Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Belastingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130540)

audrey 30 oktober 2009 08:53

Belastingen

Vandaag al mijn geld van de belastingen teruggekregen. Mijn dag kan niet meer stuk!

:cheer:Lang leve de FOD Financien :cheer:

Zeg nu nog eens dat de ambtenaren niet werken;-)

maddox 30 oktober 2009 09:22

Je hebt het teruggekregen, je te veel afgegeven beschermingsgeld.

En alles? Ik betwijfel het, heb je je BTW teruggekregen, de extra taksen op verbruiksproducten als water, voedsel, energiedragers; etc etc...?

Dajjal 30 oktober 2009 09:26

Moet GVD nog tienduizenden euros terugkrijgen van die zeikers en ze staan hier al voor mijn onroerende voorheffing.

Ze kunnen die grondlasten maar aftrekken van wat ze mij nog moeten.

Eikels.

Jukes 30 oktober 2009 09:34

Vandaag ook aanslagbiljet gekregen: 2000 euro opleggen. Bert Bibber kan met zijn jacht weer een uur of zes varen aan kruissnelheid (300 l/uur) . Joepie!

Herr Flick 30 oktober 2009 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 4414608)
Vandaag ook aanslagbiljet gekregen: 2000 euro opleggen. Bert Bibber kan met zijn jacht weer een uur of zes varen aan kruissnelheid (300 l/uur) . Joepie!

als ecologische voetprint kan dat tellen... he, ;-) de meeste mensen hun visa kaart dekt dat al eerst niet, een tankbeurt voor een supperjacht...

audrey 30 oktober 2009 09:40

Ze zijn toch echt rap dit jaar? Minder leuk voor degenen die moeten betalen natuurlijk...

eno2 30 oktober 2009 10:18

Na mijn scheiding kreeg ik eerst 80000bf terug, kocht een volledige surf-uitrusting, plus een paarandere leuke speelspulletjes, en moest na een klacht van mijn ex het volledige bedrag terug afstaan.

audrey 30 oktober 2009 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4414587)
Je hebt het teruggekregen, je te veel afgegeven beschermingsgeld.

En alles? Ik betwijfel het, heb je je BTW teruggekregen, de extra taksen op verbruiksproducten als water, voedsel, energiedragers; etc etc...?

Ik ben hier niet bezig over de aard van de belastingen enz. he, ik heb het over de snelheid. Als ze dan al eens goed werk leveren mag het ook eens gezegd worden me dunkt. Van teveel negativiteit wordt een mens depressief;-)

eno2 30 oktober 2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door audrey (Bericht 4414727)
Ik ben hier niet bezig over de aard van de belastingen enz. he, ik heb het over de snelheid. Als ze dan al eens goed werk leveren mag het ook eens gezegd worden me dunkt. Van teveel negativiteit wordt een mens depressief;-)

Dat is waar, en van depressie teveel negatief.

audrey 30 oktober 2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4414688)
Na mijn scheiding kreeg ik eerst 80000bf terug, kocht een volledige surf-uitrusting, plus een paarandere leuke speelspulletjes, en moest na een klacht van mijn ex het volledige bedrag terug afstaan.

Het volledige bedrag? hoe zit dat dan in elkaar? Ik ben nog nooit getrouwd geweest dus heb niet veel weet van de echtscheidingsprocedures.;-)

Sfax 30 oktober 2009 11:37

Citaat:

Snelheid? Waar dan? We zijn bijna einde 2009, en het gaat hier over aanslagjaar 2008... Dat noem ik nog steeds geen snelheid.

Toen ik in NL belast werd, ging er tussen aangifte door mijn accountant, afrekening en terugstorting, inclusief rente op hetgeen ze teveel afgehouden hadden, zowat 1,5 maand voorbij. Dat ze daar eens een voorbeeld aan nemen.

audrey 30 oktober 2009 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 4414789)
Snelheid? Waar dan? We zijn bijna einde 2009, en het gaat hier over aanslagjaar 2008... Dat noem ik nog steeds geen snelheid.

Toen ik in NL belast werd, ging er tussen aangifte door mijn accountant, afrekening en terugstorting, inclusief rente op hetgeen ze teveel afgehouden hadden, zowat 1,5 maand voorbij. Dat ze daar eens een voorbeeld aan nemen.

ik zeg niet dat er geen ruimte voor verbetering is he; ik zeg enkel dat het er blijkbaar op vooruitgaat. Vorig jaar was het pas in april of mei als ik me niet vergis.

frank1234 30 oktober 2009 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door audrey (Bericht 4414801)
ik zeg niet dat er geen ruimte voor verbetering is he; ik zeg enkel dat het er blijkbaar op vooruitgaat. Vorig jaar was het pas in april of mei als ik me niet vergis.

tja, het wordt nu digitaal ingegeven. zij moeten enkel de resultaten uitprinten
en misschien een paar steekproeven doen

Herr Flick 30 oktober 2009 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4414688)

en laat me raden, ze was niet content zeker met een gebezigde surfplank ;-)

vrouwen he, ;-)

Svennies 30 oktober 2009 12:52

Citaat:

Om terug te betalen zijn ze anders niet té snel mijn beste.....

Deze zomer eerst een herziening gekregen van het aanslagjaar 2005 inkomsten van 2004 dus....
Nadat ze mij destijds serieus lieten bijbetalen, blijkt dat ik nu een deel terugtrek...

Dan volgde er één maand later wéér een herziening,dit keer van het aanslagjaar 2006,inkomsten van 2005 dus...

Nadat ik toen ook eerst een pak had moeten bijbetalen blijk ik hier ook wéér geld teveel te hebben betaald wat nu wordt terugbetaald....

Snél zegt U......

Man,man,man.....8O

Tavek 30 oktober 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 4414789)

Bij mij was dat 3 maand in NL, maar nog steeds erg snel.

eno2 4 november 2009 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door audrey (Bericht 4414732)
Het volledige bedrag? hoe zit dat dan in elkaar? Ik ben nog nooit getrouwd geweest dus heb niet veel weet van de echtscheidingsprocedures.;-)

Ik was gezinshoofd, maar mijn ex bracht het loon binnen.

Voor de belastingsinspecteur blijkbaar voldoende om mij die 80000bf weer af te strippen.

Ik heb ook geweigerd om samen met mijn ex bij hem op kantoor te verschijnen.Ik wou hem en haar niet zien.

Daardoor heb ik mijn hele surf boeltje weer kunnen verkopen.

Renesse 4 november 2009 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door audrey (Bericht 4414561)
Vandaag al mijn geld van de belastingen teruggekregen. Mijn dag kan niet meer stuk!

:cheer:Lang leve de FOD Financien :cheer:

Zeg nu nog eens dat de ambtenaren niet werken;-)

Ik heb een idee. Jij geeft mij €1000 en dan geef ik je €500 terug. Ben ik dan ook ne goeie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be