Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   VLECHT: vrijzinnig-humanistisch alternatief ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129409)

Producer1973 8 oktober 2009 08:00

VLECHT: vrijzinnig-humanistisch alternatief ?

1 Bijlage(n)
Beste Forum-gebruikers,

Na lang beraad en dagdagelijkse contacten ben ik er toe gekomen om zelf een beginselverklaring te schrijven. Ik hoor jullie al denken "om de hoop te vergroten", maar niets is minder waar.

Ik ben er van overtuigd dat er veel mensen zijn, net zoals ik, die voelen dat het anders kan.

Huidige politici die meer bezig zijn met hun laptop en Blackerry, dan met het politieke debat voeden meer dan ooit het wantrouwen en minachting in de politiek.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie feedback en nodig iedereen uit om even een kijkje te nemen naar bijgevoegde Beginselverklaring.

VLECHT staat voor: Vlaams, Liberaal, Eigentijds, Constructief, Humanistisch en Taboeloos. We laten ons inspireren door een eigentijds vrijzinnig-humanisme.

Elke vorm van feedback is welkom.

Groeten,

abou Anis 8 oktober 2009 08:50

Daar staat niks in.

Jeronimo 8 oktober 2009 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4377712)
Daar staat niks in.

2

Producer1973 8 oktober 2009 09:06

dit is uiteraard een beginselverklaring, een referentiekader waarbinnen de partij kan bewegen.

Concrete actiepunten horen thuis in een programma.

abou Anis 8 oktober 2009 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Producer1973 (Bericht 4377749)
dit is uiteraard een beginselverklaring, een referentiekader waarbinnen de partij kan bewegen.

Concrete actiepunten horen thuis in een programma.

Er staat maw niets in jullie referentiekader. Jullie partij zal dus in het niets bewegen.

Producer1973 8 oktober 2009 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4377752)
Er staat maw niets in jullie referentiekader. Jullie partij zal dus in het niets bewegen.

die uitspraak laat ik voor jou rekening uiteraard. Misschien nog eens lezen. Er staan inderdaad geen sterke slogans in, dat klopt.

abou Anis 8 oktober 2009 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Producer1973 (Bericht 4377758)
die uitspraak laat ik voor jou rekening uiteraard. Misschien nog eens lezen. Er staan inderdaad geen sterke slogans in, dat klopt.

Er staat anderhalve bladzijde lang vaag gezwam over humanisme en individualisme. Meer niet. Ik was niet op zoek naar sterke slogans in uw tekst, maar nog minder naar de zwakke slogans die er wel in staan.

Soit, nog veel succes gewenst.

van Maerlant 8 oktober 2009 09:35

Vrijzinnig-humanisme :lol:.

lomeanor 8 oktober 2009 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4377820)
Vrijzinnig-humanisme :lol:.

Bah.

Ik hou niet van humanisme.
En zeker niet van vrijzinnigheid.

Laat staan dus van vrijzinnig-humanisme. ;-)

van Maerlant 8 oktober 2009 10:37

Die zijn veel te conservatief en intolerant voor mij.

lomeanor 8 oktober 2009 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4377936)
Die zijn veel te conservatief en intolerant voor mij.

Intolerant zijn ze zeker.

En conservatief zijn ze op de verkeerde vlakken. ;-)

roger verhiest 8 oktober 2009 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Producer1973 (Bericht 4377660)
Beste Forum-gebruikers,

Na lang beraad en dagdagelijkse contacten ben ik er toe gekomen om zelf een beginselverklaring te schrijven. Ik hoor jullie al denken "om de hoop te vergroten", maar niets is minder waar.

Ik ben er van overtuigd dat er veel mensen zijn, net zoals ik, die voelen dat het anders kan.

Huidige politici die meer bezig zijn met hun laptop en Blackerry, dan met het politieke debat voeden meer dan ooit het wantrouwen en minachting in de politiek.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie feedback en nodig iedereen uit om even een kijkje te nemen naar bijgevoegde Beginselverklaring.

VLECHT staat voor: Vlaams, Liberaal, Eigentijds, Constructief, Humanistisch en Taboeloos. We laten ons inspireren door een eigentijds vrijzinnig-humanisme.

Groeten,

Humanisme is in wezen tegengesteld aan Nationalisme, U kan Uw beweging ook Nationaal-sociaal-liberaal noemen of CDH ?

Partijpolitiek zou het zeer rendabel kunnen zijn om je "alles voor iedereen"
te noemen "gezond verstand" bestaat nl. alreeds....

Pelgrim 8 oktober 2009 11:14

SLP bestaat toch al?

Metternich 8 oktober 2009 14:26

Nog iemand die denkt dat hij of zij eens snel een partij gaat oprichten en direct van maatschappelijk belang zal zijn.

N-SA 8 oktober 2009 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Producer1973 (Bericht 4377660)
Beste Forum-gebruikers,

Groeten,

Welke taboes moeten er sneuvelen?

Pelgrim 8 oktober 2009 14:45

alvast niet de liberale taboes.

N-SA 8 oktober 2009 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4378318)
alvast niet de liberale taboes.

Het tekstje staat inderdaad bol van de tegenstrijdigheden.

Producer1973 8 oktober 2009 18:46

ik ben blij dat dit forum blijkbaar druk bezocht wordt door mensen met een brede kijk op de dingen :-) .... Een beetje nuance zou volgens mij mogen....ik heb tot nu toe enkel maar zeer extreme reacties gelezen....

@ Roger .... humanisme is niet zo tegengesteld aan nationalisme als je zou denken...misschien wel in de traditionele denkpatronen...maar dan zou je ook kunnen zeggen dat een humanist niet sociaal is omdat hij naar maximale vrijheid streeft....

Enfin, in ieder geval bedankt voor de .... euh....reacties :-)

Jazeker 8 oktober 2009 19:21

Weer eentje die een machtige politieke partij wil oprichten via dit forum.

Het is weer volle maan zeker?

Flanelcondoom 8 oktober 2009 19:21

Is dat niet de beginselenverklaring van SLP of VLD?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be