Egmond Codfried |
21 oktober 2009 17:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
(Bericht 4402277)
geboorte - sex - en dood : een eeuwige cyclus zoals mystieke ervaringen en orgasme
ook met elkaar in verband staan en ook maagdelijkheid en celibaat aantrekkelijke
diep in het religieuze gewortelde begrippen zijn.
Het is een open vraag of men in deze "mysterieën" niet mag of kan meegaan als men een niet- deïstische overtuiging heeft van de wereld...
|
[nōlī mē tangere;oral sex?]
Er is iets veranderd, je klinkt als een verstandig mens. Als je je verstandigheid, hoewel ik vrees dat je meer dingen weet van 'horen zeggen' dan zelf zaken gesynthetiseert te hebben uit bronnen; nou zou toepassen op de zaken die ik eerder te berde bracht en waarop je zo bekrompen reageerde van als een zwarte het zegt dan is het niet waar....
Maar spirutualiteit is goed, religie is echter de oerleugen en een deel van de mensheid zal altijd de grootste bullebak volgen inplaats van hun eigen hoofd. Jammer dat vooral deze soort mensen zich heer en meester wanen van het internet, terwijl wij werkelijk de wereld via het internet kunnen verbeteren.
De natuur heeft de noodzakelijke voortplanting gestopt in de meest plezierige daad: seks. Zolang de mensen genieten van seks, desnoods overdadig, maar zonder anderen te schaden, moeten wij als mensheid gelukkig zijn.
In het westen vandaag is religie gescheiden van lichamelijk plezier, geen tempelhoeren meer, geen drink en vreet partijen meer als onderdeel van de eredienst. Jammer! Een vreemd soort kannibalisme: neemt en eet, want dit is mijn lichaam...
|