![]() |
Wie wordt de eerste Europese minister van Buitenlandse zaken?
Zo moeilijk het is een goed voorzitter te vinden ,zo talrijk zijn de geschikte kandidaten voor buitenlandse zaken.
|
Citaat:
Ik vraag me af of Limburgers wel een rol kunnen vervullen op het Europese toneel? |
Citaat:
Ik heb er nog niet over nagedacht. |
Citaat:
|
De eerste Europese minister van Buitenlandse zaken? Zou dat niet gewoon Javier Solana kunnen worden... de man is immers reeds de secretaris-generaal van de Europese Raad en Hoge Vertegenwoordiger van het Gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid.
|
Ik had ook gedacht dat Solana wel nog een paar jaar de buitenlandse zaken zou willen houden.
|
Citaat:
Een nieuwe verdrag, een nieuw begin. Europa zal onder het gesukkel van de laatste jaren een streep moeten zetten. |
Citaat:
In ieder geval is het belangrijk dat de minister van buitenlandse zaken een goede verstandhouding heeft met de grote 3 in Europa en met de VS en China, buiten Europa. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U heef hier echter nog geen minister van buitenlandse zaken genoemd.:roll: Of vindt u het vanzelfsprekend dat het een Belg zal worden. |
Citaat:
Waarom is de Limburg charter dan opgesteld? Ga daar maar eens over de opzet lezen. Juist om ons Euregionaal als herstelde één provincie, na de scheiding in de Nederlanden, te presenteren. Ze nemen een voorbeeld functie binnen het herstel van de Nederlanden in na het vergaan van Belziek. Zo krijgen de Nederlanden weer een sterkere plaats binnen Europa. En BTW een minister van "buitenlandse zaken"in Europa kan nooit, tuurlijk. Europa is geen land, maar een werelddeel, een continent. Dat zou moeten zijn: minster van buiten continentale zaken. |
Citaat:
Karl De Gucht of de Limburger Maxim Verhagen? |
De Europese minster van Buitelandse Zaken moet een man zijn die:
A. Voor de Europese landen acceptabel is B. Goede betrekkingen heeft met grootmachten als Amerika, Rusland en China C. Niet over zich heen laat lopen De Eurominster van Buitenlandse Zaken moet een man zijn die Europa als macht op de wereldkaart gaat zetten zodat we onafhankelijk worden van andere machten (autarkie) |
Citaat:
|
Nonkel Jef
|
Citaat:
Misschien is De Gucht ook wel geschikt? |
Citaat:
|
Verhagen wordt het niet, die is reserve-premier voor als Balkenende een postje krijgt.
|
Blair
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be