Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Frank De Winne ISS-commander (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129513)

Descartes Jr 10 oktober 2009 07:06

Frank De Winne ISS-commander

Na de Rus en de Amerikaan
bleek een Belg de beste voor die baan.
Ons onderwijs leidt
straks vast en geheid
de Wetstraat in een baan om de maan.

"Kombuis, vandaag steak met frieten ! Over (.)"

kelt 10 oktober 2009 10:18

Commandant van het internationale vliegende vuilbakken-festival in de ruimte.....Inderdaad een mooie persoonlijke carrierestap,daar niet van...

Na al die "high tech" zal ook "commandant" De Winne kreupel als een oud ventje naar beneden komen,met vermoedelijk definitieve schade aan spier- en beenderstelsel....Tot zover de bijdrage van het vuilbakkenfestival aan de "bemande ruimtevaart" ;-)

garfield 10 oktober 2009 11:28

Als fan van alles wat met ruimtevaart te maken heeft, ben ik dan ook zeer trots.
Maar we moeten verder kijken, naar de maan, mars en verder.

roger verhiest 10 oktober 2009 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4381817)
Als fan van alles wat met ruimtevaart te maken heeft, ben ik dan ook zeer trots.
Maar we moeten verder kijken, naar de maan, mars en verder.

The Belgian Empire, finally greater than Earth !

Heftruck 10 oktober 2009 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4381817)
ben ik dan ook zeer trots.

Hebt ge iets speciaal verwezelijkt, misschien?

Hallebarde 10 oktober 2009 12:28

Heeft er iemand een idee wat dat gezagvoerderschap precies inhoudt ? De koers van het ISS bepalen, misschien ? Beslissen wie al dan niet wat mag of moet doen ? Tuchtstraffen opleggen aan kosmonauten die de muur gedaan hebben ?

Jazeker 10 oktober 2009 12:46

Ik wens Frank het beste toe. Zelfs een unicum in onze gekende geschiedenis. Heeeeeeeeeeel dicht contact met een alien.

Man, wat ben ik dat mediagemekker over die vent beu.

roger verhiest 10 oktober 2009 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4381922)
Heeft er iemand een idee wat dat gezagvoerderschap precies inhoudt ? De koers van het ISS bepalen, misschien ? Beslissen wie al dan niet wat mag of moet doen ? Tuchtstraffen opleggen aan kosmonauten die de muur gedaan hebben ?

Ik hoorde op de radio dat hij gewoon zijn huidige taken blijft uitvoeren (bierbrouwer van dienst), maar bovendien een overzicht moet hebben van alles wat er op het ISS gebeurd en bovendien in geval van gevaar het bevel mag geven om het station te verlaten.

Er zullen ongetwijfeld vanwege de NWO nog geheime opdrachten zijn &
scientology heeft ook nog een vinger(tje) in de pap.

Es lebet dass Gross-belgische Reich !

Hallebarde 10 oktober 2009 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4381962)
Ik hoorde op de radio dat hij gewoon zijn huidige taken blijft uitvoeren (bierbrouwer van dienst), maar bovendien een overzicht moet hebben van alles wat er op het ISS gebeurd en bovendien in geval van gevaar het bevel mag geven om het station te verlaten.

Er zullen ongetwijfeld vanwege de NWO nog geheime opdrachten zijn &
scientology heeft ook nog een vinger(tje) in de pap.

Es lebet dass Gross-belgische Reich !

Dat van het "in geval van gevaar het bevel mag geven om het station te verlaten" zal wel eerder theorie zijn, denk ik. Ik vermoed dat men daar in de commandostations op aarde over beslist.

En een goed (over-)zicht moeten hebben op alles wat er in het ISS gebeurt, lijkt mij nu niet bepaald moeilijk : die mannen leven daar in een zeer beperkte ruimte, van amper enkele caravans groot.

Laat ons dus maar zeggen dat bedoeld "gezagvoerderschap" niet al te veel concreets inhoudt, noch voor De Winne, noch voor de anderen.

Wat niet belet dat wat De Winne presteert en gepresteerd heeft toch enige waardering verdient, natuurlijk.

Descartes Jr 12 oktober 2009 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4382028)
Dat van het "in geval van gevaar het bevel mag geven om het station te verlaten" zal wel eerder theorie zijn, denk ik. Ik vermoed dat men daar in de commandostations op aarde over beslist.

Is natuurlijk moeilijk als alle verbindingen met de aarde zouden wegvallen ....

Tavek 12 oktober 2009 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4381949)
Ik wens Frank het beste toe. Zelfs een unicum in onze gekende geschiedenis. Heeeeeeeeeeel dicht contact met een alien.

Man, wat ben ik dat mediagemekker over die vent beu.

Ik ben het mediagemekker over vlaanderen, de vlaamse onafhankelijkheid, BHV, staatshervorming, hoofddoeken, de interne twisten bij SPA, CDV en VLD, VB, enz....ook allemaal kotsmoe.

Geef mij toch maar liever wat berichten over positieve zaken zoals de ruimtevaart ipv de stront waar wij dagelijks mee geconfronteerd worden op onze tv.

Hallebarde 12 oktober 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4385808)
Is natuurlijk moeilijk als alle verbindingen met de aarde zouden wegvallen ....

Juist. Zò ver had ik niet gedacht.

Descartes Jr 12 oktober 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4386034)
Juist. Zò ver had ik niet gedacht.

Gelukkig zitten er een paar (slimme) Belgen bij de NASA ;-)

Flanelcondoom 12 oktober 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4382028)

En een goed (over-)zicht moeten hebben op alles wat er in het ISS gebeurt, lijkt mij nu niet bepaald moeilijk : die mannen leven daar in een zeer beperkte ruimte, van amper enkele caravans groot.

Laat ons dus maar zeggen dat bedoeld "gezagvoerderschap" niet al te veel concreets inhoudt, noch voor De Winne, noch voor de anderen.

Wat niet belet dat wat De Winne presteert en gepresteerd heeft toch enige waardering verdient, natuurlijk.

Het is niet dat men op Aarde demokratsies is, dat het in de ruimte zo is. Als er iets misloopt, moet er iemand de orders uitdelen. Er worden geen referenda gehouden, noch wordt met gezaag rekening gehouden.

Op schepen enkel hierarchische relaties.

Flanelcondoom 12 oktober 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4385844)
Ik ben het mediagemekker over vlaanderen, de vlaamse onafhankelijkheid, BHV, staatshervorming, hoofddoeken, de interne twisten bij SPA, CDV en VLD, VB, enz....ook allemaal kotsmoe.

Geef mij toch maar liever wat berichten over positieve zaken zoals de ruimtevaart ipv de stront waar wij dagelijks mee geconfronteerd worden op onze tv.

:cheer:

Hallebarde 12 oktober 2009 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4386122)

Tiens, ik dacht dat het bij de ESA was.

garfield 12 oktober 2009 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4381880)
The Belgian Empire, finally greater than Earth !

The Terran Empire

Tavek 12 oktober 2009 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4386135)
Het is niet dat men op Aarde demokratsies is, dat het in de ruimte zo is. Als er iets misloopt, moet er iemand de orders uitdelen. Er worden geen referenda gehouden, noch wordt met gezaag rekening gehouden.

Op schepen enkel hierarchische relaties.

Er is niks gevaarlijkers als democratie op een schip.

Tejokus 12 oktober 2009 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4386179)
Er is niks gevaarlijkers als democratie op een schip.

Guy Laliberte, oprichter van Cirque du Soleil en de ONE DROP(TM) Foundation,
heeft het artistieke concept onthult achter zijn poëtisch-sociale missie, die zal
worden uitgevoerd vanuit het internationale ruimtestation ISS.
Dit is het eerste artistiek-sociale evenement vanuit de ruimte.

Veel geluk Frank ;)

Boduo 13 oktober 2009 21:06

Voor de NASA

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4386122)

Een v.d. slimme belgen die voor de NASA werkte was Karel Bossart. Hij ontwierp de motoren die gebruikt werden in de Apollo projekten om naar de maan te gaan ! 40 jaar later, nu dus, worden die motoren nog altijd gebruikt om grote raketten te lanceren. Enig in de wereld v.d. ruimtevaart !
Hij was een persoonlijke vriend van W. von Braun en van J. Kennedy.

:cheer::cheer::cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be