Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Verborgen camera in Charleroi (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129562)

Kay_ 10 oktober 2009 16:23

Verborgen camera in Charleroi

http://www.youtube.com/watch?v=Y5ySR...layer_embedded

8O

illwill 10 oktober 2009 16:44

Ik zou hem serieus aanklagen en pluimen.

Als je niet weet wat er aan de hand is stamp je niet zomaar iemand de grond op. Dit is een stamp die wel degelijk blijvende schade kan veroorzaken indien hij bv in het oog komt. Als dat al niet he geval was.

Johan Bollen 10 oktober 2009 17:23

Daar is al een draad over
http://forum.politics.be/showthread.php?t=129490

Johan Bollen 10 oktober 2009 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4382349)
Ik zou hem serieus aanklagen en pluimen.

Zouden we niet eerder blij moeten zijn als er mensen zijn die hun verantwoordelijkheid opnemen en een dief proberen te stoppen?

Flanelcondoom 10 oktober 2009 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4382407)
Zouden we niet eerder blij moeten zijn als er mensen zijn die hun verantwoordelijkheid opnemen en een dief proberen te stoppen?

2.

Heftruck 10 oktober 2009 17:30

Citaat:

illwill is niet voor verantwoordelijkheid.

globalmedia 10 oktober 2009 17:31

Citaat:

wat heeft ie dan gestolen?

Johan Bollen 10 oktober 2009 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4382413)
wat heeft ie dan gestolen?

Je kan je natuurlijk ook afvragen of die filmploeg zich niet onverantwoord gedroeg. Uiteindelijk zijn die het (de producer) die de nepdief in gevaar brachten. Maar ook de nepdief zelf wist dat hij, voor geld waarschijnlijk, het risico nam gestopt te worden door omstaanders.

Vergelijk het met de taxichaufeur die gestraft werd omdat hij zogezegd zich niet bekommerde om een mens in nood.

Absurd echter zou zijn te veronderstellen dat de omstaanders maar eerst hadden moeten uitmaken of het geen 'verborgen camera' was.

Xenophon 10 oktober 2009 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4382411)
illwill is niet voor verantwoordelijkheid.

Juist wel zou ik zeggen, iemand in zijn gezicht stampen is strafbaar.

Het lijkt me maar normaal dat iemand die mensen onderuit stampt verantwoording aflegt voor de rechtbank.

globalmedia 10 oktober 2009 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4382426)
Je kan je natuurlijk ook afvragen of die filmploeg zich niet onverantwoord gedroeg. Uiteindelijk zijn die het (de producer) die de nepdief in gevaar brachten. Maar ook de nepdief zelf wist dat hij, voor geld waarschijnlijk, het risico nam gestopt te worden door omstaanders.

Vergelijk het met de taxichaufeur die gestraft werd omdat hij zogezegd zich niet bekommerde om een mens in nood.

inderdaad niks,
één van de twee driftkikkers krijgt een net op zijn hoofd en zijn maatje driftkikker schopt hem tegen het hoofd hiervoor..
de camera is een mooi bewijs voor de rechtbank...

kiko 10 oktober 2009 17:42

Mooie trap, zoveel is zeker. De fout ligt trouwens in de eerste plaats bij de programmamakers, het enige wat je de Waalse Bruce Lee kunt verwijten, is dat hij misschien wat overreageerde.

Johan Bollen 10 oktober 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4382430)
Juist wel zou ik zeggen, iemand in zijn gezicht stampen is strafbaar.

De kortse weg naar een K.O. oftewel de effectiefste manier om de dief te stoppen zonder risico voor zichzelf te lopen.

Johan Bollen 10 oktober 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4382438)
Mooie trap, zoveel is zeker. De fout ligt trouwens in de eerste plaats bij de programmamakers, het enige wat je de Waalse Bruce Lee kunt verwijten, is dat hij misschien wat overreageerde.

Eigenlijk wat het een ingehouden schop leek me. De snelheid waarmee de nepdief liep zorgde voor voldoende kracht.

Heftruck 10 oktober 2009 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4382437)
inderdaad niks,
één van de twee driftkikkers krijgt een net op zijn hoofd en zijn maatje driftkikker schopt hem tegen het hoofd hiervoor..
de camera is een mooi bewijs voor de rechtbank...

Het is blijkbaar erg in trek om mensen op allerlei idiote manieren het leven zuur te maken ten behoeve van een hersenloos tv-publiek. Doe dat niet en dan hebt ge zo geen vodden. Het zijn de idioten van dat programma die de situatie uitgelokt hebben. Dat ze de gevolgen maar dragen.

Jazeker 10 oktober 2009 17:50

Misplaatste grap - zoals vele van die hidden camera toestanden - maar naast het feit dat het een mooie trap was, lijkt het me uit de beelden ook duidelijk dat als de cameraploeg niet snel had ingegrepen, dat triootje die nepdief waarschijnlijk halfdood had gestampt omwille van een stom wit petje.

Slecht initiatief, beroerd resultaat... en toch wel erg betekenisvolle beelden over "hangjongeren".

Hertog van Gelre 10 oktober 2009 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4382454)
Misplaatste grap - zoals vele van die hidden camera toestanden - maar naast het feit dat het een mooie trap was, lijkt het me uit de beelden ook duidelijk dat als de cameraploeg niet snel had ingegrepen, dat triootje die nepdief waarschijnlijk halfdood had gestampt omwille van een stom wit petje.

Slecht initiatief, beroerd resultaat... en toch wel erg betekenisvolle beelden over "hangjongeren".

2

Hoe dan ook geen beelden waar je vrolijk van wordt.

Jazeker 10 oktober 2009 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4382458)
2

Hoe dan ook geen beelden waar je vrolijk van wordt.

Inderdaad. Eigenlijk hebben die beelden een soort van onbedoelde "documentaire" als gevolg. Althans, dat is mijn mening.

Xenophon 10 oktober 2009 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4382441)
De kortse weg naar een K.O. oftewel de effectiefste manier om de dief te stoppen zonder risico voor zichzelf te lopen.

Ik weet niet of we wel naar dezelfde beelden gekeken hebben, in diegene die ik zag kwam helemaal geen dief voor.

Johnny Blaze 10 oktober 2009 18:10

De dubbele moraal van sommige mensen hier druipt er weer eens lekker vanaf ("omdat het makakken zijn", voila, ik zal het maar duidelijk schrijven zeker?))

Johnny Blaze 10 oktober 2009 18:11

Trouwens, als men slechte humor vanaf nu altijd zo zou afstraffen, het zou de inhoud van een hoop TV programma's zeker ten goede komen op de lange duur :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be