![]() |
Studie gezocht
De Metro gewaagt vandaag (via een uitspraak van Touring) van een studie van de KU Leuven waaruit zou blijken dat het aanzuigeffect ('traffic generation', bij ons vertaald als 'de verborgen vraag') van nieuwe wegen minder groot zou zijn dan gewoonlijk wordt aangenomen. Kent iemand die studie ? Waar kan ik ze vinden ?
[Vreemd dat zo'n opvallend afwijkend resultaat pas achteraf en via via bekend wordt ook.] |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.febiac.be/documents_febia...ie%20final.pdf De studie ontkracht de aanzuiging van nieuwe autosnelwegen niet, maar wijt die eerder aan een repartitie van bestaand auto-verkeer, en niet zozeer aan een resulterende GROEI van het autoverkeer. Komt er op neer dat het geen zin heeft wat in de marge te sleutelen, je moet meteen genoeg investeren om aan de vraag te voldoen. En dat geldt ook voor het openbaar vervoer. Volledige studie vind je hier. |
Citaat:
Ben Immers dus, ism. Steven Logghe en Chris Tampère. Prof. Proost is die van het rekening-rijden :evil: |
Het stuk over aanzuigeffect is tendensieus en niet onderbouwd. Logisch ook als de studie van Touring en Febiac komt.
Toch wel eigenaardig dat Chris Tampère zich zo voor de kar laat spannen... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het snel doorgenomen en het lijkt me een correcte opsomming van common sense waarvan ik alleen maar kan hopen dat er eerder vroeg dan laat een dag komt dat onze overheid die eindelijk deelt en haar beleid aanpast. Wat het thema van het aanzuigen betreft: het is in ieder geval tijdens de voorbije 20-25 jaar in de praktijk gebleken dat het verkeer is blijven toenemen ook als er geen nieuwe capaciteit wordt bijgebouwd, en zelfs als bestaande capaciteit wordt afgebouwd. Iemand die de link naar de studie zelf heeft? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be