Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Slapeloosheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129870)

Metternich 18 oktober 2009 06:34

Slapeloosheid

Lijdt er nog iemand aan en wat eraan te doen?

Momenteel ben ik gemiddeld 24uur wakker voordat ik nog maar de eerste symptomen van vermoeidheid begin te tonen. Voor op café te gaan en bij te lezen is dat leuk aangezien ik gemakkelijk 30uur kan wakker blijven en 36u zou mij ook nog goed lukken. Maar ondertussen is mijn, toch wel indrukwekkende voor mijn leeftijd, bibliotheek toch wel uitgelezen en ik verkies nog steeds om 's nachts te slapen dan de Kritiek van de Zuivere Rede of de Politea nog eens uit te lezen (wat mensen trouwens onleesbaar vinden aan die boeken snap ik niet).

Dus, hints en tips om toch terug een degelijk slaapritme te krijgen? Mijn dag-/nachtritme is ondertussen ook al helemaal verstoord. Het plan voor vandaag is gewoon wakker blijven tot vanavond, desnoods met energiedranken doorheen de dag (ben momenteel 20 uur wakker) en van uitputting op een normaal uur in slaap vallen in de hoop dat mijn slaapritme zich herstelt.

Andere suggesties zijn ook welkom.

Metternich 18 oktober 2009 06:34

Ik ben trouwens momenteel zelfs nog niet aan het geeuwen en heb ook geen fysieke tekenen van vermoeidheid... Maar mijn humeur, dat sowieso al eens radicaal en onvoorstelbaar kan schommelen, lijdt er wel onder.

Jazeker 18 oktober 2009 06:35

Ik zet een oude hoofdtelefoon op... houdt het geluid wat weg en voelt warm aan.

Metternich 18 oktober 2009 06:38

Geluid e.d. zijn absoluut geen probleem. Ik zit hier uren in de stilte en kan ondertussen al meer dan de helft van de reportages van National Geographic, History Channel en Discovery World opzeggen en de fouten aanduiden. Fouten die eigenlijk verbazingwekkend veel aanwezig zijn, maar als je zo'n reportage een dozijn keer of meer ziet, vallen die dingen snel op.

Andro 18 oktober 2009 06:43

...en ja zal slapen als een roos.

Metternich 18 oktober 2009 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4396257)

Mensen hun schedel inslaan, hoe ontspannend het ook moge zijn, zal mij dan wel gelukkig doen slapen, maar helaas niet sneller ;)

Jazeker 18 oktober 2009 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4396253)
Geluid e.d. zijn absoluut geen probleem. Ik zit hier uren in de stilte en kan ondertussen al meer dan de helft van de reportages van National Geographic, History Channel en Discovery World opzeggen en de fouten aanduiden. Fouten die eigenlijk verbazingwekkend veel aanwezig zijn, maar als je zo'n reportage een dozijn keer of meer ziet, vallen die dingen snel op.

TV buitengooien en gewoon een fictie-boekje in bed lezen tot je ogen het niet meer kunnen trekken. Dus nee, geen filosofische of ideologische lectuur maar iets waar je je bij kan ontspannen. Voor mijn part een goeie ouwe Lucky Luke of Asterix.

Jazeker 18 oktober 2009 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4396257)

...en ja zal slapen als een roos.

Ik heb er zo eentje... Maar dan een echte. Voelt heerlijk aan als je daarmee zwaait.

Andro 18 oktober 2009 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4396262)
Ik heb er zo eentje... Maar dan een echte. Voelt heerlijk aan als je daarmee zwaait.

Als ik met die van mij zwaai, voelt dat ook heerlijk aan.

Metternich 18 oktober 2009 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4396261)
TV buitengooien en gewoon een fictie-boekje in bed lezen tot je ogen het niet meer kunnen trekken. Dus nee, geen filosofische of ideologische lectuur maar iets waar je je bij kan ontspannen. Voor mijn part een goeie ouwe Lucky Luke of Asterix.

Mijn collectie Garfields (waar slechts een dozijn in ontbreken) zijn nu al een paar keer uitgelezen :(

Jazeker 18 oktober 2009 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4396266)
Mijn collectie Garfields (waar slechts een dozijn in ontbreken) zijn nu al een paar keer uitgelezen :(

==> bib

Jazeker 18 oktober 2009 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4396265)
Als ik met die van mij zwaai, voelt dat ook heerlijk aan.

hehe... Waar ik over spreek komt harder aan, schat.

Dronkoers 18 oktober 2009 07:06

Misschien eens simpelweg 2 thermossen koffie per dag minder drinken... ;-)

Jazeker 18 oktober 2009 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4396281)

Ik drink geen koffie.

Dronkoers 18 oktober 2009 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4396283)
Ik drink geen koffie.

8O

Zuipen of zwelgen dan?

Metternich 18 oktober 2009 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4396283)
Ik drink geen koffie.

²

Jazeker 18 oktober 2009 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4396286)
8O

Zuipen of zwelgen dan?

Geen der beiden.

Dronkoers 18 oktober 2009 07:11

Heb ik dan jullie afkick / afzwering dan gemist?
Of zit ik er gewoon radicaal naast? :-D

Metternich 18 oktober 2009 07:13

Ik heb nooit van koffie gehouden. Geef mij maar een goede kop thee.

Andro 18 oktober 2009 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4396281)

Ik drink dagelijks koffie, een kopje of 10 en dit sinds mijn kindertijd. Tot op heden geen slaapproblemen ermee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be