![]() |
VLECHT: vrijzinnig-humanistisch alternatief ?
1 Bijlage(n)
Beste Forum-gebruikers,
Na lang beraad en dagdagelijkse contacten ben ik er toe gekomen om zelf een beginselverklaring te schrijven. Ik hoor jullie al denken "om de hoop te vergroten", maar niets is minder waar. Ik ben er van overtuigd dat er veel mensen zijn, net zoals ik, die voelen dat het anders kan. Huidige politici die meer bezig zijn met hun laptop en Blackerry, dan met het politieke debat voeden meer dan ooit het wantrouwen en minachting in de politiek. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie feedback en nodig iedereen uit om even een kijkje te nemen naar bijgevoegde Beginselverklaring. VLECHT staat voor: Vlaams, Liberaal, Eigentijds, Constructief, Humanistisch en Taboeloos. We laten ons inspireren door een eigentijds vrijzinnig-humanisme. Elke vorm van feedback is welkom. Groeten, |
Daar staat niks in.
|
Citaat:
|
dit is uiteraard een beginselverklaring, een referentiekader waarbinnen de partij kan bewegen.
Concrete actiepunten horen thuis in een programma. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Soit, nog veel succes gewenst. |
Vrijzinnig-humanisme :lol:.
|
Citaat:
Ik hou niet van humanisme. En zeker niet van vrijzinnigheid. Laat staan dus van vrijzinnig-humanisme. ;-) |
Die zijn veel te conservatief en intolerant voor mij.
|
Citaat:
En conservatief zijn ze op de verkeerde vlakken. ;-) |
Citaat:
Partijpolitiek zou het zeer rendabel kunnen zijn om je "alles voor iedereen" te noemen "gezond verstand" bestaat nl. alreeds.... |
SLP bestaat toch al?
|
Nog iemand die denkt dat hij of zij eens snel een partij gaat oprichten en direct van maatschappelijk belang zal zijn.
|
Citaat:
|
alvast niet de liberale taboes.
|
Citaat:
|
ik ben blij dat dit forum blijkbaar druk bezocht wordt door mensen met een brede kijk op de dingen :-) .... Een beetje nuance zou volgens mij mogen....ik heb tot nu toe enkel maar zeer extreme reacties gelezen....
@ Roger .... humanisme is niet zo tegengesteld aan nationalisme als je zou denken...misschien wel in de traditionele denkpatronen...maar dan zou je ook kunnen zeggen dat een humanist niet sociaal is omdat hij naar maximale vrijheid streeft.... Enfin, in ieder geval bedankt voor de .... euh....reacties :-) |
Weer eentje die een machtige politieke partij wil oprichten via dit forum.
Het is weer volle maan zeker? |
Is dat niet de beginselenverklaring van SLP of VLD?
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be