Blue Sky |
21 oktober 2009 09:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
(Bericht 4400727)
Altijd hetzelfde antwoord;
Toen ik onlangs ,naar mijn werk fietste zijn mij geen bruine beren,wolven..oerrunderen...zelfs geen Ree-en onder ogen gekomen..Nochtans allemaal dieren die in Vlaanderen "van nature" voorkomen...
Laat ons dus stoppen de Afrikanen te beoordelenER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen.In grote delen van Afrika zijn "olifanten" al lang opgekuist,behalve de ivoorhandel gaat het om simpele overlevingslandbouw die door die grote grijze "schoften" overhoop gehaald wordt....dit zal gewoon verder gaan,en wij,hier in Vlaanderen,hebben niet eens het morele recht om over het uitroeien van wilde dieren te spreken.Laat dit aan Russen,Polen,Esten...over . :-(
|
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Misschien is het verstandig om de mensen daar te behoeden voor de fouten die we zelf in het verleden gemaakt hebben. In tegenstelling tot u ben ik de mening toegedaan dat we er net alles aan moeten doen om het uitsterven van die dieren te voorkomen. U stelling en mening leidt er enkel toe dat al die dieren uiteindelijk tot de laatste uitgeroeid zullen worden ... en u stond erbij en keek ernaar, enkel omdat u morele bezwaren hebt. Mijn vraag aan u is nu, nadat al de dieren zijn uitgeroeid, hoe ga je dan al die mensen monden voeden en geldbeugeltjes vullen?
Kortom het excuus dat u aanhaalt (“ER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen”) en het goedkeuren van dergelijk gedrag is gewoon dom en vooral kortzichtig omdat het louter tijdelijk wat soelaas kan brengen, om monden te voeden en geldbeugeltjes te vullen. Het is dus een zogezegde “oplossing” die er geen is en het enige resultaat dat je daarmee bereikt is dat de dieren uiteindelijk zulllen verdwijnen. Er dringt zich een duurzame oplossing op.
Het begint al met hetgeen ik onderlijnd heb in uw reactie. Om erger te voorkomen en de situatie niet te laten ontsporen dringt zich ten eerste al een inkrimping van de bevolking op, op maat van de mogelijkheden die er zijn. Geboortebeperking dus. Op die manier zijn er minder monden te voeden en minder geldbeugeltjes te vullen zodat ook minder mensen hun toevlucht zullen nemen tot dergelijke praktijken.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/We...sgroei-aan.htm
Ten tweede een harde aanpak van de stropers. Zij schieten met scherp op parkwachters, dus omgekeerd moet het ook kunnen. Een “no mercy “ – aanpak dus voor de stropers dus.
Ten derde een verbod op afgeleide producten van die dieren en een harde aanpak van de illegale handel en vooral de afnemers van ivoor ed. Zij zorgen er immers voor dat dergelijke handel levensvatbaar is en blijft.
Ten vierde de situatie lokaal verbeteren door stabiliteit te brengen en economische situatie te verbeteren zodat mensen meer kansen krijgen. Mensen opleiden en hun meer kansen geven dus.
Tot zover mijn actieplan.
|