, dat ik (voor een keertje) niet wil bagatelliseren. Want als je ook al in de letterlijke zin allles moet slikken wat ze je voorschotelen...

Tejokus 7 oktober 2009 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4375574)

Haaruitval.... :lol::lol:
't Is daarom dat die meisjes persé een hooxxxxxxk willen dragen ;)

maddox 7 oktober 2009 09:04

Citaat:

Vrij simpel te verwezelijken. Meet gewoon de resten stresshormonen.
Simpel leegbloeden tegenover industriele slachting geeft een enorm verschil.

Helaas kunnen zulke metingen niet uitwijzen dat de halsslagaders leegspuiten richting Mekka.
Stel je voor dat het arme schaapjes aars naar Mekka zou gewezen hebben tijdens het afmaken.
Grappig is wel, dat als het weeral zover is, de tuin van de buren op voorhand perfect proper is, en tijdens het slachten het beestje haar kop richting Kharkov wijst. Naar het pure oosten dus, en niet zuidelijk van zuid-zuidoost .

Gwyndion 7 oktober 2009 09:05

Wat zou er gebeuren moest iemand een certificaat aanvragen dat zijn eten nergens in de productie in aanraking met een moslim is gekomen. Vrij onozel natuurlijk maar gezien halal enkel door moslims mag utgevoerd worden vroeg ik het me gewoon af.

andev 7 oktober 2009 11:04

Eventjes kalmte op het hoofddoekenfront.
Mogen we wachten op voedselrekken in de grootwarenhuizen die kort en klein geslagen worden? Krijgen de beenhouwerijen die nog iets anders aanbieden dan "korrekt" halalvlees straks een bom naar binnen? En niet vergeten dat halalvlees enkel door moslims mag behandeld worden!
Hoog tijd dat iedere gewone Belg die verplicht halalvoedsel krijgt voorgeschoteld in staking gaat! Denk maar aan sommige scholen waar er niets anders meer op het menu staat om onze ingevoerde lieverdjes te behagen...
Moslims passen hier echt als een tang op een varken!

lomeanor 7 oktober 2009 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4375799)
Eventjes kalmte op het hoofddoekenfront.
Mogen we wachten op voedselrekken in de grootwarenhuizen die kort en klein geslagen worden? Krijgen de beenhouwerijen die nog iets anders aanbieden dan "korrekt" halalvlees straks een bom naar binnen? En niet vergeten dat halalvlees enkel door moslims mag behandeld worden!
Hoog tijd dat iedere gewone Belg die verplicht halalvoedsel krijgt voorgeschoteld in staking gaat! Denk maar aan sommige scholen waar er niets anders meer op het menu staat om onze ingevoerde lieverdjes te behagen...
Moslims passen hier echt als een tang op een varken!

Ik dacht dat die geen varkens mochten eten? :?

andev 7 oktober 2009 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4375532)
Man man man... wat lees ik in de morgen

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...s-onrein.dhtml

Meer dan helft Belgische halalproducten is onrein

Volgens de Belgische halalfederatie is 60 procent van de aangeboden halalproducten onrein. "Het gros van de Europese halalmarkt is in handen van boeven die uit eigenbelang de boel manipuleren", zo zegt Farid El Machaoud, de voorzitter van de federatie.

Hoog tijd dat gans Europa eindelijk islamgebied is!
Trouwens, in de islamlanden zal het vlees daar wel 100% "rein" zijn. Misschien met wormpjes en bacteriën erin maar "halal"!
Eigenlijk zijn wij, ongelovigen, allemaal onrein en minstens minderwaardig!
Zouden we niet beter onze sleutels afgeven en plaats ruimen voor deze meer hoogstaande beschavingsvorm?

lomeanor 7 oktober 2009 11:11

Ook varkens sparen tegenwoordig Halal...

brother paul 7 oktober 2009 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4375664)

Helaas kunnen zulke metingen niet uitwijzen dat de halsslagaders leegspuiten richting Mekka.
Stel je voor dat het arme schaapjes aars naar Mekka zou gewezen hebben tijdens het afmaken.
Grappig is wel, dat als het weeral zover is, de tuin van de buren op voorhand perfect proper is, en tijdens het slachten het beestje haar kop richting Kharkov wijst. Naar het pure oosten dus, en niet zuidelijk van zuid-zuidoost .

Dus hoe GAIA-onvriendelijker het beest geslacht wordt, hoe beter...

brother paul 7 oktober 2009 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4375666)
Wat zou er gebeuren moest iemand een certificaat aanvragen dat zijn eten nergens in de productie in aanraking met een moslim is gekomen. Vrij onozel natuurlijk maar gezien halal enkel door moslims mag utgevoerd worden vroeg ik het me gewoon af.

he dat is discriminatie, dat mag niet.

Herr Flick 7 oktober 2009 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4375664)

U kent ongetwijfeld mijn theorie wat de richting van Mekka betreft maar ik ga ze u toch nog eens geven.

Aangezien de wereld een bol is, en mekka op die bol ligt, sta je dus altijd zowel met je gezicht als aars richting mekka, alleen de afstand kan een paar kilometer afwijken.

Renesse 7 oktober 2009 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4375914)
U kent ongetwijfeld mijn theorie wat de richting van Mekka betreft maar ik ga ze u toch nog eens geven.

Aangezien de wereld een bol is, en mekka op die bol ligt, sta je dus altijd zowel met je gezicht als aars richting mekka, alleen de afstand kan een paar kilometer afwijken.

Dat klopt dus niet he, meetkunde studeren!

roger verhiest 7 oktober 2009 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4375914)

Volgens de Koran is de aarde plat.

roger verhiest 7 oktober 2009 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4375666)

Begin een nieuwe godsdienst de anti-iedereen godsdienst bvb...

Herr Flick 7 oktober 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4375971)
Dat klopt dus niet he, meetkunde studeren!

Ja op een paar duizend km meer of minder gaat het nu ook niet aankomen trouwens het hangt er al vanaf waar precies ge staat,

kom ik sta in Brussel en ik kijk naar het oosten, dus ik zie met wat verbeelding Mekka, eigenlijk is dat al verkeer, wat in moet meer Zuid-Oost staan, nu vraag ik mij af gaan ze in Indonesie richting oosten kijken of naar het westen...

Zelf in geval dat de aarde plat was geweest was dat nog steeds een goeie vraag niet ?

Sammael 7 oktober 2009 13:19

Citaat:

Dat is nog niet zo'n gek idee.

Als je vlees verkoopt met het etiquette "halal", dan moet dat vlees ook halal zijn.

Of je godsdienstige voorschriften omtrent voeding nu belachelijk vindt of niet, doet niet ter zake. Iemand die iets verkoopt en beweert dat dat product een zekere eigenschap heeft, waarvan zeer goed geweten is dat die essentieel is voor de klant, moet maar zorgen dat die bewering ook klopt.

Fikse sancties voor de overtreders lijken mij aangewezen.

Herr Flick 7 oktober 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4376156)
Dat is nog niet zo'n gek idee.

Als je vlees verkoopt met het etiquette "halal", dan moet dat vlees ook halal zijn.

Of je godsdienstige voorschriften omtrent voeding nu belachelijk vindt of niet, doet niet ter zake. Iemand die iets verkoopt en beweert dat dat product een zekere eigenschap heeft, waarvan zeer goed geweten is dat die essentieel is voor de klant, moet maar zorgen dat die bewering ook klopt.

Fikse sancties voor de overtreders lijken mij aangewezen.

Dat is inderdaad terecht,

Men moet voedseletiketering niet verneuken, als ik een pot confituur koop en er staat op geen suikers toegevoegd maar er staat onderaan, gesuikerd met druivensap, dan komt mijn haar ook recht omhoog, druivensap bevat geen suiker zeker ? en het is toch toegevoegd aan het product, dus klopt het ettiket niet.

Sommige producenten beseffen niet, of geven er gewoon niet om dat ze zo de gezondheid van mensen ernstig in gevaar kunnen brengen.

Nu ligt dat voor halal vlees wel anders maar het is niet correct.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be