![]() |
mivb negeert armen
Is het verantwoord voor een openbare maatschappij om de armsten onder de medemens te negeren?
Bouwen wij nu echt zo'n samenleving waar mensen die iets hebben vanuit anonieme instellingen aangemaand worden diegene die niks hebben te negeren?? edit: voor diegene die moeilijkheden hebben krantberichten te lezen = http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20091020_010 http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-helpen.dhtml# ondertussen een reactie vanuit luilekkerland : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...el/091020_mivb |
Euh... iets meer uitleg? Bronnen?
|
Landlopers en bedelaars werden vroeger opgevangen in 'de kolonie van Wortel'.
Men heeft dat afgeschaft. De sosiale sektor ging die mensen eens veel menswaardiger opvangen. Mijn botten ja. |
Citaat:
Nu goed. On topic: is het aan de MIVB om deze mensen te helpen? |
Zonder mij over de inhoud uit te spreken moest het artikel mij wel doen lachen.
"Bedelen in het openbaar vervoer is verboden bij een regeringsbesluit", citeert het, enkele zinnen voor "Staatssecretaris voor Armoedebestrijding Philippe Courard (PS) reageert "perplex" op de oproep van de MIVB." |
Citaat:
|
iedere mens hoort op zoek te gaan naar informatie.
ik vind het wel bewonderenswaardig dat uw de toon van een bericht kunt afleiden uit een getypte zin. (ook dit is niet denigrerend ;)) |
het is niet de taak van mivb om sukkelaars te helpen of onderdak te bieden
|
Citaat:
|
deze morgend toch wat gegeven aan een bedelaar.
|
Citaat:
Het excuus dat de MIVB gebruikt is helemaal belachelijk. Reizigers zouden zich onveilig voelen door de bedelaars! Ik vrees dat die mensen een onveiligheidsgevoel verwarren met hun geweten. En daar worden ze blijkbaar liever niet mee geconfronteerd... |
Citaat:
Kijk, de MIVB mag kwelen wat die wil, uiteindelijk beslis je zelf of je iemand helpt of niet. Mag de MIVB daarover niet kwelen? Van mij wel. Maar ik doe wat ik wil en zal af en toe een centje blijven geven. 'k Heb geen selectieve verontwaardiging daarover nodig (op Courard bedoeld). De MIVB, noch Courard, noch enige politieke partij, heeft mij lessen moraal te geven. |
Citaat:
Het ontbreken van structurele oplossingen voor armoede situeert zich volgens mij ook niet alleen en zelfs niet in de eerste plaats op EU-niveau. |
Citaat:
|
Citaat:
Het schavot en de rotte tomaten staan al klaar. |
Citaat:
Nog meer voorafgaand: de mivb heeft niet verboden om de bedelaars iets te geven; ze heeft de mensen daartoe aangespoord of uitgenodigd ... Maar uwe zever over dat onveilig voelen, daar wil ik op reageren. Mijn allerliefste echtgenote heeft jaaaaren terug een bepaalde periode iedere ochtend langs het noordstasion moeten pendelen met de trein. Heeeel vroeg. En zij voelde zich daar wel degelijk onveilig. Nu vraag ik u: vindt gij haar daarom minderwaardig ? (en let nu maar op wat ge zegt, of ik zet u op een schip naar het midden van de oseaan om het daar te laten zinken ..) post skrotum: tegen het einde van die periode van heel vroeg pendelen, is de toenmalige rijkswacht begonnen met de metro-polies. Dat was voor mijn echtgenote een aangename ervaring, want door hun geregelde aanwezigheid, voelde ze zich wel veilig. Pertang hebben die gendarmen toen geen enkele bedelaar moeten doodschieten of zoiets. (grappige noot: ze vond dat toen wel allemaal zo'n piepjonge gendarmkes, die soms zelfs nog speels door de gangen liepen .... ik peins dat ze toch kikt op uniformen .... dat van hierboven, dat van dat allerliefste, schrap dat maar hé) |
Citaat:
|
De gangen van de mivb zijn bedoeld voor de gebruikers van de mivb, niet als onderdak voor landlopers. Tijdens het spitsuur zitten ze trouwens ook nog in de weg van mensen die naar hun werk proberen te gaan. maw, groot gelijk van de mivb (ik dacht niet dat ik dat ooit zou zeggen), al zouden ze er nog beter de politie eens op af sturen.
|
Citaat:
u vind het normaal dat armen moeten boeten omdat uw vrouw weigert te onderzoeken waarom zij zich in bepaalde situatie zonder reden onveilig voelt? die rijken toch é, alles om maar niet bij zichzelf te moeten stilstaan. |
Citaat:
De metro is geen plaats voor bedelaars. De inkom van grootwarenhuizen ook niet. Die Coulard van PS zou beter gaan zoeken naar opvangplaatsen voor arme mensen en hen onderdak bieden met maaltijden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be