Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Is pro-Palestijns gedachtegoed nationalistisch of antisemitisch? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130136)

liberalist_NL 23 oktober 2009 15:48

Is pro-Palestijns gedachtegoed nationalistisch of antisemitisch?

Laten we het de Palestijnen zelf vragen.

Gun 23 oktober 2009 15:52

Domme vraag komende uit jouw mond ...

Francientje 23 oktober 2009 18:08

De twee. LOL.

globalmedia 23 oktober 2009 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4405042)

dit vraagt om een bijkomende reactie

http://www.youtube.com/watch?v=c4Wm4...eature=related

Dajjal 23 oktober 2009 18:29

Ze zijn zo lief meneer. 8O

Dajjal 23 oktober 2009 18:34

Nog van die lieverdjes....

http://www.youtube.com/watch?v=qbWGacYCwa4

Bertie 23 oktober 2009 19:41

Pro palestijns = pro-Semiet

Palestijnen zijn immers een Semitisch volk
.

Metternich 23 oktober 2009 20:38

http://www.youtube.com/watch?v=3dSHl3C9kgY

Wie is hier tegen de orthodoxe joden aan het roepen? En wie is hier tegen Israël?

KaliYuga 23 oktober 2009 21:05

Rabbi Weiss.

Dus ophoepelen Ollander met uw onterechte beschuldigingen van antisemitisme aan het adres van antizionisten.

ministe van agitatie 23 oktober 2009 21:08

Citaat:

Ja, zo kunnen jullie elkaar nog uren met videokes van youtube om de oren slagen. Het staat daar vol met videokes van idioten die eender wat roepen. Als u ook maar één van die filmpjes een argument pro of contra acht, dan moet u misschien zelf zo'n filmpje maken. U benadert toch al min of meer het niveau.

liberalist_NL 24 oktober 2009 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga (Bericht 4405478)

Rabbi Weiss.

Dus ophoepelen Ollander met uw onterechte beschuldigingen van antisemitisme aan het adres van antizionisten.

Dat was mijn punt natuurlijk niet. En dank u wel voor het vertonen van uw eigen koosracisme, namelijk de Hollanderhaat.

liberalist_NL 24 oktober 2009 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4405481)
Ja, zo kunnen jullie elkaar nog uren met videokes van youtube om de oren slagen. Het staat daar vol met videokes van idioten die eender wat roepen. Als u ook maar één van die filmpjes een argument pro of contra acht, dan moet u misschien zelf zo'n filmpje maken. U benadert toch al min of meer het niveau.

Wat u niet doorhebt, is dat Jodenhaat niet een resultaat is van het bestaan van Israël, maar dat het bestaan van Israël resultaat is van Jodenhaat. Oók van die in de Arabische wereld. Die onafhankelijkheidsoorlog is er met een reden gekomen, hè? Ze konden hun handjes niet thuishouden, die Arabieren.

Johan Bollen 24 oktober 2009 16:35

Pro-mensenrechten wordt nogaleens verward met pro-Palestijns. Enkel als Palestijn kan je zonder racistisch te zijn onvoorwaardelijk pro Palestijns zijn want uit op zelfbehoud. Dat geldt ook voor andere volkeren.

liberalist_NL 24 oktober 2009 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4406475)
Pro-mensenrechten wordt nogaleens verward met pro-Palestijns. Enkel als Palestijn kan je zonder racistisch te zijn onvoorwaardelijk pro Palestijns zijn want uit op zelfbehoud. Dat geldt ook voor andere volkeren.

Ik ben dit helemaal met je eens.

ministe van agitatie 24 oktober 2009 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4406024)
Wat u niet doorhebt, is dat Jodenhaat niet een resultaat is van het bestaan van Israël, maar dat het bestaan van Israël resultaat is van Jodenhaat. Oók van die in de Arabische wereld. Die onafhankelijkheidsoorlog is er met een reden gekomen, hè? Ze konden hun handjes niet thuishouden, die Arabieren.

Wat u niet helemaal begrijpt is dat jodenhaat een Westers en christelijk fenomeen was tot de oprichting van de staat Israël. Het is het uitroepen van die staat en de systematische en onvoorwaardelijke steun van het Westen en in bijzonderheid van het VK en de VS die van de antikoloniale strijd - die er toen overal heerste - een anti-joodse strijd heeft gemaakt. Voor sommige maar lang niet voor alle Palestijnen en Arabieren. Zij die mijn principiële steun genieten, hebben zich bijvoorbeeld nooit en op geen enkele manier aan jodenhaat overgegeven. Wel integendeel: zij hebben joodse bondgenoten.

Wat u 'onafhankelijkheidsoorlog' noemt is het verlengde van de ethnische zuiveringen die voordien plaats vond. Mij lijkt het logisch dat een volk zich (met bondgenoten) verzet tegen elke vorm van ethnische zuivering. En de idiotie dat "de Arabieren hunhandjes niet konden thuis houden", is wat ze is: een idiotie. Arabieren woonden in Palestina en tot het begin van vorige eeuw woonden ze daar vreedzaam met joden en christenen samen. De spanningen dateren niet van de 19de maar van de 20ste eeuw, met name naar aanleiding van de massale en illegale immigratie van joden die het Westen liever kwijt dan rijk was.
De Arabieren verwijten dat ze de problemen van het Westen willen noch kunnen oplossen is hypocriet. Antisemitisme is een Westers en katholiek probleem. Het is aan het Westen en in het bijzonder aan de katholieken om dat op te lossen, niet aan de Arabieren.

Dude87 27 oktober 2009 19:46

Citaat:

Zo'n dingen moet je in hun context bekijken. Als er filmpjes waren van verzetstrijders in Belgie tijdens de Duitse bezetting in WO2, zouden die ook als bloeddorstige barbaren overkomen.

Ik zou trouwens ook fan worden van Hitler als ik met familie en vrienden de woestijn ingejaagd wordt door Joden die mijn huis komen inpikken.

Metternich 27 oktober 2009 21:36

Wie trouwens wilt discussiëren over dit onderwerp, moet eerst zeggen of hij/zij het begrip "joods" als een etnisch of een religieus iets beschouwt.

liberalist_NL 27 oktober 2009 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4411100)
Wie trouwens wilt discussiëren over dit onderwerp, moet eerst zeggen of hij/zij het begrip "joods" als een etnisch of een religieus iets beschouwt.

Het ligt eraan hoe je ''volk'' definieert. Ik noem de Joden een volk.

ministe van agitatie 28 oktober 2009 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4411104)
Ik noem de Joden een volk.

Onterecht overigens. Joden zijn geen volk.

liberalist_NL 28 oktober 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4411523)
Onterecht overigens. Joden zijn geen volk.

Dat u uw principes aanpast aan uw standpunten, wist ik al.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be