Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1680 gevangenen lopen zomaar vrij rond ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130128)

Blue Sky 23 oktober 2009 09:09

1680 gevangenen lopen zomaar vrij rond ...

http://www.hln.be/hln/nl/4833/Ontsna...rij-rond.dhtml

Onwaarschijnlijk. Straffen tot 6 maanden worden gewoon niet uitgevoerd.
Tussen 6 maanden en 3 jaar wordt er een alternatieve straf gezocht of enkelband ( kan je dat nog overigens als een straf beschouwen lekker thuis zitten in de zetel, een BBQ doen met je vrienden, TV kijken, enz

Enkel boven de 3 jaar moet je effectief gaan zitten.

Moeten de burgers het recht in eigen handen gaan nemen? De overheid lijkt daar in ieder geval op aan te sturen, of beter: ze laat de burgers geen andere keus om het recht in eigen handen te nemen.

(Geza)ni(c)k 23 oktober 2009 09:14

Tja, het was nogal lachwekkend.
Er staan gevangen op een wachtlijst want de enkelbanden zijn op :roll:

Amon_Re 23 oktober 2009 09:15

Vive la Belgique! Welcome to Absurdistan, where anything is possible, but only if it's complete bonkers!

*zucht*

Xenophon 23 oktober 2009 18:22

Wacht maar nog een jaartje, of twee jaartjes, we zullen eens ziens om hoeveel duizenden het dan zal gaan.

Als je nu al commentaar hebt dan ga je verschieten...

Dajjal 23 oktober 2009 18:28

Maar rij eens 10km/h te snel... Ze weten je wel te vinden !

Xenophon 23 oktober 2009 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4405302)
Maar rij eens 10km/h te snel... Ze weten je wel te vinden !

Ahja, iemand moet de nieuwe enkelbanden betalen.

Dajjal 23 oktober 2009 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4405310)

:rofl: Zo had ik het nog niet bekeken :rofl:

Xenophon 23 oktober 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 4405311)
:rofl: Zo had ik het nog niet bekeken :rofl:

Nu betaal je je boetes graag zeker? :)

Dajjal 23 oktober 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4405315)

Ehm... Nee toch niet :cry:

stropke 23 oktober 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4405315)

Zal ik ffkes een paar keer door rood gaan vliegen?
Kwestie van de productie voor enkelbandjes te stimuleren..:lol:

brother paul 24 oktober 2009 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4405310)

Ipv touaregs te kopen voor de politie, kunnen ze het boetefonds niet gebruiken voor die enkelbanden, dan rij ik morgen met plezier door het rood.

Het Oog 24 oktober 2009 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (Geza)ni(c)k (Bericht 4404516)
Tja, het was nogal lachwekkend.
Er staan gevangen op een wachtlijst want de enkelbanden zijn op :roll:

Ik heb het ook juist gelezen

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF23102009_008
België begint stilletjesaan een openluchtgevangenis te worden. Precies of een enkelband houd je tegen om iemand verrot te slaan, te verkrachten, of om dicreet, van in je huiskamer, of de café ( of kebab-zaak, pita-bar enz ) op t' hoekske, drugs te verhandelen...Belachelijk ! Als ze al eens begonnen met al de érgste buitenlandse criminelen te doodstraffen, en de minder erge buiten te zwieren ! je zou zien dat er dan plaats zat is in de gevangenissen.

Blue Sky 24 oktober 2009 13:14

He punt is niet zozeer de enkelband op zich, want je kan je afvragen of een enkelband hebben wel een straf is. Je zit gewoon lekker knus thuis in je zetel, wat TV kijken, pintjes drinken, BBQ met de vrienden organiseren, ...

Xenophon 24 oktober 2009 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4406183)
He punt is niet zozeer de enkelband op zich, want je kan je afvragen of een enkelband hebben wel een straf is. Je zit gewoon lekker knus thuis in je zetel, wat TV kijken, pintjes drinken, BBQ met de vrienden organiseren, ...

De straf is vrijheidsberoving dus het is daadwerkelijk een straf.

Het is anderszijds bij de mensen thuis geen middeleeuwse kerker zoals in de gevangenis, dat is juist. Thuis worden de mensen niet mensonwaardig behandeld zoals in de gevangenis.

brother paul 24 oktober 2009 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4406196)

Het is anderszijds bij de mensen thuis geen middeleeuwse kerker zoals in de gevangenis, dat is juist. Thuis worden de mensen niet mensonwaardig behandeld zoals in de gevangenis.

Is een SIMkaart van een GSM dan ook een vrijheidsberoving ? Want je bent feitelijk overal traceerbaar ?

Xenophon 24 oktober 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4406200)
Is een SIMkaart van een GSM dan ook een vrijheidsberoving ? Want je bent feitelijk overal traceerbaar ?

Met een simkaart mag je buiten vrij bewegen, met een enkelband niet. Beantwoordt dat je vraag?

Tenslotte, als ik een simkaart ga kopen dan krijg ik daar geen drie jaar gevangenisstraf bij nietwaar?

Blue Sky 24 oktober 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4406196)

Dat is dan wel heel erg ruim genomen die "vrijheidsberoving". Vb tussen 22 h en 7 h thuis zijn en voor de rest doen wat je wil. Concreet zal er bij veel mensen niet veel verschil zijn of ze daadwerkelijk hun straf uitzitten met een enkelband of dat ze hun gewone leventje leiden.
Ik denk dat de criminelen, ik bedoel, ik weet wel zeker dat de criminelen, wanneer ze dergelijke theoretische uitspraken horen van criminologen, spontaan overvallen worden door binnenpretjes.

Iemand met een beetje gezond boerenverstand weet wel dat je dit niet kan catalogeren als straf. Het kan hooguit nuttig zijn om de crimineel te trachten te reïntegreren op het einde van zijn gevangenisstraf. Op die manier is er enigszins controle en kan hij het gewone leven langzaam terug gewoon worden door de beperkingen stapsgewijs op te heffen.

brother paul 24 oktober 2009 13:48

Dus die gasten met een enkelband die hebben huisarrest ?

Xenophon 24 oktober 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4406209)
Dat is dan wel heel erg ruim genomen die "vrijheidsberoving". Vb tussen 22 h en 7 h thuis zijn en voor de rest doen wat je wil.

Toon dat eens even aan als je wil? Geef eens een voorbeeld van iemand met een enkelband die alleen snachts moet thuis zijn?

Ik denk dat jij je nogal wat laat wijsmaken, ofwel ben je het gewoon aan het verzinnen.

Xenophon 24 oktober 2009 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4406212)
Dus die gasten met een enkelband die hebben huisarrest ?

Die zijn van hun vrijheid berooft maar dan thuis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be