![]() |
China, wow
Een fotoreeks van free-lance fotograaf Lu Guang.
Woorden schieten te kort, laat de beelden spreken: http://www.chinahush.com/2009/10/21/...tion-in-china/ |
Overbevolking :|
|
China, World of Warcraft?
|
Weinig indrukwekkend, nauwelijks de moeite van het bekijken waard.
|
Citaat:
ik zou hier nog enkele persoonlijke opmerkingen kunnen typen, maar ge zijt me geen strafpunten waard. |
Citaat:
|
proper...
|
Citaat:
|
België, ten tijde van Daens.
De Zenne, anno 2000 We moeten het echt niet zo ver gaan zoeken. |
Citaat:
|
Goede fotos die tonen dat armoede en milieuverontreiniging samen gaan. Niet typisch voor China.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het verschil is dat China van onze technologie kan profiteren, met als gevolg dat in plaats van vier generaties slechts een generatie zal moeten leven in omstandigheden als "in de tijd van Daens", en dat de milieuvervuiling lager zal pieken dan die bij ons gedaan heeft. |
Citaat:
Het is toch niet omdat wij "in de tijd van Daens" hebben geleefd, dat we dat moeten toelaten en steunen in China. Moeten we dan ook toelaten dat ze alle bossen in China afkappen zoals we hier hebben gedaan? De grote mannen strijken miljarden op en investeren niet in propere energie. Je doet alsof ze niet anders kunnen. |
Citaat:
Het ziet er ook niet onmiddellijk naar uit dat die technologie nu plots wèl massaal zal worden aangewend. De milieuvervuiling piekt nu al meer dan hoog genoeg, maar het einde van de stijgende curve is nog lang niet in zicht. 'Gelukkig' staat 'homo sapiens sapiens' glorieus te blinken op zijn 'top van de voedselpiramide', nietwaar. Als er niet radicaal wordt ingegrepen, zullen er wellicht niet te veel generaties meer volgen. Een troost is dat niet, zelfs geen magere. |
Citaat:
Daarom ook dat vele bedrijven uit Europa naar ginder verhuizen. Het westen is de grootste schuldige aan deze vervuiling en ellende. |
Citaat:
2. Dat zal ik niet onmiddellijk tegenspreken. |
Citaat:
|
Lijkt wat op Antwerpen.
|
Citaat:
Er is dus geen enkele reden om zijn schrijfsels aux sérieux te nemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be