![]() |
Hartchirurg Brugada wil totale rookban in horeca
Gistteren pleitte de vermaarde hartchirurg Pedro Brugada voor een snelle en totale rookstop in alle horecazaken, ook café's. Hij baseert zich op een nieuwe studie, die heeft aangetoond dat in landen met een totaal rookverbod op openbare plaatsen het aantal hartinfarcten en doden door vaatziekten met 30% (!) is gedaald. In een reactie belooft VLD-er van Crunckelsven - ook arts- dat die totale ban voor zijn partij tegen 2012 een realiteit moet zijn.
Het is toch wraakroepend dat, in het licht van zulke overtuigend cijfermateriaal, niet sneller werk wordt gemaakt van een totaal rookverbod op alle openbare plaatsen, café's, bushokjes, terrassen en festivalweides incluis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De gezondheidsfascisten zijn weer op oorlogspad blijkbaar. |
Citaat:
de moeilijkheden die je dan zal hebben zijn recht evenredig met je graad van verslaafdheden... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Biopolitics :(
Soit, het is blijkbaar de enige manier van politiek voeren tegenwoordig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met kabel :cheer: (da's wel slecht voor de geestelijke gezondheid maar kom, dan luisteren ze beter) Verboden ongezond te doen :cheer: Of willen we mensen een beetje verantwoordelijkheid laten over zichzelf? Ik kies voor het laatste en neen ik rook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie niet luisteren wil (de sigaret niet wil opgeven), zal voelen (vroeger sterven). Hoe ga je dat plaatsen in een pro-rookverbod-kader? |
Citaat:
Mijn kinderen mogen roken, maar toch doen ze het niet. Like that. |
Citaat:
Je zegt het zelf : Wie niet luisteren wil (de sigaret niet wil opgeven), zal voelen (vroeger sterven). Heel veel over valt hier toch niet over te discuteren ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be