![]() |
Tips om alleen te gaan wonen
Grote stap! Tips zijn welkom...
Waar moet ge op letten in een te huren appartement? Welke instanties kunnen niet wachten om nieuws van u te krijgen? Hoe regelt ge water en gas? Wat hebt ge allemaal elementair nodig in uw nieuwe thuis? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou vooral letten op hoeveel ramen er bijzitten en waar die ramen staan. De hoeveelheid licht bepaalt hoe je appartement er overdag gaat uitzien. Ik zou vooral oppassen dat je geen donker kot huurt. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al eens een keer bezien of er dingen zijn die je NIET moet gaan doen voor ge der in kunt , als de plafonds pas geschilderd zijn moet ge da al ni meer doen (zo'n dingen) Ne keer naar 't wc gaan als ge een pand gaat bezien (wel zien dat het water is aangesloten) en ne keer doortrekken , de kranen en zo eens proberen ...De zou verschieten hoe rotvervelend het is om een huis te huren waarvan achteraf blijkt dat heel de waterleiding een half uur davert na dat ze doortrekken (ne maat van mij had da ne keer :-D) Voelen en kijken naar de muren en plinten , geen vochtplekken want da's ni goe , als ge een mep tegen ne muur geeft en de bezetting ligt ineens op de grond moogt ge vriendelijk ne goeiendag zeggen tegen de kandidaat huisbaas en doorgaan ... Zeker horen hoe het zit met de verwarming , als 't centrale verwarming is , duidelijkheid vragen over de afrekening (eventueel is een klapke doen met de andere bewoners ... Andere bewoners ne keer checken , nen technoliefhebber met boxen tot aan't plafond naast u hebben wonen is nie tof ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Controleer de waterkranen heel goed. Doe ze open, en laat ze even lopen. Idem voor douches.
|
Beglazing. Zorg voor een dubbele beglazing voor twee redenen: isolatie en het voorkomen van geluidsoverlast.
|
Citaat:
|
zoek een lief/kuisvrouw/slaaf :cheer:
|
Citaat:
Appartementen met één gezamelijke stookketel en voorzien van indicatiemetertjes aan de radiatoren zélf zijn absoluut te mijden aangezien Uw stookkosten overmijdelijk hoger zullen liggen... één tip,als het appartement koud aanvoelt in vergelijking met de huidige buitentemperatuur is er wat mis met de buitenisolatie in de muren.... Dat betekend bevriezen en stoken tegen de sterren op in de winter én wegsmelten bij hogere zomertemperaturen,en indien je dan indicatiemetertjes aan je radiatoren hebt hangen betaal je stookkosten zonder dat je verwarming opstaat... En neem het liefst een appartement op een tussenverdieping ,en zeker géén hoekappartement of een dakappartement.... En keur het van onder tot boven én schrijf alle zichtbare gebreken op .... |
Citaat:
;-) Hoe dan ook: geen weg terug. Binnen enkele maanden moet ik hier weg. |
Citaat:
Dat ruikt naar opportunisme. :-D |
Citaat:
|
Wat hierboven al geschreven werd ...
+ Als kopen een optie is: de prijzen zijn wat gedaald en de rente is historisch laag, misschien het juiste ogenblik? |
Ah ja , vergeet niet te vragen hoeveel de huishuur (en eventueel bijkomende kosten) is ... ;-)
|
Citaat:
Financieel gezien zou dat geen al te zware last met zich meenemen. Ik denk dat het 100 �* 200 euro per maand scheelt op de schaal die ik nu overweeg. |
Citaat:
:-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be