![]() |
Mezenbollen
De winter staat voor de deur , voor donderdag al vrieskou , onze gevederde vrienden hebben het moeilijk .
Voeder je vogels , en zo ja , wat geef je hen ? |
't Zal niet zijn zeker, granen naar believen bij de kippen, mezenbollen, nootjes, appels......en zeker niet te vergeten, vers water om te drinken.
|
Zoogdieren, liefst de kat van de buren.
|
Mezenbollen ??? Ah ja , 's gelijk sneeuwballen , maar in plaats van een handvol sneeuw neemt ge een mees ...
Mja , best leuk om da naar de mensen te gooien , maar ze zijn moeilijk te vangen , daarom smijten wij hier met paruchenbollen naar mekaar , die vogeltjes koopt ge goedkoop in elken dierenwinkel...Doordat ze zo goedkoop zijn maakt ge der zo geen zonde van dat ge die al eens kapotsmijt ... 8-) |
Nope, dit verzwakt de soorten enkel maar. De zwakken die anders sterven zijn zo in staat om in het voorjaar hun zwakkere genen door te geven.
|
Dat ze er eens voor werken verdoeme! :-P
|
frietvet wordt bij ons op deze manier hergebruikt, mengen met zaad en in bakjes gieten voor de vogels, op onbereikbare plaatsen voor onze katten weliswaar :p
|
Citaat:
'k Giet dat in een lege fles van bv Cola om er, eens afgekoeld, aan de zijkant een deel van weg te snijden en in een boom te hangen. De spreeuwen zijn daar dol op....;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Beetje vanalles.
In de winter zit het vol met vogeltjes in onze tuin... ons katten moeten ook eten hé :-o |
Ik zou dringend mij vogelvoederinstallatie eens moeten ineen knutselen. Met mezenbollen, frietvet, brood, zaadjes, en af en toe wat verse bessen. Uiteraard voorzien van een laserkanon dat alle duiven die te dichtbij komen in één flits roosteren. Dat zal hen leren, het eten te stelen van de andere vogels...
|
Citaat:
'k Weet alleen dat het lang duurt ;-) |
ik jaag wel eens op mezen.
met een kruisboog. ik jaag met een kruisboog op mezen. eerst lok ik ze met mezenbollen, die mezen. dan jaag ik erop. met een kruisboog. |
Citaat:
|
en ik kan je verzekeren, tegen zo'n pijl uit een kruisboog heeft een mees geen enkel verhaal.
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be