![]() |
Waarom volgen we nog?
Ik vraag me af waar de staat nog het recht vandaan haalt in naam van het belgische volk te handelen. Eveneens vraag ik mij af waarom het volk hun dat recht nog verleent.
Enkele misdaden van de belgische politiek tegen hun volk. - De verkoop van electrabel - het extra belastten van spaarbanken - monopolie van telenet op de kabel - juridische willekeur - willekeur bij belastingen - BAM/gedeeld beheer infrastructuur - misleiding m.b.t. de ambtenarenproblematiek (omdat ambtenaren vervangen worden door duurdere uitbestedingen aan bevriende bedrijven) ... Vooral heel de problematiek rond de kerncentrales is om de haren uit het hoofd te trekken, in plaats van geld te krijgen voor die verkoop moeten we er veel voor betalen...absurder kan niet. |
Slavenmentaliteit + de media die dat er ook blijft in rammen.
|
Citaat:
Als de regering krapuul is, dan is dat omdat het volk krapuul is. |
Citaat:
Ik geef het hooguit een week en de parlementsgebouwen staan in brand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook NVA wil geen commissie voor de BAM... de hypocrieten
http://www.hln.be/hln/nl/5256/Lange-...naar-BAM.dhtml eens ze aan de vetpotten zitten, allemaal dezelfden... idealen my ass |
Citaat:
Triest om zien voor iemand als ik die op nippertje nog De Standaard heeft gelezen toen er nog AVV-VVK op de voorpagina prijkte en De Zevende Dag nog een programma was waar de moderator amper nog durfde tussenbeide te komen uit angst verscheurd te worden door de blaffende honden rond de tafel. De tijd dat politici een overdosis immodium namen voor ze met knikkende knietjes naar de IJzerbedevaart trokken met een zakje verse onderbroeken voor de parkings onderweg. |
Citaat:
|
Citaat:
En in dit soort protesten is organisatie alles. |
Citaat:
- futiel - crimineel Verder gebruikt de heersende klasse zeer bewust en handig de verdeel-en-heers tactiek. Ze verdeelt de arbeidersklasse in Vlamingen en Walen, in Belgen en migranten, arbeiders en bedienden, vasten en interimmers, ze zet de vroege shift op tegen de late etc. Zowel via legale middelen, via verschil in beloning als via de media gebeurt dit. Ze hebben de arbeidersklasse zodanig geatomiseerd tot zelfs de idee van een klasse zélf vreemd overkomt. |
Citaat:
Toch is dat het soort van mensen die ik toejuich. Hij woont in Luik en gaat werken in Brussel. Tja... ik zou die files niet willen doen. En hij is geen zelfstandige maar een werknemer voor een onderhoudsfirma. Waarom zou ik lastig doen. Dat gezeik over racisme steeds als je een boompje opsteekt over scholing en taalonderwijs voor generatie zoveel. Het is gewoonweg nodig. Ik zou het al eens leuk vinden mocht ik in heel basis Nederlands met die man kunnen spreken maar evenzeer kan hij als jarenlang werknemer in Vlaanderen gewoon een basis van het Nederlands/Vlaams proberen te leren. Niet voor mij. Maar voor hemzelf. |
Er zijn taalbarrieres. Zeker. maar die kunnen geslecht worden. Veel belangrijker, en dat is waar ik als marxist op hamer, is dat je hem erkent als iemand van jouw klasse.
Als de prijs van de benzine of de diesel omhoog gaat treft dat jullie beiden. Als de post geprivatiseerd wordt, treft dat jullie beiden. (Ik had bijna iets over onderwijs geschreven, maar dat is gesplitst, daar hebben ze al verdeeld om te heersen.) Die ban dis veel fundamenteler dan de grenzen van taal, geloof, huidskleur of nationaliteit. |
Citaat:
Quod non. |
Citaat:
|
Citaat:
met de belze pers is het echter van iets of wat, naar minder als 0 gegaan toen verafstoot aan de macht gekomen is, die heeft echt alles naar de kloten gekregen. |
Citaat:
Maar ondanks het feit dat ik gene marxist ben , zult gij mij nooit oneerbiedig zien doen tegen een van de mensen van t onderhoudspersoneel in tegendeel, ik ben altijd vriedelijk tegen die mensen, ook tegen de bewakers, of andere mensen die een trapke lager staan en al eens iets moeten doen voor mij. Het is niet omdat ge er een kapitalistisch wereldbeeld op nahoud dat ge onvriendelijk moet zijn, of geen respect moet tonen, voor mensen die hun werk doen, wat dat ook mag zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De veroorzaakte problemen zijn dan nog van die aard dat je een heel nationalischtische beweging nodig hebt om enig weerwerk te bieden. Tegen Suez kan alleen als land iets gedaan worden en daarvoor heb je al politieke klassebakken nodig. Dat boer Jan een vuist maakt zal ze in Parijs een worst wezen. We staan als volk met de rug tegen de muur en het is op zich niet zo verwonderlijk dat er niets wordt ondernomen. Je mag niet vergeten dat de mens als kuddedier zwaar onder de knoet ligt van maatschappelijke verpichtingen. Het enige wat iets zou uithalen is burgelijke ongehoorzaamheid en gezien de situatie zal die er maar komen als het kalf is verdronken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be