Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   katholieke arbeiders waren (110 jaar geleden) voor Tobintaks (https://forum.politics.be/showthread.php?t=1295)

ggolsteyn 24 december 2002 00:21

In "HET VOLK" - "ANTISOCIALISTISCH DAGBLAD" nummer 1 van zondag 21 juni 1891, (even na de ecycliek RERUM NOVARUM van de reactionaire paus Leo XIII), pagina 1, verscheen onder de rubriek "Wat wij willen" de eis: "DAT DE BEURSWAARDEN VOORTAAN OOK AAN BELASTING WORDEN ONDERWORPEN".

De leiders van de katholieke arbeiders hebben ondertussen deze eis vergeten, daarom wordt hij meer dan 100 jaar later als een eis van de socialisten vernoemd met de naam van Tobin, de man die er helemaal niet voor te vinden is.

Misschien kunnen we het dus VOLKSTAKS noemen, het zal de CDenV-ers zeker plezier doen als liberale partij en ook aanslaan bij al de andere Vlaamse liberale partijen.

Natuurlijk hadden de katholieke arbeiders en gazettenmakers nog de tijd niet gehad op 14 dagen om de inhoud van deze aartsreactionaire encycliek te lezen. En niettegenstaande men bij KWB en ACV ieder jaar deze aanval op de arbeiders viert, heeft nog niemand de tijd gevonden om ze te lezen.

Gerard Golsteyn.

Vomit 31 december 2002 17:00

Let op wie je nieuwe belastingen wil opleggen: misschien ben jij wel de volgende doelgroep (belasting op Internetgebruik?).

First they taxed labour
and I did not speak out
because I had no work.
Then they taxed savings
and I did not speak out
because i spent enough of mine.
Then they taxed home ownership
and I did not speak out
because I rented one.
Then they taxed the tax-exempt
and there was no one left
to speak out for me.

(met nederige verontschuldigingen aan M. Niemöller)

Belasting is diefstal: http://www.libertarian.nl/artikelen/...0419_1045.html

Vomit 1 januari 2003 23:31

En de pixels van mijn vorige bemerking waren amper droog of ik stuitte op dit verhaaltje voor het slapengaan.
Hoe vinden ze het toch uit? Steeds Orwelliaanser methoden en natuurlijk komt het alsmaar neer op lastenverzwaring, voornamelijk voor de middenklasse die noch het geld heeft om de machthebbers te verleiden, noch het medelijden van de wetgever met de minderbegoeden.

Citaat:

Oregon drivers may pay more

A panel will consider a mileage tax for the state?s motorists.

The Associated Press
December 31, 2002

The Road User Fee Task Force set up by the 2001 Legislature plans to ask the 2003 session to authorize testing the feasibility of a vehicle mileage tax.

Oregon was the first state to adopt a gas tax, in 1919, and could become the first to collect road fees via space technology.

Jim Whitty, the task force administrator, says Oregon relies on the gas tax to pay for its road system and gas tax revenues are expected to flatten as gas mileage improves and more hybrid cars come on line.

Whitty said the task force at this point wants a charge per mile. To be equivalent to the gas tax now, the substitute fee would have to be 1.25 cents per mile.

Whitty said it would be slightly higher to make up for additional administrative costs.

?We also have to have a way to track mileage only within the state,? Whitty said. This rules out basing the fee on odometer readings, which would include out-of-state driving.

?Technology has improved to the degree that this can be done, with an electronic device,? he said. The device, in a car, would be linked to the Global Positioning Satellite or GPS system, which allows pinpoint navigation by bouncing signals off satellites.

The task force hopes to organize a test of this system if the Legislature approves.

First it would test whether the idea works.

Then a small fleet of cars would be equipped with the system and evaluated for a year or so.

Whitty said there are several options for collecting fees. One is to send vehicle owners a monthly bill.

Another is to outfit gas stations so they can read the vehicle transponders and collect the tax at fueling stops.

The gas tax would remain in effect. In paying the new tax, drivers would get credit for gas tax paid.

To protect drivers? privacy, using the system to track cars in real time would be illegal. New cars would be required to have the GPS technology. Owners of older cars would be allowed to take part by retrofitting them.

The task force is thinking of the change in terms of several years away. A decision might not come until the 2005 or 2007 legislative session.

This coming session, though, the task force will submit a bill authorizing a fee for the use of studded tires to help collect for road damage done by the studs.

Whitty said the group wants a two-region approach because most of the damage ? estimated at $11 million a year ? is done in the Willamette Valley.
Bron: http://news.statesmanjournal.com/article.cfm?i=54184

maddox 2 januari 2003 07:03

Arh... effe een kleine inbreuk op privacy....Big brother will watching You.

De dag dat ze afkomen met verplichte tracking in de wagens.. ik heb nu geen wagen meer ,maar dan zal ik wel eens geneigd zijn om rare dingen te doen.
Wat is de volgende stap, iedere burger voorzien van een wandeltax apperaatje?Ingeplante GPS microchip?Tuurlijk, en daarbij nog de elektronische identiteitskaart en waarom niet ,als het er toch is ,de SIS kaart erbij.

Oeps, ze hebben die mogelijkheid nu al, met de GSM's. gewoon de pilonen volgen die jouw signaal opgevangen hebben en een extrapolatie maken.

Ik word zenuwachtig moet ik toegeven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be