![]() |
Nederlandse DSB bank gaat failliet
Nu de DSB bank in Nederland bankroet gaat, kan een Belgische bank de DSB kopen ,uit faillisement. Misschien iets voor Fortis.Be ?
citaat volkskrant: Het doek lijkt gevallen voor DSB Bank. De Nederlandsche Bank (DNB) staat klaar om het bewind over te nemen bij de bank van Dirk Scheringa. De bank zou technisch failliet zijn. De Nederlandse staat schiet de bank niet te hulp. Dit melden bronnen rond het ministerie van Financiën. De rechter zou vannacht op verzoek van toezichthouder DNB de zogenoemde noodregeling toepassen op DSB Bank. Dat is vergelijkbaar met een surseance van betaling. Direct na de rechterlijke uitspraak was een persconferentie gepland door DNB-president Nout Wellink en minister van Financiën Wouter Bos. Bij het sluiten van deze editie was de uitkomst nog niet bekend. De relatief kleine bank heeft een balanstotaal van bijna 8 miljard euro. De overheid vindt de bank daarmee te klein voor een reddingsoperatie. Grote banken zoals ABN Amro, Fortis en ING kregen wel overheidssteun om schade aan de economie te voorkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.fd.nl/artikel/13401995/re...t-dsb-curatele |
Hier in Den haag hoorde ik nog niets van en koper. Eerder dat het zo een onaantrekkelijke investering zou zijn met alle rechtzaken in het verschiet. Ik moest lachen hoe de grote baas van de DSB alle mogelijke partijen de schuld geeft voor zijn falen. Er wordt al heel lange tijd geklaagd en toch liet de DSB de zaak op haar beloop. Ook vraag ik mij af hoe het in deze tijd van crisis zo een hele tijd door kon gaan terwijl wij toch mochten verwachten dat de Nederlandse Bank meteen had ingegrepen.
|
Citaat:
Het is pas een aantrekkelijke koop ,als de risico's gedekt worden en als de prijs tot op een dieptepunt is gedaald. In Belgie zit hel veel geld, dus zeker ook een koper. Waarschijnlijk wordt het verzekeringsdeel en bankedeelte gesplitst. Voor een Nederlandse bank is het kopen veel moeilijker ,want het concurrentiebeding van Nely Kroes komt dan weer in actie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over een week kan dit anders zijn. |
Faillissement is ze gegund. Het is trouwens een lichtend voorbeeld van hoe goed christelijkheid en bedriegende aard samengaan.
|
Banken zijn systematisch failliet. Maar overleven enkel dankzij ons totaal misplaatste vertrouwen in deze instellingen.
|
Citaat:
|
Ik vrees dat na nog een paar van zulke faillisementen de staatsdekking op spaartegoeden tot 100.000 euri niet meer zal kunnen worden gehandhaafd; daarna zijn onze gewone betaalrekeningen/salarisrekeningen niet meer veilig en niemand komt daar onderuit want het loonzakje bestaat niet meer, niemand kan nog zonder een bankrekening. Misschien zal Rabobank als laatste rechtop blijven, maar dan alleen nog geld geven op Rabo-bankpas.
http://www.brabantsdagblad.nl/algeme...dietcrisis.ece :| |
Als alle nederlandse banken dan toch failliet gaan moet de bevolking haar euroscepticisme misschien opgeven ? Fortis Bellgie bestaat overigens niet meer : dat maakt nu deel uit van een "solide europese bankgroep"...
|
Citaat:
Oplichters zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. Dirk Scheringa is een echte kampioen in zijn soort, dan is Bernie Madoff maar een sukkeltje. Maar de burgers mogen zich wel wat vragen stellen over hun overheid en dus over de politiek. Hoe functioneren de toezichthouders? Laten ze banken maar begaan, zolang de gewone burger er niets van merkt? Het schijnt dat de DSB al lange tijd regels aan zijn laars lapte. Uiteindelijk is het de belastingbetaler die moet bijlappen om malversaties - in dit geval woekerpolissen - recht te breien. |
Citaat:
Waarschijnlijk nemen ze de verzekeringstak van Fortis-NL over en misschien ook de verzekeringstak van de DSB bank.Ze willen wel de grootste verzekeraar van de Benelux worden. |
Citaat:
http://forum.fok.nl/topic/1109277 Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht nu echt dat de Hollanders allemaal zo'n goede zakenlieden waren dar er daar nooit wat failliet gaat, en nu ineens een bank ? Oké, ik heb me op dat vlak schromelijk vergist. |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teixeira_de_Mattos_(bank) Eerdaags zou een van de grote met Nederlands belastinggeld geïnjecteerde Graaibanken ondanks alles toch plat kunnen gaan, met zo hoge kosten dat daarna de Staatsgarantie van 100.000 euri verlaagd zal worden of geheel afgeschaft. Ik voorzie eerdaags een "noodmaatregel" van/voor alle Nederlandse banken tot een pin-limiet van pakweg 250 euri per week op gewone betaalrekeningen .... |
Maar voorlopig is die staatsgarantie er dus wel, iedereen die minder dan een ton bij de DSB had staan krijgt alles terug. Dat gebeurde zelfs bij IceSave, en daar gold die garantie niet voor. Dus alle "meer deskundigen" kunnen stoppen met zielig zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be