Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   32 planeten ontdekt buiten ons zonnestelsel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129963)

Zeikstraal 20 oktober 2009 03:24

32 planeten ontdekt buiten ons zonnestelsel

http://edition.cnn.com/2009/TECH/sci...ets/index.html

Andro 20 oktober 2009 06:04

Tot op heden staat de teller op 403 exoplatenen.

Bovenbuur 20 oktober 2009 07:07

Weet niet zeker of dit en godsdiensig itam is, maar jeeh voor planeten!

bgf324 20 oktober 2009 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4399761)

THEY'RE ALL CREATED BY GOD!
HALLELUJHA!

Zeikstraal 20 oktober 2009 13:24

Nee, maar er is geen wetenschap onderdeel

Cisalpina 20 oktober 2009 18:42

Citaat:

idd, jeeh voor de planeten!

met zoveel planeten om te monitoren is het wel begrijpelijker dat god hier af en toe een afwezige indruk laat. bovendien, de laatste keer dat hij zijn speciale gezant heeft gestuurd, hebben we hem met zijn klikken en klakken aan een kruis genageld.

Bertie 20 oktober 2009 18:54

Citaat:

Voor de UFO/alien-believers is t wel een godsdienstitg item: meer planeten = meer aliens :-D

Bovenbuur 20 oktober 2009 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4400818)
Voor de UFO/alien-believers is t wel een godsdienstitg item: meer planeten = meer aliens :-D

Het gaat er niet om of wij hen ontdekt hebben, maar of zij ons al gevonden hebben.

Bovenbuur 20 oktober 2009 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bospoeper (Bericht 4401099)
Is er geen planeet bij zonder homo's?

Ja hoor, er zitten zat planeten zonder enige vorm van leven tussen.

Ben jij trouwens weer een floppy nick of heeft iemand anders bedacht dat er maar even een paar anti-homo nicks bij moesten komen?

jevaly 20 oktober 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4401163)

Ben jij trouwens weer een floppy nick of heeft iemand anders bedacht dat er maar even een paar anti-homo nicks bij moesten komen?

hoogstwaarschijnlijk floppy's broer...

jevaly 20 oktober 2009 21:49

het zijn trouwens allemaal planeten die vele keren groter zijn dan de aarde tot zelfs een aantal keer groter dan jupiter. Op zulke planeten kan er geen leven ontstaan (althans geen leven zoals wij dat kennen, gebaseerd op C, van andere levensvormen is er geen bewijs)

420yeahbaby 20 oktober 2009 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 4401177)
het zijn trouwens allemaal planeten die vele keren groter zijn dan de aarde tot zelfs een aantal keer groter dan jupiter. Op zulke planeten kan er geen leven ontstaan (althans geen leven zoals wij dat kennen, gebaseerd op C, van andere levensvormen is er geen bewijs)

Maar wel op hun manen, enfin satellieten ;)

Bovenbuur 20 oktober 2009 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 4401177)

Nou, enkele aardmassa's kan best hoor, dat is geen enorme belemmering. Zelfs op Jupiter heerst slechts 2,5 keer de aardse zwaartekracht. Dat is alleen een gasplaneet, en hij staat nog te ver van de zon ook.

bgf324 21 oktober 2009 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4401163)

Ik wordt nooit ruimtereiziger :-(

Cisalpina 21 oktober 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4401342)
Ik wordt nooit ruimtereiziger :-(

als we het spelletje semantisch ende letterlijk spelen, zijn we allemaal ruimtereizigers, maar dat zou neerkomen op vitterij.

ik was ook graag ruimtereiziger geweest, onverschrokken gaan waar nog niemand ooit is gegaan en daar dan zwaarden, paarden en ziektekiemen introduceren.

het zal voor een volgend leven zijn, vrees ik.

Xenophon 21 oktober 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 4400803)
idd, jeeh voor de planeten!

met zoveel planeten om te monitoren is het wel begrijpelijker dat god hier af en toe een afwezige indruk laat. bovendien, de laatste keer dat hij zijn speciale gezant heeft gestuurd, hebben we hem met zijn klikken en klakken aan een kruis genageld.

We = Romeinen.

En speciale afgezant is hij maar geworden zo'n 300 jaar na zijn dood.

De grootste swindel allertijden. :rofl:

edeses 23 oktober 2009 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4400818)

It's all about probability.

Zolang de zon rond de aarde blijft draaien heb ik geen probleem met deze extra planeten, integendeel!

Bovenbuur 23 oktober 2009 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edeses (Bericht 4405510)
It's all about probability.

Zolang de zon rond de aarde blijft draaien heb ik geen probleem met deze extra planeten, integendeel!

Bewijs tegen het heliocentrisme gevonden: nog meer planeten die om de aarde draaien!

praha 23 oktober 2009 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 4401774)
als we het spelletje semantisch ende letterlijk spelen, zijn we allemaal ruimtereizigers, maar dat zou neerkomen op vitterij.

ik was ook graag ruimtereiziger geweest, onverschrokken gaan waar nog niemand ooit is gegaan en daar dan zwaarden, paarden en ziektekiemen introduceren.

het zal voor een volgend leven zijn, vrees ik.

tsssssss........teveel naar Star Trek gezien, peins ik

praha 23 oktober 2009 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4405576)
Bewijs tegen het heliocentrisme gevonden: nog meer planeten die om de aarde draaien!

denk je ?
'k vroeg me eigenlijk af waar die'exoplaneten' precies gevonden waren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be