Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   God schiep niet : hij scheidde ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129515)

Descartes Jr 10 oktober 2009 07:58

God schiep niet : hij scheidde !

Wat deed God feitelijk in den beginne ?
Schiep hij echt iets of joeg hij Godinnen ?
Volgens een weetal
bestond alles al !
Dus scheidde hij dat en nam zich slavinnen.

In den beginne scheidde God hemel en aarde ...

Geert C 10 oktober 2009 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dat artikel
Ook voor rabbijn Evers is de discussie niet nieuw. Sterker nog: hij is het met Van Wolde eens dat er 'scheiden' staat, in plaats van scheppen. Evers: "In feite is scheiden een nuance van scheppen. Het Hebreeuwse woord bara betekent scheppen, maar de stam bar betekent ook 'buiten'. God schiep dus iets buiten zichzelf. Hij schiep een universum dat los van hem kon bestaan. Hij scheidde dus niemand minder dan zichzelf. Alles is in God en door God geschapen."

Met andere woorden: het universum is een uitscheiding van God. :-D

Of om het iets ernstiger uit te drukken: God baarde het universum. ;-) Dus dan is God toch een vrouw. 8O

Travis66 10 oktober 2009 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4382306)

Of om het iets ernstiger uit te drukken: God baarde het universum. ;-) Dus dan is God toch een vrouw. 8O

Wat ze nog niet ondekt heben is dat het werkwoord scheiden vroeger een sterk werkwoord was.
Het is dus niet God schiep de wereld. En ook niet God scheidde de wereld, maar God scheet de wereld.

hehe

Geert C 10 oktober 2009 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4382336)
Wat ze nog niet ondekt heben is dat het werkwoord scheiden vroeger een sterk werkwoord was.
Het is dus niet God schiep de wereld. En ook niet God scheidde de wereld, maar God scheet de wereld.

hehe

Weten we ineens ook wat de Oerknal was. :-D

Andro 11 oktober 2009 06:29

Citaat:

M.a.w:

Gelovigen.

Ongelovigen.

nihao 11 oktober 2009 06:52

Wat er in de tekst (Bereschit elohim enz.) staat is in feite veel prozaïscher : "In den beginne verdeelden de goden de wereld (onder elkaar)"...

Het begin van de politiek.

Travis66 11 oktober 2009 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4383113)
Wat er in de tekst (Bereschit elohim enz.) staat is in feite veel prozaïscher : "In den beginne verdeelden de goden de wereld (onder elkaar)"...

Het begin van de politiek.

Goh, die bijbel is zo diep, zoveel levels van informatie. Ik wordt er duizelig van.

Travis66 11 oktober 2009 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4382339)
Weten we ineens ook wat de Oerknal was. :-D

ROTFLMAO. Humor Geert? Respect!

koppijn 11 oktober 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4383110)
M.a.w:

Gelovigen.

Ongelovigen.

Ik ga die shit niet opkuisen, ik denk er nog niet aan.

Travis66 11 oktober 2009 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4383110)
M.a.w:

Gelovigen.

Ongelovigen.

Neen, he.

Ongelovigen zier ermeer zo uit dan:

Egmond Codfried 14 oktober 2009 16:42

http://www.cira.colostate.edu/ramm/h..._Descartes.jpg

Rene Descartes

Witte suprematie is gebaseerd op verwitte portretten van een zwarte en gekleurde elite. Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789)

Descartes Jr 14 oktober 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4390039)
Witte suprematie is gebaseerd op verwitte portretten van een zwarte en gekleurde elite. Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789)

H�*, JIJ bent er met al mijn foto's van onder !!??

Johnny Blaze 14 oktober 2009 17:35

Citaat:

Hier doet ie me zelfs een beetje aan Rick James denken :)

Bovenbuur 14 oktober 2009 19:52

Citaat:

Laat me raden, die portetten zijn zo hard vervalst dat niet alleen zijn echte kleur maar ook zijn kroeshaar wegvervalst zijn, en het feit dat ze er niet staan bewijst dat ze er eerst wel waren. Ja ja, ik geloof je, maar ik zou je liever wel in je eigen topics geloven, en niet in een draad als deze die geen zak met jouw fantasietjes van doen heeft. Mijn rode driehoekje begint te jeuken.

Turkse Nederlander 15 oktober 2009 00:59

Nog meer bewijs dat de islam het ware geloof is:

"Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30)

Johnny Blaze 15 oktober 2009 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 4391055)
Nog meer bewijs dat de islam het ware geloof is:

"Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30)

Wie zijn 'wij'?

Boontjes 15 oktober 2009 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4381564)
Wat deed God feitelijk in den beginne ?
Schiep hij echt iets of joeg hij Godinnen ?
Volgens een weetal
bestond alles al !
Dus scheidde hij dat en nam zich slavinnen.

In den beginne scheidde God hemel en aarde ...

Zalig de armen van geest, zij zullen tot mij komen! God is immers een constructie van de mensen om te proberen het onverklaarbare te verklaren.

Renesse 15 oktober 2009 07:36

Citaat:

Er bestaan nog andere vormen van "uitscheiden" hoor, maar u heeft de minst wansmakelijke eruit gekozen.

Bovenbuur 15 oktober 2009 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4391068)
Wie zijn 'wij'?

Precies, dit is dus alleen maar meer bewijs dat de Koran overgeschreven is van de Bijbel en eerdere boeken, ook hier gaat het om meerdere goden die niet scheppen maar scheiden. Als er in deze geschriften een kern van waarheid zit, dan komt die dus uit een veel ouder geloof, en zitten de nieuwere telgen van de familie er overal waar ze van het origineel afweken naast.

Basy Lys 15 oktober 2009 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4391068)
Wie zijn 'wij'?

Het majesteitsmeervoud waarin Mohammed schreef.

Overigens liet Mohammed op een andere plaats opschrijven dat Allah ("hij", niet "wij") de hemel en de aarde bijeen bracht. Moh wist duidelijk niet welke verhaaltjes hij moest geloven. Of misschien was zijn stelling afhankelijk van de soort wiet die hij gebruikt had?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be