Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Niemand in België bestrijdt racisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129630)

Egmond Codfried 12 oktober 2009 15:51

Niemand in België bestrijdt racisme

Citaat:

Niemand in België bestrijdt racisme

door Mohamed Talhaoui*

(Opiniestuk in , 01/10/1999)

ALLOCHTONE kinderen in België, in meerderheid met een islamitische achtergrond, komen steeds eerder in aanraking met racisme dat met de dag ook grovere vormen aanneemt.

Als migrantenjongere onderga je weerloos vreemdelingenhaat die je als persoon evenwel intens aanvoelt, maar moeilijk kunt situeren in een grotere context. Het is pas op latere leeftijd dat je je ten gronde gaat afvragen waarom de Belgische samenleving zich zulk een racistisch gedrag permitteert ten aanzien van hoofdzakelijk Marokkaanse en Turkse migranten, wat de achterliggende mechanismen zijn en waarom oplossingen uitblijven.
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/mtalhaoui1.htm

Vanuit mijn observaties geloof ik dat er in Nederland staatsracisme heerst. Ik denk niet dat het in Belgie veel anders zal zijn. De antiracisme bureau's zijn onderdeel van het staatsracisme en men gaat als slachtoffer daar bij de duivel te biecht.

Flanelcondoom 12 oktober 2009 15:52

Hoe bestrijdt men racisme?

Egmond Codfried 12 oktober 2009 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4385833)

Te beginnen met te erkennen dat er racisme in België bestaat.

Zoals bij AA meetings, moet men eerst erkennen "My name is Belgica and I'm an alcoholic!'

Daarom kunnen sommigen mijn theorie niet begrijpen blauw bloed is zwart bloed, want zij ontkennen dat zwarten in sommige zaken wel gelijk kunnen hebben. Intussen ben ik al vele stappen verder en speur naar de oorzaak van racisme. Door te beweren dat er altijd racisme heeft bestaan hoeft men niet te zoeken naar een oplossing. Gewoon de slachtoffers de bek snoeren, de behandeling die ik hier krijg.

andev 12 oktober 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4385833)

Eerst kijken of men het begip "racisme" niet verwart met "profitariaat"?

Flanelcondoom 12 oktober 2009 17:01

Ja, maar hoe bestrijdt men racisme?

andev 12 oktober 2009 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4385958)
Te beginnen met te erkennen dat er racisme in België bestaat.

Zoals bij AA meetings, moet men eerst erkennen "My name is Belgica and I'm an alcoholic!'

Daarom kunnen sommigen mijn theorie niet begrijpen blauw bloed is zwart bloed, want zij ontkennen dat zwarten in sommige zaken wel gelijk kunnen hebben. Intussen ben ik al vele stappen verder en speur naar de oorzaak van racisme. Door te beweren dat er altijd racisme heeft bestaan hoeft men niet te zoeken naar een oplossing. Gewoon de slachtoffers de bek snoeren, de behandeling die ik hier krijg.

Wat sommigen zo graag "racisme" noemen heeft inderdaad al altijd en overal bestaan! Misschien omdat het normaal is dat de mensen zich tegen iets afzetten dat ze niet als aanvaardbaar ervaren! Kunt u me een land noemen waaruit vreemdelingen komen die hier voortdurend "racist" roepen... waar er zelf geen "racisme" is? Afrika misschien, waar ze elkaar nu en dan eens afslachten omdat ze tot verschillende stammen behoren? Irak, Iran enz waar ze vanwege "godsdienstig racisme" tov elkaar elke dag bommen laten ontploffen tussen hun eigen mensen?
Of zou het liggen aan het verkeerd gebruik van de term "racist" door mensen die niet meteen in alles hun zin krijgen en daarbovenop klaar staan om anderen aan de kant te zetten?

driewerf 12 oktober 2009 17:17

Pølle 12 oktober 2009 21:22

Aandoenlijk.

Marlboro 12 oktober 2009 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4386006)

Dat zijn die clowns die constant overal en eender waar bezig zitten op een ander maar dan zelf wel iedere keer opnieuw de boel verpesten en alles kapot slaan en mensen aanvallen en uitmaken voor van alles en nog wat.Ook bij deze werkt racisme en verdraagzaamheid langs ene kant,ne spiegel om er zelf eens goed in te kijken hebben ze allesins niet.

Vorige week nog hoor ik voor heel tstad gent heel jonge moslima's roepen naar een vlaming het een bleekscheet is en nog wat andere leuke racistische scheldwoordjes maar dan hoor je ze niet,niks aan de hand,geen racisme,kan geen kwaad en dan hoor je mensen als dienen pipo die hier vernoemd is niet laat staan dat centrum van ongelijke kansen en debielen bestrijding.

webzwerver 12 oktober 2009 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4386006)

Wat mij opvalt is hoe stompzinnig die rode vlaggen dragers van tegenwoordig er uitzien. Het bezinksel van onze maatschappij , het genetisch afval van onze samenleving...

abou Anis 13 oktober 2009 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4385832)

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/mtalhaoui1.htm

Vanuit mijn observaties geloof ik dat er in Nederland staatsracisme heerst. Ik denk niet dat het in Belgie veel anders zal zijn. De antiracisme bureau's zijn onderdeel van het staatsracisme en men gaat als slachtoffer daar bij de duivel te biecht.

:|

omaplop 13 oktober 2009 09:21

Was deze betoging op een woensdagnamiddag of spijbelden al die schoolkinderen??

andev 13 oktober 2009 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4387164)
Was deze betoging op een woensdagnamiddag of spijbelden al die schoolkinderen??

Geef ze een uurtje les over al de redenen die leiden tot wat sommigen "racisme" noemen en al de autochtonen (en misschien sommige allochtonen) jongeren (niet negatief bedoeld, deze keer) komen met nog meer lawaai en spandoeken doeken de straat op om het stopzetten van het reeds aanwezige vreemdelingenprofitariaat te eisen...
Zoals al de schoolkindjes die langs de kant staan te zwaaien met vlaggetjes als ons koningshuis eens buiten kom..
Worden die spandoeken gemaakt in de lokalen van pater Leman van het CGKR wanneer ze eventjes geen "racismeklachten" binnenkrijgen misschien?

abou Anis 13 oktober 2009 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4387389)
Geef ze een uurtje les over al de redenen die leiden tot wat sommigen "racisme" noemen en al de autochtonen (en misschien sommige allochtonen) jongeren (niet negatief bedoeld, deze keer) komen met nog meer lawaai en spandoeken doeken de straat op om het stopzetten van het reeds aanwezige vreemdelingenprofitariaat te eisen...
Zoals al de schoolkindjes die langs de kant staan te zwaaien met vlaggetjes als ons koningshuis eens buiten kom..
Worden die spandoeken gemaakt in de lokalen van pater Leman van het CGKR wanneer ze eventjes geen "racismeklachten" binnenkrijgen misschien?

Waarom zou er les gegeven moeten worden over "wat algemeen geweten is"?

Vette Pois(s)on 13 oktober 2009 11:52

Denk niet dat racisme te bestrijden is, enkel zorgen dat elke mens een eerlijke kans krijgt is al veel.

Egmond Codfried 14 oktober 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4387404)
Denk niet dat racisme te bestrijden is, enkel zorgen dat elke mens een eerlijke kans krijgt is al veel.

Gewoon een gedachteoefening:

Racisme is een overdreven bevrijdingsideologie om wit Europa te bevrijden van een zwarte en gekleurde elite, die tevens Europa maakte tot wat het vandaag is, maar een wrede en despotische overheersing vormde.

Egmond Codfried 14 oktober 2009 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4385994)
Wat sommigen zo graag "racisme" noemen heeft inderdaad al altijd en overal bestaan! Misschien omdat het normaal is dat de mensen zich tegen iets afzetten dat ze niet als aanvaardbaar ervaren! Kunt u me een land noemen waaruit vreemdelingen komen die hier voortdurend "racist" roepen... waar er zelf geen "racisme" is? Afrika misschien, waar ze elkaar nu en dan eens afslachten omdat ze tot verschillende stammen behoren? Irak, Iran enz waar ze vanwege "godsdienstig racisme" tov elkaar elke dag bommen laten ontploffen tussen hun eigen mensen?
Of zou het liggen aan het verkeerd gebruik van de term "racist" door mensen die niet meteen in alles hun zin krijgen en daarbovenop klaar staan om anderen aan de kant te zetten?

Racisme, vrouwenhaat, homofobie, de minachting van Nederlanders voor Belgen begon in 1830 omdat zij liever een andere boevenfamilie over zichzelf wilden hebben. Er moet dus relatief recent een ruzie geweest zijn tussen wit Europa en zwarten die leidde tot racisme. De menselijke aard is nieuwgierig en niet racistisch. Mensen worden racistisch gemaakt. In protestant Nederland hebben wij het zeer katholieke Sinterklaasfeest die kleine kinderen, die kleurverschillen zien maar er geen waarde oordeel aan verbinden, hun eerste traumatische ontmoeting geven met een 'zwarte.' Ze worden zo ontvankelijk gemaakt voor de racistische indoctrinatie waarmee de zogenaamde westerse, witte suprematie, cultuur mee doortrokken is.'

Vette Pois(s)on 14 oktober 2009 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4389767)
Gewoon een gedachteoefening:

Racisme is een overdreven bevrijdingsideologie om wit Europa te bevrijden van een zwarte en gekleurde elite, die tevens Europa maakte tot wat het vandaag is, maar een wrede en despotische overheersing vormde.

Waarom zijn het dan altijd niet-witten die de "racistische" alarmbel luiden.

Nog nooit een elite dat weten doen, die gaan gewoon door en mekkeren niet.

Mcnab 14 oktober 2009 15:24

Ik wordt elke dag gediscrimineerd door de Marrokanen hier in Mechelen, ik heb echter nog nooit racist beginnen roepen of naar het cgkr gebeld.

Een bende sissy's zijn het man!

Egmond Codfried 14 oktober 2009 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4389796)
Waarom zijn het dan altijd niet-witten die de "racistische" alarmbel luiden. Nog nooit een elite dat weten doen, die gaan gewoon door en mekkeren niet.

Niet-witten klagen over racisme omdat racisme zich tegen hen richt. Witten die genieten van het privilege van witte suprematie zullen geen ene poot uitsteken om daarin verandering te brengen. Heb je ooit mannen voorop zien lopen in de strijd voor vrouwenemancipatie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be