![]() |
Vlaanderen en België gezien door een vlaams-nationalistische bril !
Komaan jongens, laat jullie mening nu maar eens horen en hou jullie vooral niet in.
|
Citaat:
Dan zal ik u het plezier doen van hem op te zetten, en u te laten weten hoe één en ander er uitziet. |
Wat een topic. In plaats van om het hardst tegen elkaar te schreeuwen wie de grootste nationalist is (jij, nee jij, nee jij) zouden jullie er beter aan doen te bespreken hoe de staat België zo goed mogelijk in te richten. Dat is tenslotte het doel van dit deel van het forum.
En als jullie besluiten er samen niet uit te komen, dan staan er Nederlanders en Fransen klaar om de helpende hand te bieden. Mijn voorkeur is duidelijk, maar jullie hebben zelf nog kansen, verspil ze niet met oeverloos over en weer beschuldigen. |
ik volg jou voorkeur Hollander :)
|
http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/pacifisme.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_Beweging Een paar interessante stukjes lectuur erover. Kzou zegge, pak een tas koffie mee een koekske of vlaai erbij, ga lezen en goe doordenken erover. |
Komaan zeg, niet zo negatief.
Ik wil weten wat jullie drijft, wat jullie beweegt, hoe jullie zo geworden zijn. Hoe kan ik jullie begrijpen als ik jullie beweegredenen niet ken ? |
Citaat:
Ben je soms beroepsmilitair in het "Armeeje Belche-Belkies Leguer"? Als je een antwoord wil op al die vraagjes, begin dan maar zelf wat opzoekingen te doen. |
Citaat:
het is toch moelijk om elke dag tegen de mening in te gaan van de "vlaams-nationalisten" die het "grote" Belgische Vaderland willen omver werpen, te wapen zeg ik u...................:twisted: tiens mjn vorige post is verwijderd blijkbaar, nog een poging. |
Allez, mannen, wat meer animo: VLIEGT DEN BLAUWVOET STORM OP ZEE ! WAT WALSCH IS, VALSCH IS, SLAAT DOOD! WAALSE RATTEN, ROLT UWE MATTEN !! VOOR T BELZIEKSKE NIKSKE, VOOR VLAANDEREN... ALLES ! PROFITEURS ! NU SPLITSEN ! WOORD HOUDEN ! VLAMEN GEEFT NIET TOE ! BELGIE BARST! WEG MET DE STELENDE EKSTERS VAN LAEKEN ! :silly:
|
Volgens mij heeft der eentje vergeten zijn pilleke te nemen.:roll:
Is er hier een dokter in de zaal????? |
Citaat:
|
Deze draad hoort in K&K thuis
|
Citaat:
|
Citaat:
Er staat "Vlaanderen en België". Dat is dus staatsinrichting. Ik kan er niets aan doen dat het topic hier om zeep wordt geholpen. Het gaat er dus om wat de "echte" vlaams nationalist voor vlaanderen in petto heeft. Welke staatsvorm, enz..... En hoe denkt de "gewone" vlaming, de "modale" vlaming daarover ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
simpel: voor Vlaanderen alles, voor Belziekske nikske
|
Vlaanderen, met Brussel als hoofdstad, een republiek met 2 partijenstelsel, links en rechts
Geen provincies meer, deze bevoegdheden naar de gemeenten doorschuiven wie vult aan? |
Citaat:
nog simpeler : ikke en de rest kan stikke - alleen dat heeft niets met "goed bestuur" te maken, het is kortzichtig en het leidt tot niets. Je mag hier meningen verkondigen ; intussen worden de profetische woorden van K.Marx waarheid : de staat (de staten) sterven af. Het is begonnen tijdens de dekolonisatie toen we onze verantwoordelijkheden trachten af te wentelen op de nieuwe onafhankelijke ex-kolonies. Om ons profijt (de toegang tot markten en grondstoffen) te behouden vonden we het "neo-kolonialisme " uit. Intussen gingen we van een bipolaire, tripolaire naar een multipolaire wereldorde... de "staatsmacht" van zgn. onafhankelijke staten begon steeds sneller te krimpen ; gelijktijdig kromp wat men doorgaans onder "persoonloijke vrijheid" verstaat : de graad van je "welvaart" je keuzes ivm consumpties worden je subtiel opgelegd (onder consumptie versta ik de totaliteit van het menselijk ageren : religie, cultuur, tv programma's,muziek enz..) De betekenis van een "onafhankelijke vlaamse of belgische staat" is momenteel totaal irrelevant ; wel relevant is ons vermogen om dergelijke "identaire problemen" op te lossen : want gans de mensheid worstelt hiermee. Het is een probleem groter dan de meeste milleniumdoelstellingen : nl. dat van de wereldvrede en het einde van het terrorisme : de zinloze afslachting van medemensen. Overeenkomen met welke taal we gelmeenschappelijk zullen praten is daarvan een niet gering aandeel.... |
Citaat:
http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/pacifisme.htm http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_Beweging |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be