Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Heb je je legerdienst nog vervuld ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130554)

The Syndrome 30 oktober 2009 15:27

Heb je je legerdienst nog vervuld ?

Ik ben vollen bak bezig mijn niveau op te krikken , deze keer gaat het niet over seks , allé een beetje toch , maar niet volledig .
Ik zat bij de allerallerlaatste generaties die nog de eer hadden het vaderland te dienen als milicien .
Eerst een maand in lombardsijde , dan naar kazerne Passendaele in Westhoven nabij Keulen .
De schoonste tijd van mijn leven is het niet geworden zoals er zovele zeggen , onze oversten waren echt debiel , de gewone beroepsmilitairen konden letterlijk niet lezen of schrijven , de korporaals en sergeanten haalden hooguit niveau beroepsonderwijs .
Ik zat bij de gevechtsgenie , wij moesten alles opblazen en mijnen leggen , na ons kwam de bouwgenie die alles herstelde en wij maakten dat nadien weer stuk :twisted:

Enkele anecdotes :
Het seutje van de kamer , wij lagen met 8 , vastgebonden en zijn zak kaalgescheerd en nadien in zijn blote flikker naar buiten gejaagd :-D

Nog één :
We deden de muur , wil zeggen na 24 u stiekem binnenkomen , we moesten voor 24 u binnen zijn , de grootste zatlap bleef in de prikkeldraad hangen , ze hebben hem moeten bevrijden en hij was een pink kwijt 8O

Nog één :
Er was iemand zat in zijn bed gekropen en zijn kont lag bloot .
Ik nam een schel kaas van tussen een sandwich en legde die tussen zijn reet .
We namen daar een foto van die we nog naar zijn ouders gestuurd hebben ;-)
Kaas weer tussen de sandwich gelegd , kwam de grootste zuiper van ons kamer binnen en zei , ik heb reuzehonger en hij speelde die sandwich op 3 sekonden naar binnen .
hihihihihihi
:lol::lol::lol:

Raf 30 oktober 2009 15:32

Kortom: je kon ook bij 'den troep' je pollen al niet thuishouden van de piemeltjes en kontjes van je mede-miliciens...

bgf324 30 oktober 2009 15:57

Ik ben te jong. :-o

En ik moest waarschijnlijk niet gaan. Familieleden van oorlogshelden en krijgsgevangen en verzetstrijders enzo hoefden niet.

lantjes 30 oktober 2009 15:59

10 maand Peuti....LogC1..:?

Zwartengeel 30 oktober 2009 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4415223)
Ik ben te jong. :-o

En ik moest waarschijnlijk niet gaan. Familieleden van oorlogshelden en krijgsgevangen en verzetstrijders enzo hoefden niet.

Alle familieleden of enkel de eerstgeborene? Ik weet bijvoorbeeld dat mijn vader om die reden niet moest gaan (grootvader was krijgsgevangen in WO 2), maar als ik het niet mis heb, dacht ik dat mijn oom daarentegen wel moeten gaan is.

abou Anis 30 oktober 2009 16:01

10 maand Leopoldsburg.

bgf324 30 oktober 2009 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4415236)
Alle familieleden of enkel de eerstgeborene? Ik weet bijvoorbeeld dat mijn vader om die reden niet moest gaan (grootvader was krijgsgevangen in WO 2), maar als ik het niet mis heb, dacht ik dat mijn oom daarentegen wel moeten gaan is.

Ik weet het niet.
Mijn vader is niet moeten gaan voor diezelfde reden en men stelde mij altijd gerust dat ik ook nie zou moeten gaan moest het terug ingevoerd worden.

forzaflandria 30 oktober 2009 16:25

1 maand Heverlee, 7 maanden Duitsland.
In het slijk rondkruipen enz, maar ook mooie boswandelingen in Duitse heuvels - tijdens mijn vrije tijd wel te verstaan.

backfire 30 oktober 2009 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4415177)
Het seutje van de kamer , wij lagen met 8 , vastgebonden en zijn zak kaalgescheerd en nadien in zijn blote flikker naar buiten gejaagd :-D

Het zou me niet verbazen, gezien je topicgeschiedenis en vooral de inhoud ervan, dat jij dat seutje was en dat ze meer hebben gedaan dan jouw zak leeggeschoren (ipv gescheerd, by the way).

Den Ardennees 30 oktober 2009 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4415285)
In het slijk rondkruipen enz, maar ook mooie boswandelingen in Duitse heuvels - tijdens mijn vrije tijd wel te verstaan.

En de legendarische kameraadschap?

bgf324 30 oktober 2009 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4415513)
En de legendarische kameraadschap?

Orgieën in de slaapzalen :cheer:

Zucht 30 oktober 2009 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4415236)

2 van de zonen binnen het gezin werden opgeroepen, maar een krijgsgevangenschap van een ouder telde mee als één dienst, dus enkel de oudste (of liever, degene die eerst "vrij" was want door studies kon de dienstplicht uitgesteld worden) moest in dat geval gaan.

De Waal 30 oktober 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4415352)
Het zou me niet verbazen, gezien je topicgeschiedenis en vooral de inhoud ervan, dat jij dat seutje was en dat ze meer hebben gedaan dan jouw zak leeggeschoren (ipv gescheerd, by the way).

:thumbsup:.......................:rofl:

lomeanor 30 oktober 2009 18:52

Gelukkig niet moeten gaan.

Nu ja een ramp zou dat ook niet zijn. Bij mij zou het gewoon mijn zelfde job zijn (arts), maar dan voor het leger.
Dan zou ik wel officiertje mogen spelen :)

bgf324 30 oktober 2009 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4415285)

De Joden moesten ook op kamp in Duitsland, maar die mochten geen boswandelingen maken.

Xenophon 30 oktober 2009 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4415620)
De Joden moesten ook op kamp in Duitsland, maar die mochten geen boswandelingen maken.

Toch wel, maar de einzatstruppen die gingen mee.

Jedd 30 oktober 2009 19:25

van uitstel is afstel gekomen

:hart: Leo Delcroix :hart:

Jazeker 30 oktober 2009 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4415352)

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Pietje 30 oktober 2009 20:35

15 maand Zeemacht.

Andro 31 oktober 2009 05:54

12 maand Berlaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be