![]() |
Welke "historische" gebeurtenis had je live willen meemaken?
Was je graag in New York City geweest toen de vliegtuigen zich in de WTC-torens stortten? Had je de Expo '58 willen meemaken? Misschien wilde je wel naar het huwelijk van Boudewijn en Fabiola, getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, of in je blote flikker op Woodstock lopen?
Waar had je bij willen zijn? Waarom was je er dan niet bij? Een topic over gemiste kansen dus. P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden. |
Een bespreking van Terence Mckenna, maar toen hij leefde was ik daar eigenlijk te jong voor. Ik wist toen al eens niet van zijn bestaan af.
Ik blijf erbij... Die man zet je denkwereld op je kop en laat je hart uitbarsten van euforie over geheel je Zijn. Ik ben de Force meer dan dankbaar deze (bege)leider op ons pad te sturen. Hij zet U werkelijk aan het denken en bezinnen. |
Er zullen wellicht veel mensen zijn die graag persoonlijk bij de val van de Muur geweest zouden zijn, maar ik had eigenlijk ook graag het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur bezocht in de tijd dat beiden er nog stonden, om van ver een blik te kunnen werpen op de toen nog onbekende wereld in het Oosten. Om met mijn eigen ogen te zien hoe de communistische regimes destijds de mensen zo als in een kooi konden opsluiten.
|
Citaat:
ben klein beetje jaloers op mijn vader die Oost-Duitsland nog gezien heeft voor de val van de Muur, de paranoia aan de grensovergangen, de Russische soldaten die opvallend aanwezig waren enz... ook hadden we een prof die heel het Oostblok rondgereisd heeft in die tijd, we hingen allemaal aan zijn lippen als hij vertelde over zijn ervaringen daar. |
Citaat:
http://www.grenzerinnerungen.de Fascinerend en tegelijkertijd ook een beetje luguber om te zien... |
*Russische revolutie
*Franse Revolutie *Woodstock *Verovering amerika *Moord op Tsaren in Rusland *Spaanse burgeroorlog *Moord op JFK |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Overgelezen |
[quote=Den Duisteren Duikboot;4416391]W getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, QUOTE]
Ik was daarbij. |
[quote=Derk de Tweede;4416446]
Citaat:
|
ik heb Oost-Berlijn gezien één jaar voor de muur viel.
wat een deprimerende stad was dat toen, wat een contrast met heden ten dage. communisten hadden weinig gevoel voor humor. Zoals alle extremisten. ik had graag Mount St-Helens zien knallen, de eerste repetitite van de Pixies bijgewoond, de Russische coup van generaals meegemaakt, en de match Antwerp-Vitosha Sofia van op de Bosuil zelf. |
[quote=Den Ardennees;4416448]
Citaat:
Ik werkte toen in dit gebouw: ![]() en nu kijk ik er bovenop: herdenking moord 2008. ![]() |
Hannibal die voor de poorten van Rome stond.
Dan had ik geroepen, kom aan piaske, bestormen! |
Citaat:
|
met de huidige communicatiemogelijkheden zijn we overal 'live' bij.
maar de enige geletterde van 't straat die voor 30 man uit de krant voorleest, zal ook z'n charmes gehad hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be