Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verfransing van de Kust gaat verder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129910)

BlueThunder 19 oktober 2009 16:11

Verfransing van de Kust gaat verder

Kust richt zich op Franstalige markt

Om de kust nog beter te positioneren als vakantiebestemming, wil Westtoer een Franstalig logo creëren. Dat staat in het strategisch beleidsplan voor toerisme aan de kust 2009-2014. Het huidige kustlogo zal een restyling ondergaan om het krachtiger te maken. Het wordt korter en de kleuren moeten levendiger. In het Franstalige logo zal "de kust" vervangen worden door "la côte".

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ge-markt.dhtml

:lol: straks allemaal met de vaandel en de driehoekvlagjes naar de Kust... :lol:

De Prodigy 19 oktober 2009 16:53

Geld heeft geen kleur

De schoofzak 19 oktober 2009 16:54

Wat is hier nu het probleem aan? Als flamingant in hart en nieren (en in nog iets, maar dat gaan we hier niet zetten ...) zie ik echt het probleem niet.

Als je in Vlaanderen publisiteit wilt maken om je vakansie te plannen in de Ardennen, ..... in welke taal zal die publisiteit dan zijn ?
(als ik wat tijd vind, zal ik eens een website in die zin opsnorren en de link geven; dan kan je daar op intekenen en om de zoveel tijd een publisitaire mail krijgen .... in perfekt Vlaams)

't Zou erg dom zijn, en tegen elke logika, om in Walenland of om in Frankrijk te trachten de toeristen te lokken naar 'de Vlaamse kust'.

en al 't zelfde voor de Duitsers en de Zeer-Groot-hertogdomelijke-Luksembergers. Dedju, de Engelsen nog vergeten, die willen gaan zuipen en vechten in Oostende.

Boduo 19 oktober 2009 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4398751)
Wat is hier nu het probleem aan? Als flamingant in hart en nieren (en in nog iets, maar dat gaan we hier niet zetten ...) zie ik echt het probleem niet.

't Zou erg dom zijn, en tegen elke logika, om in Walenland of om in Frankrijk te trachten de toeristen te lokken naar 'de Vlaamse kust'.

en al 't zelfde voor de Duitsers en de Zeer-Groot-hertogdomelijke-Luksembergers. Dedju, de Engelsen nog vergeten, die willen gaan zuipen en vechten in Oostende.

Blue wil een probleem SCHEPPEN .

;-)

BlueThunder 19 oktober 2009 17:03

Ik dacht even bij mezelf, zal dat hier maar vlug neerzetten, voor een of andere wurtel dat doet ;) en we weer wekenlang gezever krijgen :lol:

giserke 19 oktober 2009 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4398768)
Ik dacht even bij mezelf, zal dat hier maar vlug neerzetten, voor een of andere wurtel dat doet ;) en we weer wekenlang gezever krijgen :lol:

http://www.arkhamgames.com/valium_prices.html

solidarnosc 19 oktober 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4398653)
Kust richt zich op Franstalige markt

Om de kust nog beter te positioneren als vakantiebestemming, wil Westtoer een Franstalig logo creëren. Dat staat in het strategisch beleidsplan voor toerisme aan de kust 2009-2014. Het huidige kustlogo zal een restyling ondergaan om het krachtiger te maken. Het wordt korter en de kleuren moeten levendiger. In het Franstalige logo zal "de kust" vervangen worden door "la côte".

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ge-markt.dhtml

:lol: straks allemaal met de vaandel en de driehoekvlagjes naar de Kust... :lol:

Wow. Westtoer vertaalt De Kust in La Cote. Wat is de volgende stap? Franstalige toeristische informatie voor Franstalige toeristen? Voor men het weet beginnen ze met Duitstalige en Engelstalige brochures en is het compleet om zeep. Misschien dat men inderdaad alle informatie in het Nederlands moeten doen tenzij ze er anders om vragen. ;-)

BlueThunder 19 oktober 2009 17:59

Al dat hokjes denken, die folklore van voor den oorlog is passe... we leven nu in een multicultureel Europa, kijk even naar Brussel, en als ik naar de Kust ga zie ik toch dat alles zoals Brussel en Antwerpen begint te worden. De dagen van dat Vlaams gedoe zijn geteld.
Frans en engels scoort nu éénmaaal beter... en misschien soon Chinees ?
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...es-leren.dhtml

Het is allemaal zo belachelijk !

Zwartengeel 19 oktober 2009 18:04

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4398958)
Al dat hokjes denken, die folklore van voor den oorlog is passe... we leven nu in een multicultureel Europa, kijk even naar Brussel, en als ik naar de Kust ga zie ik toch dat alles zoals Brussel en Antwerpen begint te worden. De dagen van dat Vlaams gedoe zijn geteld.

Bijlage 57761

Laat dat nu net de reden zijn waarom ik daar tegenwoordig het liefst wegblijf...

Pericles 19 oktober 2009 18:11

Citaat:

Dat iemand, die iets wil verkopen ,zich in het frans uitdrukt als hij hoort dat de persoon in kwestie tot wie hij zich richt ,franstalig is , vind ik niet erg.
Ik heb het evenwel mogen meemaken , deze zomer nog , op een terras van een café in Oostende, dat men zich onmiddellijk in het frans tot mij richtte; dat vind ik grof.

De schoofzak 19 oktober 2009 18:15

Citaat:

Helaas voor jou (en ook voor mij) leven we nog lang niet in een Europa.
Daar zit je met een eerste denkfout.

Dat je die hokjes, de nasionaliteiten en de landsgrenzen, plaatst 'van voor den oorlog' is er wel heel hard aan getrokken.

Maar natuurlijk wil ik je niet helemaal afbreken.

Daarom volgende vraag:
hoe zou jij later, in een echt politiek-eengemaakt Europa, dit grote gebied onderverdelen ?
Het laagste nivo van overheidsorganizasie zal wel een gemeente zijn, daar zijn we wellicht over akkoord?
Maar hoe regel je de zaken op de intermediaire nivo's ? Wellicht niet volgens lengte- en breedtegraden, maar hoe dan wel ?

Jazeker 19 oktober 2009 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4398760)
Blue wil een probleem SCHEPPEN .

;-)

Je hebt nu eenmaal zo van die mensen
.

Henri1 19 oktober 2009 19:40

U kunt ook uitwijken naar de Hollandse kust.

Boduo 19 oktober 2009 19:43

Toeristen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4398929)
Wow. Westtoer vertaalt De Kust in La Cote. Wat is de volgende stap? Franstalige toeristische informatie voor Franstalige toeristen? Voor men het weet beginnen ze met Duitstalige en Engelstalige brochures en is het compleet om zeep. Misschien dat men inderdaad alle informatie in het Nederlands moeten doen tenzij ze er anders om vragen. ;-)

In Oostende en in Brugge weten ze al lang hoe ze toeristen moeten aanpakken. Ga eens naar de toeristische diensten van die steden.
Je mag er info vragen in het frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans,...(vooral in Brugge) en je zal in die talen een vlot antwoord krijgen.
Om het plat te zeggen: "Toeristen zijn er om gepluimd te worden". Sorry maar het IS zo.

;-)

Metternich 19 oktober 2009 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4399198)

De Hollanderhaat in jou is toch echt wel enorm hé.

solidarnosc 19 oktober 2009 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4398970)
Bijlage 57761

Laat dat nu net de reden zijn waarom ik daar tegenwoordig het liefst wegblijf...

Nja als we genoeg blijven stoken lost dit probleem zichzelf op en woon ik aan de zee. ;-)

solidarnosc 19 oktober 2009 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4399205)
In Oostende en in Brugge weten ze al lang hoe ze toeristen moeten aanpakken. Ga eens naar de toeristische diensten van die steden.
Je mag er info vragen in het frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans,...(vooral in Brugge) en je zal in die talen een vlot antwoord krijgen.
Om het plat te zeggen: "Toeristen zijn er om gepluimd te worden". Sorry maar het IS zo.

;-)

Nja dat gevoel had ik ook de laatste keer dat ik in Brugge iets dronk op de grote markt. De ober keek quasi vreemd toen ik met een Westvlaams tongval iets bestelde. Zo van. Ge moet zot zijn om hier iets te bestellen.

Scherven A. Mok 19 oktober 2009 19:46

Vervlaamsing franse kust gaat ook verder.
In Frans Vlaanderen wordt volop gebouwd aan de kust voor de Vlamingen die de betonnen kust in België beu zijn. Haha. Ding dong.

solidarnosc 19 oktober 2009 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4399219)
Vervlaamsing franse kust gaat ook verder.
In Frans Vlaanderen wordt volop gebouwd aan de kust voor de Vlamingen die de betonnen kust in België beu zijn. Haha. Ding dong.

Hoe kan iets dat Vlaams is vervlaamsen. :twisted:;-)

Zwartengeel 19 oktober 2009 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4399198)

Waarom ook niet? Een stuk rustiger en mooier van uitzicht ook. Wie gaat er tegenwoordig eigenlijk nog voor zijn plezier naar de volgebouwde Vlaamse kust waar je op de koppen kunt lopen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be