Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vraag aan afgestudeerde Politieke Wetenschappers. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130560)

Arnforpresident 30 oktober 2009 17:41

Vraag aan afgestudeerde Politieke Wetenschappers.

Hey,
Momenteel studeer ik handelswetenschappen in mijn eerste jaar. Maar mijn kernvakken economie en handels-financiele verrichtingen interesseren me echt niet.

Ik ben nu aan het denken om eventueel een andere richting te gaan doen. Ik ben altijd al erg geïnteresseerd geweest in politiek. Kheb de voorbije weken ook telkens de les politicologie van Carl Devos vol interesse gevolgd. Nu zou ik wel willen veranderen, maar toch vraag ik me af of er genoeg toekomstmogelijkheden zijn voor een politiek wetenschapper.

Ik denk dat er op een politiek forum toch wel wat mensen zullen zijn die een dergelijke richting hebben gedaan of doen, daarom mijn vraag: Wat is nu je job, hoe kijk je erop terug, is het de moeite, andere suggesties, ... ?

Alvast bedankt :-)

van Maerlant 30 oktober 2009 18:21

Buh, pol&soc :(

Johnny Blaze 30 oktober 2009 19:00

Lijkt mij maar een verspilling van tijd waarin ge echt iets nuttig had kunnen doen.

bgf324 30 oktober 2009 19:01

Doet Geert C geen pol&sos? :-o

Nr.10 30 oktober 2009 19:08

Misschien is kernfysica wel iets.
Daarna kun je nog afzakken naar politiek :|

Arnforpresident 30 oktober 2009 19:14

Toch altijd tof als je medemens zo ontzettend behulpzaam is.

Jedd 30 oktober 2009 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4415415)
maar toch vraag ik me af of er genoeg toekomstmogelijkheden zijn voor een politiek wetenschapper.

nee.

dat was een makkelijke

Max van Dietschland 30 oktober 2009 19:20

Citaat:

Hey,
Momenteel studeer ik handelswetenschappen in mijn eerste jaar. Maar mijn kernvakken economie en handels-financiele verrichtingen interesseren me echt niet.

Ik ben nu aan het denken om eventueel een andere richting te gaan doen. Ik ben altijd al erg geïnteresseerd geweest in politiek. Kheb de voorbije weken ook telkens de les politicologie van Carl Devos vol interesse gevolgd. Nu zou ik wel willen veranderen, maar toch vraag ik me af of er genoeg toekomstmogelijkheden zijn voor een politiek wetenschapper.

Ik denk dat er op een politiek forum toch wel wat mensen zullen zijn die een dergelijke richting hebben gedaan of doen, daarom mijn vraag: Wat is nu je job, hoe kijk je erop terug, is het de moeite, andere suggesties, ... ?

Beste

Ik zou niet kiezen voor Pol en Soc, maar eerder de richting van licentie rechten uitgaan. Rechten is een veel bredere richting met veel meer toekomstmogelijkheden.

Gegroet

Max

Jazeker 30 oktober 2009 19:23

Citaat:

maar toch vraag ik me af of er genoeg toekomstmogelijkheden zijn voor een politiek wetenschapper.

van Maerlant 30 oktober 2009 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4415647)
Toch altijd tof als je medemens zo ontzettend behulpzaam is.

Tja, pol&soc is gewoon een kutrichting. Als ge later een bureaujobke wilt, mijlenver van de politiek, is het wel een goeie keuze :-D

bgf324 30 oktober 2009 20:43

Wa voor vakken edde dan?
Ik dacht ff om terug te gaan studeren :?

Txiki 30 oktober 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4415719)
Tja, pol&soc is gewoon een kutrichting. Als ge later een bureaujobke wilt, mijlenver van de politiek, is het wel een goeie keuze :-D

hebt ge het over de pol of over de soc?

Jedd 30 oktober 2009 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4415807)
Wa voor vakken edde dan?

pol&soc is niet écht studeren

Txiki 30 oktober 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4415817)
pol&soc is niet écht studeren

Waarom niet? Wat is "écht" studeren?

Den Duisteren Duikboot 30 oktober 2009 21:08

Studeer iets wat je echt interesseert. Daarna kun je nog zoveel als je wil in het gareel van de arbeidsmarkt lopen.

Den Duisteren Duikboot 30 oktober 2009 21:12

Citaat:

Hey,

De arbeidsmarkt is vooral geïnteresseerd in hun kennis van statistiek.

Jedd 30 oktober 2009 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4415819)
Wat is "écht" studeren?

dingen waarin ge moet berekenen of uwen heftruck kantelt als ge 2 ton opheft

Mitgard 30 oktober 2009 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4415609)
Lijkt mij maar een verspilling van tijd waarin ge echt iets nuttig had kunnen doen.

pol & soc is de leukste tijdverspilling die er is. :cheer:

Mitgard 30 oktober 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4415807)
Wa voor vakken edde dan?

filosofie, macro-economie, micro-economie, beschrijvende & verklarende statistiek, 'samenleving', engels, frans, publiek recht, privaatrecht, sociologie, psychologie, geschiedenis, engels, frans, informatica, sociaal-wetenschappelijk onderzoek, internationale politiek voor '45, internationale politiek na '45...

Mahalingam 30 oktober 2009 21:39

In Nederland zijn alle pol&soc opleidingen doortrokken van het marxistische maatschappij beeld. Lesgevenden zijn nagenoeg allen van anti-kapitalistische huize. Erg hoog pseudo-intellectuelen gehalte. Banenkansen: alleen bij overheid, linkse politieke partijen en hun organen en gesubsidieerde clubjes. Niet in het bedrijfsleven.
Ik zag er vroeger erg veel indoctrinatie. Alles wat men verplicht was te lezen en te bediscussieren was zeer eenzijdig. Training Weldenkend Gutmensch worden.
Aldus mijn kennis van de specifieke situatie aan de universiteit van Havanna aan de Waal (=Nijmegen) een 10-tal jaren geleden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be