Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Koopt u een Nordmannspar of een normale groene kerstboom? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129975)

eno2 20 oktober 2009 10:22

Koopt u een Nordmannspar of een normale groene kerstboom?

Citaat:

Echt arm zijn is natuurlijk geen kerstboom kopen, maar wat doet u?

Niemand wil nog de normale groene kerstbom

Eens kijken of de meeste forummers normaal zijn.
Nog een geluk dat ik zelf mijn tikfouten kon corrigeren, voor RAF, de officiële eno2-corrector, corrigerend ingreep...

bgf324 20 oktober 2009 10:39

Heb het ook gelezen.

Ik ga der gewoon naartoe en kies den schoonsten uit. Maakt nie uit dewelke da is.

manta 20 oktober 2009 10:55

'k Heb altijd al een namaakKerstboom gehad , verslijt niet , moet geen water , naalden blijven er aan en ge moet nooit ne nieuwe kopen (of ge moet al erg lelijk doen met dat ding ... De onze is nog steeds zo goed als nieuw en die gebruiken we toch ne keer of twee op een jaar ... ;-)
Veel verschil zie je niet met een echte trouwens ...

Herr Flick 20 oktober 2009 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4400011)
'k Heb altijd al een namaakKerstboom gehad , verslijt niet , moet geen water , naalden blijven er aan en ge moet nooit ne nieuwe kopen (of ge moet al erg lelijk doen met dat ding ... De onze is nog steeds zo goed als nieuw en die gebruiken we toch ne keer of twee op een jaar ... ;-)
Veel verschil zie je niet met een echte trouwens ...

wij hebben ook ne nep, geen gezeik met afvallende droge naalden in allerhande kaarsenbazaar, die tijdens die periode ook overal in huis rondslingert.

ik haat kaarsen, levensgevaarlijke ondingen, de vrouwen mogen da dan gezellig vinden, het is en blijft open vuur in huis.

forzaflandria 20 oktober 2009 17:06

Er staan al kerstbomen genoeg overal, in de winkels enz. Ik zie de noodzaak niet in om er thuis ook nog een te plaatsen.

Bovenbuur 20 oktober 2009 17:37

Een grote, met ballen.

(Ja, het gaat nog steeds over kerstbomen.)

kiko 20 oktober 2009 17:42

Geen.

En als ik al in een vlaag van verstandsverbijstering zou overgaan tot het aanschaffen van een kerstboom, zou het een plastic exemplaar zijn.

Dajjal 20 oktober 2009 18:15

Haal de onze ieder jaar van de zolder.

maddox 20 oktober 2009 18:17

Elk jaar is het hier weer hetzelfde gezever. Heel het huis word behangen met slingers, en er komt een klein, kunst-kerstboompje ergens te staan.

Maar als er opgeruimd moet worden is het weeral biebie die mag rondkruiffelen.

gertjan22 20 oktober 2009 19:31

Ik koop altijd een Nordic spar:

Voordelen:

- De naalden vallen niet uit, en blijft daardoor altijd vers
- Goedkoper dan een nepkerstboom die al snel 300 euro kost!

Nadeel:

- Zwaarder en duurder

Andro 20 oktober 2009 19:56

Mijn vriend heeft een naamaak-kerstboom 2m hoog bijna niet van echt te onderscheiden, die je ook volledig uit mekaar kan halen. Als het enkel aan mij moest liggen dan kwam er totaal niets van kerstgerief binnen.

Jaani_Dushman 20 oktober 2009 20:07

Als ik rond een spar wil zitten, zal ik wel naar het bos fietsen. Ik zie nergens de noodzaak om die boom uit zijn habitat te ontheemden en er een hoop decadente prullaria rond te hangen.

Mambo 20 oktober 2009 20:58

Ik koop een kerstboom zonder dat ik weet wat voor één het is.

En we zetten hem in een pot met aarde en geven hem water, dan vallen zijn dennen niet uit.
En na kerst zetten we hem buiten in volle grond en bloeit hij verder.

Zo moet je dat dus doen!

Karma 20 oktober 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4401073)
Ik koop een kerstboom zonder dat ik weet wat voor één het is.

En we zetten hem in een pot met aarde en geven hem water, dan vallen zijn dennen niet uit.
En na kerst zetten we hem buiten in volle grond en bloeit hij verder.

Zo moet je dat dus doen!

En dan na een paar jaar klagen dat je teveel bomen in je tuin hebt zeker. ;-)

Mambo 20 oktober 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4401098)

Yup en dan snoeien.
:-P

bgf324 21 oktober 2009 00:25

Maakt niet uit, ze branden alle2 even goed.

Bovenbuur 21 oktober 2009 08:15

Plastic bomen *haalt neus op*. Als je dan toch geen boom binnen wil, waarom dan doen alsof?

eno2 22 oktober 2009 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4400967)
Als ik rond een spar wil zitten, zal ik wel naar het bos fietsen. Ik zie nergens de noodzaak om die boom uit zijn habitat te ontheemden en er een hoop decadente prullaria rond te hangen.

Let wel, die rechtopstaande scheuten op natuurechte bos-sparren, omkranst met sparappels, zijn véél potentere fallische prullen dan omhet even welke kaars-met kerstbollen.

rikbe 22 oktober 2009 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4401098)

Je kan, zoals ik doe, ze na een jaar of 20 terug omkappen en ze in de open haard opbranden.

omaplop 24 oktober 2009 10:44

Of ze het volgend jaar opnieuw uitdoen en binnen zetten!!!

Hier zijn ze de kerstbomen al serieus aan het uitdoen en vervoeren : de volgende weken wordt het een komen en gaan van lege en volle ractoren!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be