Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Met 878€ kom je hier niet toe. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129971)

eno2 20 oktober 2009 09:49

Met 878€ kom je hier niet toe.

Ik kan het weten, want ik kom zelfs niet of nauwelijks toe met 830€

Ik ga hier wat nader ingaan op het lezenswaardige artikel met dezelfde titel dat vandaag verscheen in Het Laatste Nieuws.

Eens kijken.

Het budget van een alleenstaande vrouw wordt daarin uitgerafeld en die zou 976€ nodig hebben voor basisuitgaven.

Stel dat ik als alleenstaande man wat minder schoonheidsproducten en andere attracties en ijdelheden nodig heb, dan ben ik allang tevreden met 926€

eno2 20 oktober 2009 10:26

Dit is een onderzoek van de Limburgse (katholieke) Hogeschool.

Sensationeel.

Waar die katholieken zich toch allemaal niet mee bemoeien... met de armoede...

bentje 20 oktober 2009 10:49

Zonder je te willen blameren, he, Eno, maar kán jij niet gaan werken?
Zoniet, dan begrijp ik inderdaad ook niet waarom men zo weinig krijgt als alleenstaande

eno2 20 oktober 2009 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 4399995)
Zonder je te willen blameren, he, Eno, maar kán jij niet gaan werken?
Zoniet, dan begrijp ik inderdaad ook niet waarom men zo weinig krijgt als alleenstaande

De bazen willen mij niet (betalen) en omgekeerd.

Renesse 20 oktober 2009 10:56

Alle rotzakken eruit smijten die niet willen werken maar wel kunnen, dan zal er genoeg in de pot zijn om de echte sukkelaars te helpen. Of toch meer.

bentje 20 oktober 2009 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4400012)

De bazen willen u niet betalen?
Dus u gaat werken voor dat klein loontje?

Pericles 20 oktober 2009 13:21

Citaat:

Wordt dan zelfstandige. ;-)

globalmedia 20 oktober 2009 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4400236)
Wordt dan zelfstandige. ;-)

mee eens,in plaats van te zagen en te klagen kan men toch beter zelf iets gaan ondernemen;-)

Andro 20 oktober 2009 13:43

Citaat:

Je beweegt misschien te weinig? Teveel noten op je zang?

lantjes 20 oktober 2009 13:54

Die 878€ is dan ook bedoeld als vangnet, niet als hangmat.....

filosoof 20 oktober 2009 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4399957)
Dit is een onderzoek van de Limburgse (katholieke) Hogeschool.

Sensationeel.

Waar die katholieken zich toch allemaal niet mee bemoeien... met de armoede...

Die mensen ontdekken dat dat bestaat.

manta 20 oktober 2009 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4400277)
Je beweegt misschien te weinig? Teveel noten op je zang?

Ah , 't is ne muzikant dus ... Wist ik niet ..
Maar rijk worden van liekes zingen zal hij ook niet doen ... :-(

Blue Sky 20 oktober 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo (Bericht 4392750)
Ik hou op de pc een soort boekhouding bij van mijn uitgaven.
Ik ben alleenstaande (Ik kan de vaste kosten dus niet delen!) en woon in een sociale woning (twee onder één dak) mét tuin, die mijn eigendom is en nu is afbetaald. Ik heb geen auto, maar wel een ellentrieke velo. Ik rij "veurniet" met de Lijn wegens "ouwepee". Voor verwarming gebruik ik nu aardgas. Drie jaar geleden heb ik nieuwe ramen met hoogisolerend glas laten steken. Ik kook altijd zelf en vind van mezelf dat ik goed eet. Ik heb een relatief dure hobby. Grote aankopen (nieuwe boiler/nieuwe CV-hoogrendementsaardgasketel) tel ik niet mee maar wel kleinere aankopen (fritketel/potten en pannen, tuinmaterialen...), kledij, dokterskosten en onderhoudsproducten. Ik stel geen hoge eisen aan kledij. Ik koop al wat ik nodig heb en laat netjes in de winkel liggen wat ik niet nodig heb!
Ik rond de cijfers af naar boven.
In 2007 bedroeg mijn leefkost gemiddeld 600 € per maand. Daarin zit gemiddeld 100 € voor voeding en drank (Ik ben wel geen zuipschuit en ik rook niet), 230 € voor wat ik noem "Amusement en cadeaus", en bijna 200 € voor verwarming, elektriciteit, water... en alle verzekeringen.
In 2008 was het gemiddeld 700 € per maand omdat ik een nogal dure reis van 1000 € heb gemaakt en wegens een operatie de doktersrekening nogal aan de hoge kant lag.
Dit jaar, in 2009 ziet het er naar uit dat het weer ongeveer 600 € gemiddeld per maand zal zijn!

Oordeel zelf!

De schoofzak 20 oktober 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4399898)
Ik kan het weten, want ik kom zelfs niet of nauwelijks toe met 830€

Ik ga hier wat nader ingaan op het lezenswaardige artikel met dezelfde titel dat vandaag verscheen in Het Laatste Nieuws.

Eens kijken.

Het budget van een alleenstaande vrouw wordt daarin uitgerafeld en die zou 976€ nodig hebben voor basisuitgaven.

Stel dat ik als alleenstaande man wat minder schoonheidsproducten en andere attracties en ijdelheden nodig heb, dan ben ik allang tevreden met 926€

Van mij mag je direkt 980 € krijgen. Op voorwaarde dat je navenant ook werk levert natuurlijk.

bentje 21 oktober 2009 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4400291)

Dit is nu nog eens 'n mooie uitdrukking, zie :thumbsup:

eno2 21 oktober 2009 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4400016)
Alle rotzakken eruit smijten die niet willen werken maar wel kunnen, dan zal er genoeg in de pot zijn om de echte sukkelaars te helpen. Of toch meer.

Allle rotzakken eruit smijten, die de zwaksten onder ons permanent onder de armoedegrens willen houden, want er is altijd wel genoeg in de pot om het verschil met de armoedegrens bij te passen.

eno2 21 oktober 2009 08:57

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes
bentje:
Dit is nu nog eens 'n mooie uitdrukking, zie
eno2:
Ik zeg het nog maar eens: je moet geen hangmatten spannen in diepe putten.

eno2 21 oktober 2009 09:36

Volgens de hogeschool heeft een alleenstaande vrouw 140€ per maand aan voeding nodig. Daar zit 100gram vlees bij per dag maar alcohol zit onder rust en ontspanning.
Nu, bij mij is dat 300€.
En dan eet ik nog geen vlees en geen vis. En drink geen alcohol.

Savatage 21 oktober 2009 12:14

Jongens jongens toch, 100 euro/maand voor werklozen/leefloners is al zat genoeg. Meer moet men ze echt niet gaan geven. Als ze daar niet mee toekomen dan raad ik ze aan om een job te gaan zoeken, net zoals iedereen.

artisjok 21 oktober 2009 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4401773)
Jongens jongens toch, 100 euro/maand voor werklozen/leefloners is al zat genoeg. Meer moet men ze echt niet gaan geven. Als ze daar niet mee toekomen dan raad ik ze aan om een job te gaan zoeken, net zoals iedereen.

Is er voor iedereen een job?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4400342)
Van mij mag je direkt 980 € krijgen. Op voorwaarde dat je navenant ook werk levert natuurlijk.

980€ om uit te gaan werken? Pure uitbuiting!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be