![]() |
1680 gevangenen lopen zomaar vrij rond ...
http://www.hln.be/hln/nl/4833/Ontsna...rij-rond.dhtml
Onwaarschijnlijk. Straffen tot 6 maanden worden gewoon niet uitgevoerd. Tussen 6 maanden en 3 jaar wordt er een alternatieve straf gezocht of enkelband ( kan je dat nog overigens als een straf beschouwen lekker thuis zitten in de zetel, een BBQ doen met je vrienden, TV kijken, enz Enkel boven de 3 jaar moet je effectief gaan zitten. Moeten de burgers het recht in eigen handen gaan nemen? De overheid lijkt daar in ieder geval op aan te sturen, of beter: ze laat de burgers geen andere keus om het recht in eigen handen te nemen. |
Tja, het was nogal lachwekkend.
Er staan gevangen op een wachtlijst want de enkelbanden zijn op :roll: |
Vive la Belgique! Welcome to Absurdistan, where anything is possible, but only if it's complete bonkers!
*zucht* |
Wacht maar nog een jaartje, of twee jaartjes, we zullen eens ziens om hoeveel duizenden het dan zal gaan.
Als je nu al commentaar hebt dan ga je verschieten... |
Maar rij eens 10km/h te snel... Ze weten je wel te vinden !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kwestie van de productie voor enkelbandjes te stimuleren..:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF23102009_008 België begint stilletjesaan een openluchtgevangenis te worden. Precies of een enkelband houd je tegen om iemand verrot te slaan, te verkrachten, of om dicreet, van in je huiskamer, of de café ( of kebab-zaak, pita-bar enz ) op t' hoekske, drugs te verhandelen...Belachelijk ! Als ze al eens begonnen met al de érgste buitenlandse criminelen te doodstraffen, en de minder erge buiten te zwieren ! je zou zien dat er dan plaats zat is in de gevangenissen. |
He punt is niet zozeer de enkelband op zich, want je kan je afvragen of een enkelband hebben wel een straf is. Je zit gewoon lekker knus thuis in je zetel, wat TV kijken, pintjes drinken, BBQ met de vrienden organiseren, ...
|
Citaat:
Het is anderszijds bij de mensen thuis geen middeleeuwse kerker zoals in de gevangenis, dat is juist. Thuis worden de mensen niet mensonwaardig behandeld zoals in de gevangenis. |
Citaat:
|
Citaat:
Tenslotte, als ik een simkaart ga kopen dan krijg ik daar geen drie jaar gevangenisstraf bij nietwaar? |
Citaat:
Ik denk dat de criminelen, ik bedoel, ik weet wel zeker dat de criminelen, wanneer ze dergelijke theoretische uitspraken horen van criminologen, spontaan overvallen worden door binnenpretjes. Iemand met een beetje gezond boerenverstand weet wel dat je dit niet kan catalogeren als straf. Het kan hooguit nuttig zijn om de crimineel te trachten te reïntegreren op het einde van zijn gevangenisstraf. Op die manier is er enigszins controle en kan hij het gewone leven langzaam terug gewoon worden door de beperkingen stapsgewijs op te heffen. |
Dus die gasten met een enkelband die hebben huisarrest ?
|
Citaat:
Ik denk dat jij je nogal wat laat wijsmaken, ofwel ben je het gewoon aan het verzinnen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be