Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Papzakkerij, hoe bestrijden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129866)

Flanelcondoom 17 oktober 2009 21:38

Papzakkerij, hoe bestrijden?

Beste forummers,

Papzakkerij, oftewel vrijwillige overgewicht (ik tracht hier op geen enkele manier mensen die omwille van medische redenen overgewichtig zijn te beledigen, en zij komen op geen enkele manier in aanmerking voor de behandelingen van deze draad) is een groot probleem in het Westen.

De vraag is kort en simpel: hoe pakken wij papzakkerij aan?

Den Duisteren Duikboot 17 oktober 2009 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4395881)
Beste forummers,

Papzakkerij, oftewel vrijwillige overgewicht (ik tracht hier op geen enkele manier mensen die omwille van medische redenen overgewichtig zijn te beledigen, en zij komen op geen enkele manier in aanmerking voor de behandelingen van deze draad) is een groot probleem in het Westen.

Ik denk dat papzakken sowieso al worden gestraft door hun geringe succeskansen op de koppel- en arbeidsmarkt, medische problemen, etc.

Maar misschien moet je eerst verduidelijken waarom ze een probleem zijn.

Mitgard 17 oktober 2009 21:51

ikzelf weeg 120, ik voel mij goed alleen moeite met trappen enzo.

Den Duisteren Duikboot 17 oktober 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4395906)
ikzelf weeg 120, ik voel mij goed alleen moeite met trappen enzo.

Kortademig?

Mitgard 17 oktober 2009 21:55

ja. zeer vermoeiend.

d24e 17 oktober 2009 21:58

Ziekenzorg privatiseren en hen meer laten betalen voor verzekering dan fitte mensen wegens hoger risico.

Flanelcondoom 17 oktober 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 4395925)
Ziekenzorg privatiseren en hen meer laten betalen voor verzekering dan fitte mensen wegens hoger risico.

VS kent een hoger percentage aan papzakkerij, dus je voorstel werkt niet.

Flanelcondoom 17 oktober 2009 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4395891)
Maar misschien moet je eerst verduidelijken waarom ze een probleem zijn.

Ze zijn niet productief, en ze zweten harder.

Karma 17 oktober 2009 22:02

Citaat:

Beste forummers,

Hoezo ... als IK een papzak wens te zijn hoef JIJ dat toch niet aan te pakken?

Tenzij je het natuurlijk hebt over ongewilde papzakkerij dat de schuld is van de fabrikant die stiekem vanalles in zijn producten stopt (overdreven veel suikers, vetten enz...) en het in zodanige kleine lettertjes op de verpakking schrijft dat bijna niemand het kan lezen, laat staan er aandacht voor heeft.

Of ... is het de schuld van de ouder die het eigenlijk allemaal wel weet maar niet kan weerstaan aan de drang om zijn/haar kinderen vol te proppen met lekkers omdat ze zo broodnodig een goede ouder willen zijn ... EN ... omdat andere ouders het OOK zo doen.

d24e 17 oktober 2009 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4395930)
VS kent een hoger percentage aan papzakkerij, dus je voorstel werkt niet.

Ze mogen dik blijven van mij part, zolang ik er maar niet moet voor betalen. Zelfde met rokers, drinkers, druggebruikers. Ze doen maar zolang de rest niet voor de kosten opdraait.

Karma 17 oktober 2009 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 4395935)
Ze mogen dik blijven van mij part, zolang ik er maar niet moet voor betalen. Zelfde met rokers, drinkers, druggebruikers. Ze doen maar zolang de rest niet voor de kosten opdraait.

En als gij in het ziekenhuis terecht komt omdat je te snel hebt gereden wil ik er ook niet voor betalen.

Flanelcondoom 17 oktober 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4395933)
Hoezo ... als IK een papzak wens te zijn hoef JIJ dat toch niet aan te pakken?

Tenzij je het natuurlijk hebt over ongewilde papzakkerij dat de schuld is van de fabrikant die stiekem vanalles in zijn producten stopt (overdreven veel suikers, vetten enz...) en het in zodanige kleine lettertjes op de verpakking schrijft dat bijna niemand het kan lezen, laat staan er aandacht voor heeft.

Of ... is het de schuld van de ouder die het eigenlijk allemaal wel weet maar niet kan weerstaan aan de drang om zijn/haar kinderen vol te proppen met lekkers omdat ze zo broodnodig een goede ouder willen zijn ... EN ... omdat andere ouders het OOK zo doen.

Ik zie de papzak als een symptoom van een groter probleem dat veel dieper gaat dan papzakkerij alleen. Maar de papzakkerij is een belangrijke tentakel ervan.
Door de analyseren, zowel op structureel als op sociopsychologisch vlak hoe, langs de ene kant, de papzak denkt, en hoe langs de andere kant de omgeving interageert met de papzakkerij van de desbetreffende papzak (in het bijzonder de multinationals voor wie papzakkerij een winstopbrengende zaak is) kunnen we niet enkel over deze ziekte leren, maar ook over veel diepere structurele problemen en de manieren waarop wij deze kunnen aanpakken.

Merk op dat zowel papzakkerij als magerzucht, hoewel indien gejuxtaposeerd nogal contrasterend zijn, de uitwassen zijn van eenzelfde structuur.

O ja, en als u papzak wenst te zijn dient men u de toegang tot pretparken, openbare zwembaden en taxi's te weigeren en op andere manieren repressie uit te oefenen.

d24e 17 oktober 2009 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4395938)
En als gij in het ziekenhuis terecht komt omdat je te snel hebt gereden wil ik er ook niet voor betalen.

Waarom zou je? Kans op allerlei ongelukken kunnen daar ook ingerekend worden. Als ik bv een sportauto koop, gaat m'n premie omhoog. Als ik een boete voor snelheidsovertreding krijg, ook.

born2bewild 17 oktober 2009 22:13

ik vind mensen die zo'n zaag kunnen spannen een veel groter probleem.

Flanelcondoom 17 oktober 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4395946)
ik vind mensen die zo'n zaag kunnen spannen een veel groter probleem.

Je bent niet zo wild als je gebruikersnaam suggereert, he?

Flanelcondoom 17 oktober 2009 22:17

Hoe zwaar moeten de straffen zijn voor ouders die hun kinderen slecht voedsel geven waardoor de kinderen papzak worden?

Momenteel staan hier geen straffen op omdat iedereen zodanig bezig is met zich afrukken op Verlichtingsfilosofen dat ze niet begrijpen dat dingen die kinderen vanop jonge leeftijd leren vaak levenspatronen worden.

Hertog van Gelre 17 oktober 2009 22:25

Citaat:

Het antwoord is nog korter en simpeler: Als jij een probleem hebt met Mitgard, bestook hem dan met PB-tjes en probeer niet hem via een omweg te ''pakken''.

Flanelcondoom 17 oktober 2009 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4395958)
Het antwoord is nog korter en simpeler: Als jij een probleem hebt met Mitgard, bestook hem dan met PB-tjes en probeer niet hem via een omweg te ''pakken''.

Omdraaien van oorzaak en gevolg, heet dit.

Ik heb een probleem met Mitgard juist omdat hij obees is, niet omgekeerd.

born2bewild 17 oktober 2009 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4395947)
Je bent niet zo wild als je gebruikersnaam suggereert, he?

ik heb zo het gevoel dat gij uzelf wel vrij geestig vindt.
verbijsterend.

farak 17 oktober 2009 22:32

Wat een enge kijk. Beangstigend. Het is een kwestie van tijd, na de rokers, dat de jacht op de papzakken kan beginnen. Iedereen moet hetzelfde denken en er hetzelfde uitzien, hetzelfde geloven en hetzelfde dromen. Dan zijn we percies gelijk en gelukkig. Ik vermoed dat de gemiddelde papzak ongelukkig is en dat kan aan vele factoren liggen. Maar wat de één eet, rookt de ander, of drinkt de ander, of sport de ander, of...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be