![]() |
Alle banen eenrichtingsverkeer
Alle banen eenrichtingsverkeer lijkt mij de meest efficiente eenvoudige maatregel om de grootste hoeveelheid zware ongevallen te vermijden
Maar om het wat minder utopisch te maken, zou ik in het begin opteren voor de helft. |
Citaat:
|
Dat lijkt me ecologisch het domste idee dat ik al gehoord heb.. kijk bvb. naar de binnenstad van Gent hoe fijn het is dat je alleen enkel richting straten hebt.
En wat ga je doen met hulpdiensten, moeten die ook 3 km omrijden omdat de straten enkel richting zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel je hebt een RING loodrecht op die ring, radiaal naar binnen heb je INVALSwegen, die maken een U-Turn in het centrum en keren dan terug radiaal naar buiten... En alle wegen kun je rechts afslaan, de baan komt dus terug op het tweede been van de U-turn. Zo gek onnozel is dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
En wat is het probleem met eenrichting in de binnenstad? De binnenstad moet in elk geval autoluw en zelfs autovrij worden, dan zijn die zogenaamde problemen ook gauw opgelost. |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorrangskruispunt http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorrangsweg ook vb UK en Ierland: Citaat:
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAn...code/DG_070332 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Overal eenrichtingsverkeer zal leiden tot meer omwegen, meer rondrijden en dus meer vervuiling.
Tussen mijn vroeger thuisdorp en het volgende dorp is er maar 1 rechte weg van 4 km, als ik die niet meer mag volgen, moet ik een hele weg omrijden en wellicht dubbel zoveel km afleggen. |
In Zweden hebben ze in hun Vision Zero het idee van éénrichtingsverkeer doorgetrokken in die zin dat op gewone wegen, ook die met maar 2 rijstroken, in het midden een vangrail werd geplaatst om zo elk risico op frontale botsingen te vermijden. Hierbij link: http://www.sweden.se/eng/Home/Work-L...g/Road-safety/ .
Ze zijn zelf erg tevreden over het resultaat maar de werkelijkheid gebiedt toch te stellen dat Zweden in een internationel vergelijking eigenlijk niet afwijkt van de trend zoals die in de meeste landen van de EU (van het vroegere West-Europa eigenlijk) is gelopen en bijvoorbeeld precies dezelfde stijging heeft gezien in aantal verkeersdoden tussen 1997 en 2000 die er bij ons is geweest, met daarna vanaf 2001 een sterke daling, net zoals dat bij ons het geval was. |
Citaat:
In de praktijk werkt het echter niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be