Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Succesvolle Nederlandse Marokkanen starten actiegroep (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129642)

Hertog van Gelre 12 oktober 2009 19:32

Succesvolle Nederlandse Marokkanen starten actiegroep

Ca. 30 succesvolle Nederlanders van Marokkaanse afkomst zijn een actiegroep gestart om criminaliteit van jonge Marokkanen tegen te gaan. Ze zijn het zat. Hun doel is: deze jonge Marokkanen ofwel in school ofwel naar werk.

IronChef 12 oktober 2009 19:37

Dat gaat veel helpen.

Dajjal 12 oktober 2009 21:03

Dweilen met de kraan open.

omaplop 12 oktober 2009 21:18

Eindelijk een reactie uit eigen kringen!!

globalmedia 12 oktober 2009 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4386292)
Dat gaat veel helpen.

zei de vlaamse slaaf

Marlboro 12 oktober 2009 21:22

Ja,daarmee gaat het probleem zich oplossen.Hetgeen zal of kan gebeuren is die gasten zelf slaag krijgen.
Ouderen jonge mensen om het op deze manier te zeggen zeggen zelfs nu al;wat moet ik doen?Ik kan mijn mond opentrekken en zeggen van stopt ermee en wat dan?Ja zegt deze,dan is de kans groot ik slaag krijg.

Die mannen moeten gewoon niet van weten ze tegen gewerkt worden en al zeker niet door een bv vrouw.

IronChef 12 oktober 2009 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4386481)
zei de vlaamse slaaf

http://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow

Hertog van Gelre 13 oktober 2009 07:52

Ik ben van mening dat dit initiatief alle steun verdient.

andev 13 oktober 2009 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4386292)
Dat gaat veel helpen.

Eindelijk iets dat we al lang hadden moeten vernemen, maar dan op een veel grotere schaal: hopelijk zal het groeien!
Je reactie is echter onbegrijpelijk: schrik dat er iets op termijn aan de multiculhemel zal veranderen?
Natuurlijk gaan die dertig man dat niet eventjes in orde brengen, maar de aanzet is misschien gegeven? Waar zitten al die goede allochtonen "die telkens over dezelfde kam worden geschoren" zoals sommigen hier dagelijks proberen te beweren? Kom nu maar stilaan in actie en kuis de mesthoop voor jullie deur maar wat op voor we er allemaal in "verteren"!

andev 13 oktober 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4386444)
Dweilen met de kraan open.

Toch beter dan niets doen, en nu wachten op diegenen die de kraan beginnen dicht te draaien!

vlijmscherp 13 oktober 2009 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4387060)
Ik ben van mening dat dit initiatief alle steun verdient.

2

uiteraard gaat dit niet alle problemen weghelpen, maar het is een begin. ik snap de mensen niet die dit onmiddellijk afkraken.

SDX 13 oktober 2009 12:20

Uiterst vreemd dat ik er nergens op't net meer informatie over vind, zoekresultaten geven enkel dit forum op als zoekresultaat.
Wie precies zijn die 30 succesvolle Nederlanders van Marokkaanse origine?
Wát precies gaan ze doen? Méér buurthuizen, méér buurtvaders, méér straathoekwerkers, méér pleinanimators, méér sociale assistenen, hebben ze al 'subsidie' aangevraagd voor hun 'project?

...of gaan ze eigenhandig die 'jongeren' van't straat plukken en op school afleveren, erbij blijven staan om te zien of ze wel degelijk op school blijven en daadwerkelijk 'studeren' i.p.v. op straat te 'hangen'?

Een klein beetje meer uitleg of een link zou wel zo handig zijn om er wat meer over te weten te komen!

abou Anis 13 oktober 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4387276)
2

uiteraard gaat dit niet alle problemen weghelpen, maar het is een begin. ik snap de mensen niet die dit onmiddellijk afkraken.

Ik wel hoor. Stel dat dit initiatief vruchten afwerpt in de vorm van een kleiner aandeel van Marokkaanse jongens in de criminaliteitscijfers. Stel dat het initiatief daardoor navolging krijgt en de positieve effecten dus nog groter worden. Dan moeten een heleboel mensen stante pede op zoek naar een nieuw vijandbeeld. Heelder politieke partijen moeten dan een andere ingangspoort voor hun verwerpelijke ideologieën vinden. Ze moeten dan haast hopen op een opleving van de kommeniste om een massief extern gevaar te hebben waarmee ze grote delen van de bevolking angst kunnen inboezemen...

abou Anis 13 oktober 2009 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4387469)
Uiterst vreemd dat ik er nergens op't net meer informatie over vind, zoekresultaten geven enkel dit forum op als zoekresultaat.
Wie precies zijn die 30 succesvolle Nederlanders van Marokkaanse origine?
Wát precies gaan ze doen? Méér buurthuizen, méér buurtvaders, méér straathoekwerkers, méér pleinanimators, méér sociale assistenen, hebben ze al 'subsidie' aangevraagd voor hun 'project?

...of gaan ze eigenhandig die 'jongeren' van't straat plukken en op school afleveren, erbij blijven staan om te zien of ze wel degelijk op school blijven en daadwerkelijk 'studeren' i.p.v. op straat te 'hangen'?

Een klein beetje meer uitleg of een link zou wel zo handig zijn om er wat meer over te weten te komen!

http://www.google.nl/support/websear...y?answer=35889

En on topic: http://www.nu.nl/algemeen/2100007/st...-jongeren.html

globalmedia 13 oktober 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4386281)
Ca. 30 succesvolle Nederlanders van Marokkaanse afkomst zijn een actiegroep gestart om criminaliteit van jonge Marokkanen tegen te gaan. Ze zijn het zat. Hun doel is: deze jonge Marokkanen ofwel in school ofwel naar werk.

30 succesvolle Nederlanderse " ondernemers"van Marokkaanse afkomst,
zou nog beter klinken..

SDX 13 oktober 2009 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4387485)

U hoeft niet zo neerbuigend te doen hoor!

Zo ver was ik ook al geraakt!

Staat nergens een antwoord op mijn vragen, enkel dat er wordt 'opgeroepen' zich aan te sluiten bij het 'netwerk' om te 'bekijken' hoe ze het probleem gaan oplossen!
Erg innovatief moet ik bekennen!:roll: Lijken wel politici!

Hertog van Gelre 13 oktober 2009 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4387554)

Staat nergens een antwoord op mijn vragen, enkel dat er wordt 'opgeroepen' zich aan te sluiten bij het 'netwerk' om te 'bekijken' hoe ze het probleem gaan oplossen!

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...noverlast.html

SDX 13 oktober 2009 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4387610)

Bedankt Hertog.

Dit was dus de 'aanzet':
Citaat:

Bovendien richt deze criminaliteit zich in toenemende mate ook op de Marokkaanse gemeenschap. Hoog tijd dus dat wij Marokkanen onze verantwoordelijkheid nemen.
Maar dit maakt dat dan weer goed:
Citaat:

De actiegroep wil het probleem op verschillende manieren aanpakken. Onder andere door jongeren die dreigen te ontsporen in een vroegtijdig stadium op te sporen. Vervolgens moeten de lokale gemeenschap en lokale leiders de jongens 'op de huid zitten, onder druk zetten'. Net zolang tot ze weer een opleiding gaan volgen, een baan krijgen en hun vrije tijd weer zinvol gaan invullen. Daarbij richten ze zich zowel op de jongeren als hun ouders
Alhoewel dit volgens mij al vaak genoeg gebeurd is:
Citaat:

Daarnaast wil het comité intensief gaan samenwerken met moskeekoepels, gevangenisimams, jeugdinrichtingen en professionals die zich bezig houden de bestrijding van Marokkaanse jeugdcriminaliteit
...en totnogtoe geen zoden aan de dijk bracht.

In elk geval wens ik hen succes!

webzwerver 13 oktober 2009 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4387554)

Hopelijk niet, anders is het weer bedrog.
In elk geval, eerst zien, dan geloven.
En als die werkelijk succes boeken, en de jonge schoften uit hun gemeenschap tot een beter leven kunnen brengen, dan zal ik de eerste zijn om bravo te zeggen.
Ondertussen is er nog niks veranderd in ieder geval..

Jantje 13 oktober 2009 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4386281)

Link graag.

En dergelijke initiatieven hebben reeds vaker plaats gehad, maar zijn totaal waardeloos, zolang de politiek niets onderneemt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be