Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Auteursrecht van de verrottingszin "ns ne sommes demandeur de rien" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129419)

De schoofzak 8 oktober 2009 10:03

Auteursrecht van de verrottingszin "ns ne sommes demandeur de rien"

De verrottingszin bij uitstek is "nous ne sommes demandeur de rien".

Dat is zo een zin van "jouw mening interesseert me eigenlijk geen zier, als je iets wil, dan zal ik het ekspres niet willen, om de prijs die je zult betalen zo hoog mogelijk te maken".

Maar wie is eigenlijk 'begonnen' daarmee ?

speurneus 8 oktober 2009 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4377862)
De verrottingszin bij uitstek is "nous ne sommes demandeur de rien".

Dat is zo een zin van "jouw mening interesseert me eigenlijk geen zier, als je iets wil, dan zal ik het ekspres niet willen, om de prijs die je zult betalen zo hoog mogelijk te maken".

Ik heb in de politiek, maar ook in het bedrijfsleven, nooit anders gekend. Denk jij nu echt dat de "voor wat hoort wat" cultuur niet bestaat op regionaal of gemeentelijk vlak?

De schoofzak 8 oktober 2009 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4377876)
Ik heb in de politiek, maar ook in het bedrijfsleven, nooit anders gekend. Denk jij nu echt dat de "voor wat hoort wat" cultuur niet bestaat op regionaal of gemeentelijk vlak?

Ik zal het je eens uitleggen, zie:

je hebt aan de ene kant "het hard spelen" "hard maar korrekt" enz.
en je hebt dan even verder zoiets als "verrotten".

Moeder overste Tsjevenwijf Thijssen was duidelijk: verrotten is erover voor haar.

en de vraag is en blijft dus: wie is er begonnen met dat verrotten ?

nihao 8 oktober 2009 10:39

Gerard Deprez van de MR (om precies te zijn : de ex-tsjevenfractie daarbinnen).

Boduo 8 oktober 2009 20:49

Moeder overste

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4377916)

Moeder overste Tsjevenwijf Thijssen was duidelijk: verrotten is erover voor haar.

Tsjevenwijf Thyssen is een gevaarlijke slang voor de Vlamingen

:evil::x:evil:

speurneus 8 oktober 2009 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4377916)

Voor de franstaligen de Vlamingen die niet akkoord gingen met de tegeneisen die zij voorop stelden om tegemoet te komen aan de Vlaamse eisen. Voor de Vlamingen, de franstaligen omdat zij onmogelijke tegeneisen stelden als compensatie van de Vlaamse eisen.
Dus zie ik echt niet in wie het hier niet korrekt zou gespeeld hebben. Ik onderhandel dagelijks zakelijke deals. Dacht jij nu echt dat zulke onderhandelingen enige slaagkans hebben als één van beide partijen zich tekort gedaan zou voelen. Wat niet wil zeggen dat je geen water bij de wijn moet doen, maar dat geldt voor beide partijen.

schaker 9 oktober 2009 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4379315)
Voor de franstaligen de Vlamingen die niet akkoord gingen met de tegeneisen die zij voorop stelden om tegemoet te komen aan de Vlaamse eisen. Voor de Vlamingen, de franstaligen omdat zij onmogelijke tegeneisen stelden als compensatie van de Vlaamse eisen.
Dus zie ik echt niet in wie het hier niet korrekt zou gespeeld hebben. Ik onderhandel dagelijks zakelijke deals. Dacht jij nu echt dat zulke onderhandelingen enige slaagkans hebben als één van beide partijen zich tekort gedaan zou voelen. Wat niet wil zeggen dat je geen water bij de wijn moet doen, maar dat geldt voor beide partijen.

Als men onderhandeld over een kontrakt probeert men te komen tot een win-win situatie, dat betekend dat men een deal krijgt die voor beide positief is. Als dit echter niet lukt, komt de deal niet tot stand.

In Belgie is het echter niet zo.
De Vlamingen en franstaligen komen niet tot een deal, maar de vlamingen moeten wel betalen en de vlamingen moeten het franstalige beleid (bv. asielbeleid) tegen hun wil slikken. De Vlamingen krijgen een slechte deal (namelijk de staat Belgie) in de maag gesplitst, terwijl men dat niet wil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be