![]() |
Agressie op de spoed is kultureel (bedoeld: allochtonen) zegt spoedarts Brussel
Na de 'bekentenis' van onze groene senator vorige week, krijgen we nu een een soortgelijk bericht te horen. Ditmaal van een spoedarts.
En een spoedarts is toch niet eenderwie. link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...6&subsection=3 titel: ‘Geweld is dagelijkse kost' Eén stukje tekst eruit: Citaat:
Diskussiepunt: agressie mag nooit getolereerd worden; de maatschappij moet daarin haar verantwoordelijkheid opnemen. Dat betekent, naast prevensie, ook repressie. |
Citaat:
|
Citaat:
Als het (storend) gedrag van bepaalde personen cultureel bepaald is, zoals de arts aanhaalt, dan zou het volgens de politiek correcten dus absoluut schandalig zijn dat deze personen hun gedrag zouden moeten aanpassen onder druk van onze Westerse waarden en normen. |
Die gasten zijn nu eenmaal agressief en arrogant. ik schrik daar niet van.
|
Natuurlijk zijn niet al die gasten agressief, maar te veel wel! Die agressie maakt vroeg of laat iedere hulpverlener mee, maar jaren mocht daar geen aandacht naar gaan, nu gelukkig wel!
|
Citaat:
herinner me iets gelijkaardigs toen de spoedarts een vrouw niet mocht behandelen omdat haar moslimechtgenoot dit niet toeliet. de echtgenoot is bij mijn weten nooit vervolgd ook al is hulpdiensten beletten hun job te doen strafbaar. tsja, moet ge niet zeveren als die kanker verder blijft woekeren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Binnekort misschien de spoedafdeling uitrusten met agenten, en de medische staf voorzien van kevlar uniformen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als we ernstig willen diskuteren, mogen we dat niet overdrijven, maar ook niet onderdrijven. Of wat had ge gedacht dat dien dokteur als boodschap wou meegeven, in verband met de moeilijkheden die hij/zij ondervindt om zijn belangrijk werk fatsoenlijk te kunnen doen? |
Citaat:
|
Vorige zomer poging tot moord door een Noord-Afrikaan die het niet pikte dat ik (met de fiets) even 'hey' riep toen hij met zijn bestelwagen wild mijn vorrang afnam. Die man werd gek en heeft mij tot 3 keer gechargeerd met zijn bestelwagen. Ik heb er de schrik van mijn leven gehad. Zijn nr plaat heb ik helaas niet! Ik heb nu vol wraakgevoelens. Hoe kan een mens zo groot doen (schelden) achter het stuur en zoiets doen op een fietser zonder bescherming. Hij heeft zijn eigen eigenlijk belachelijk gemaakt doordat ik hem 3 keer ontsnapt ben maar toch wil ik die man in een kist!!
|
Citaat:
Ik heb nu toch wel de indruk dat velen (vanaf de titel) zich fixeren op één groep die door de dokter vernoemd werd, en de andere groep(en) nogal negeert. Velen lijken deze uitspraak van één dokter, de kredietwaardigheid te geven van een volwaardige studie, en menen te mogen veralgemenen. Ik heb het vermoeden dat die vaak en zeer vaak verhouding, in pakweg Kortrijk, misschien wel anders zou kunnen zijn. Moet er ook een onderscheid gemaakt worden tussen verbaal geweld en fysiek geweld en de spoedafdeling in brand steken? Verder vraag ik me af, wat die dronken dakloze op de spoed deed? Als hij zo dronken is dat het levensbedreigend is; akkoord. Maar dan verwacht ik toch dat hij zodanig groggy is, dat hij geen brand kan/zal stichten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weerbaarheid begint bij jou. |
Citaat:
als ge niet 100 % dienstvaardig zijt, dan houdt ge dat geen anderhalf uur uit. |
Citaat:
|
ze hebben alle kwaliteiten
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be