Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gewelddadige private milities in Vlaanderen !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129797)

De schoofzak 15 oktober 2009 17:47

Gewelddadige private milities in Vlaanderen !!

Volgend gazettenbericht verontrust mij.

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20091015_067

of ook: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...um-bouwt.dhtml

titel: Vandalen richten ravage aan bij Gents bouwbedrijf

maar die titel is misleidend !!

want een stukje tekst:

Citaat:

De feiten zouden gepleegd zijn uit onvrede met de bouw van een nieuw transitcentrum voor mensen zonder papieren in Steenokkerzeel.
Citaat:

De gemaskerde bende viel in de voormiddag binnen in het gebouw van Besix aan de Kortrijksesteenweg. Ze vernielden nagenoeg de hele inboedel, aldus het parket. Ze spoten overal zwarte verf, beschadigden kantoormeubelen en gooiden een bijtend product op de vloer.

Tegen de receptioniste zeiden de vandalen dat ze ongedeerd zou blijven als ze zich kalm hield. Ze zeiden ook dat dit 'het gevolg is van het bouwen van gevangenissen'.

De vandalen zouden strijden tegen de bouw van een nieuw transitcentrum voor mensen zonder papieren in Steenokkerzeel. Het nieuwe centrum wordt opgetrokken op een terrein naast het opvangcentrum 127 bis.

Ten eerste, is dit een zware provokasie naar de regering, het gerecht en de polisie. Eigenlijk naar onze 'maatschappij'.

Ten tweede, is dit een zware provokasie naar ekstreem rechts. Om nu nog 'in de gazet te kunnen komen' moet ge even zwaar (of nog zwaarder) uit de hoek komen.

Die daders moeten absoluut zo vlug als mogelijk opgepakt en veroordeeld worden, niet voor gewoon vandalisme, maar wel degelijk voor iets van staatsgevaarlijke of maatschappij-ontwrichtende misdrijven.

Bhairav 15 oktober 2009 17:50

ANgsthaas.

De schoofzak 15 oktober 2009 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4392169)
ANgsthaas.

Ik herinner me nog dat para's de rijkswacht assisteerden, bij kontroles aan grootwarenhuizen, godbeterd niet in Brussel alleen maar over gans Vlaanderen.

Daarbij staat in mijn mail niet dat ik bang ben, wel verontrust.

O.a. omdat "er meer zotten los rondlopen, dan dat er vastzitten", diksit die kommissaris van de dienst van de verdwenen en verlopen gelopen kindjes, in het nieuwsblad van een paar jaar geleden.

Herr Flick 15 oktober 2009 17:56

hopla, in een andere toppic wordt er dan beweerd dat "links" in de gaten houden niet nodig is, ...

blijkbaar doen ze inderdaad wel wat meer dan gewoon derby pils zuipen en uit de werken van hun grote voorbeelden citeren...

De staatssicherheit doet er goed aan om zeker het volgende concert van uiterst rechts goed in de gaten te houden ...

Bhairav 15 oktober 2009 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4392201)
Ik herinner me nog dat para's de rijkswacht assisteerden, bij kontroles aan grootwarenhuizen, godbeterd niet in Brussel alleen maar over gans Vlaanderen.

Dat waren nogal tijden, zeker?

De schoofzak 15 oktober 2009 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4392212)
Dat waren nogal tijden, zeker?

De tijd van de Bende van Nijvel en van de CCC.

Bwa, dat viel eigenlijk wel mee ... zo 10 doden of zoiets in één klap toen in Aalst .. of dat bommeke van de ccc aan ik geloof de kredietbank ... de gazetten moesten geen prutsnieuws zoeken om de eerste bladzijde vol te krijgen.

Jaani_Dushman 15 oktober 2009 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4392151)
Ten eerste, is dit een zware provokasie naar de regering, het gerecht en de polisie. Eigenlijk naar onze 'maatschappij'.

Wel een flinke gedachtensprong die je maakt van "de regering, het gerecht en de politie" naar "onze samenleving". :?

De schoofzak 16 oktober 2009 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4393163)
Wel een flinke gedachtensprong die je maakt van "de regering, het gerecht en de politie" naar "onze samenleving". :?

Als de uitvoerende macht (regering) op die wijze gehinderd wordt om een gebouw op te trekken, ter uitvoering van een wet (de wet op de vreemdelingen ...), verhindering door middel van een dergelijk misdrijf waarbij polisie en gerecht een neus gezet worden (jullie zijn onbekwaam, wij durven zoiets want we rekenen op onstrafbaarheid ...),

ja, dan vind ik dit een probleem voor onze samenleving.

Een paar onnozelaars die banden van jeeps kapot steken, omdat ze niet akkoord zijn dat jeeps mogen gebruikt worden door gewone mensen, ... dat is laf vandalisme.

Maar met twintig gemaskerde mannen de zetel van een bedrijf binnenvallen en de boel dermate kapot kloppen, dat is regelrechte politieke intimidasie.
(wat een verschil met de plastieken biggenklootjes die gaia - vrank en vrij - deponeerde bij den boerenbond ...)

Txiki 16 oktober 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4393163)

Ik vind eerder de sprong van "vandalen" naar "private milisies" flink...

lomeanor 16 oktober 2009 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 4392169)
ANgsthaas.

We weten al langer dat u geweld ok vindt als het u uitkomt...

Moest dit stukje gaan over iets zoals het VMO, zou u heel anders reageren.

NOEKIE 16 oktober 2009 11:14

Extreem links tuig is veel erger dan eender welke rechts verstandige mens.

Txiki 16 oktober 2009 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4393659)
Extreem links tuig is veel erger dan eender welke rechts verstandige mens.

Extreem rechts tuig is veel erger dan eender welke links verstandige mens.

lomeanor 16 oktober 2009 11:21

Tuig is tuig, of ze zichzelf nu "links" of "rechts" noemen.

Txiki 16 oktober 2009 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4393679)
Tuig is tuig, of ze zichzelf nu "links" of "rechts" noemen.

En centrumtuig? 8-)

driewerf 16 oktober 2009 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4393682)
En centrumtuig? 8-)

Die bestelen ons via het parlement.

lomeanor 16 oktober 2009 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4393690)
Die bestelen ons via het parlement.

:)

lomeanor 16 oktober 2009 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4393682)
En centrumtuig? 8-)

Tuig is idd tuig.

Maar extremisten zullen zich niet snel "centrum" noemen, ze zoeken meestal de uitersten op. ;-)

NOEKIE 16 oktober 2009 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4393672)
Extreem rechts tuig is veel erger dan eender welke links verstandige mens.

Welneen want die vallen geen bedrijven binnen om alles stuk te maken voor hun lieve allochtoontjes en illigalen. 8-) Links tuig is en blijft verwerpelijk met hun geslijm aan de moslims.

abou Anis 16 oktober 2009 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4393735)
Welneen want die vallen geen bedrijven binnen om alles stuk te maken voor hun lieve allochtoontjes en illigalen. 8-) Links tuig is en blijft verwerpelijk met hun geslijm aan de moslims.

Neen, die spuwen bijvoorbeeld een moeder die met haar driejarig zoontje door de stad wandelt in het gezicht.

NOEKIE 16 oktober 2009 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4393738)
Neen, die spuwen bijvoorbeeld een moeder die met haar driejarig zoontje door de stad wandelt in het gezicht.

Dat betwijfel ik sterk. Moslims die ik al ben tegengekomen maken moeders van driejarige kindjes uit voor hoertje. Dat zijn feiten. Want ik heb het gezien en gehoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be