Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke "historische" gebeurtenis had je live willen meemaken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130581)

Den Duisteren Duikboot 31 oktober 2009 10:43

Welke "historische" gebeurtenis had je live willen meemaken?

Was je graag in New York City geweest toen de vliegtuigen zich in de WTC-torens stortten? Had je de Expo '58 willen meemaken? Misschien wilde je wel naar het huwelijk van Boudewijn en Fabiola, getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, of in je blote flikker op Woodstock lopen?

Waar had je bij willen zijn? Waarom was je er dan niet bij?

Een topic over gemiste kansen dus.

P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.

420yeahbaby 31 oktober 2009 10:58

Een bespreking van Terence Mckenna, maar toen hij leefde was ik daar eigenlijk te jong voor. Ik wist toen al eens niet van zijn bestaan af.
Ik blijf erbij... Die man zet je denkwereld op je kop en laat je hart uitbarsten van euforie over geheel je Zijn.
Ik ben de Force meer dan dankbaar deze (bege)leider op ons pad te sturen.
Hij zet U werkelijk aan het denken en bezinnen.

Zwartengeel 31 oktober 2009 10:59

Er zullen wellicht veel mensen zijn die graag persoonlijk bij de val van de Muur geweest zouden zijn, maar ik had eigenlijk ook graag het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur bezocht in de tijd dat beiden er nog stonden, om van ver een blik te kunnen werpen op de toen nog onbekende wereld in het Oosten. Om met mijn eigen ogen te zien hoe de communistische regimes destijds de mensen zo als in een kooi konden opsluiten.

Den Ardennees 31 oktober 2009 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4416405)
Er zullen wellicht veel mensen zijn die graag persoonlijk bij de val van de Muur geweest zouden zijn, maar ik had eigenlijk ook graag het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur bezocht in de tijd dat beiden er nog stonden, om van ver een blik te kunnen werpen op de toen nog onbekende wereld in het Oosten. Om met mijn eigen ogen te zien hoe de communistische regimes destijds de mensen zo als in een kooi konden opsluiten.

idem hier

ben klein beetje jaloers op mijn vader die Oost-Duitsland nog gezien heeft voor de val van de Muur, de paranoia aan de grensovergangen, de Russische soldaten die opvallend aanwezig waren enz...

ook hadden we een prof die heel het Oostblok rondgereisd heeft in die tijd, we hingen allemaal aan zijn lippen als hij vertelde over zijn ervaringen daar.

Zwartengeel 31 oktober 2009 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4416416)
idem hier

ben klein beetje jaloers op mijn vader die Oost-Duitsland nog gezien heeft voor de val van de Muur, de paranoia aan de grensovergangen, de Russische soldaten die opvallend aanwezig waren enz...

ook hadden we een prof die heel het Oostblok rondgereisd heeft in die tijd, we hingen allemaal aan zijn lippen als hij vertelde over zijn ervaringen daar.

Een interessante site hierover met een boel fotomateriaal uit die periode zelf:

http://www.grenzerinnerungen.de

Fascinerend en tegelijkertijd ook een beetje luguber om te zien...

toccata 31 oktober 2009 11:15

*Russische revolutie
*Franse Revolutie
*Woodstock
*Verovering amerika
*Moord op Tsaren in Rusland
*Spaanse burgeroorlog
*Moord op JFK

Firestone 31 oktober 2009 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4416391)
P.S. We beperken ons tot de "historische" momenten die zich tijdens ons leven voordeden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4416427)
*Russische revolutie
*Franse Revolutie
*Woodstock
*Verovering amerika
*Moord op Tsaren in Rusland
*Spaanse burgeroorlog
*Moord op JFK

Amai jij bent oud! 8O

toccata 31 oktober 2009 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4416431)
Amai jij bent oud! 8O

:oops:
Overgelezen

Derk de Tweede 31 oktober 2009 11:28

[quote=Den Duisteren Duikboot;4416391]W getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, QUOTE]

Ik was daarbij.

Den Ardennees 31 oktober 2009 11:32

[quote=Derk de Tweede;4416446]
Citaat:

W getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, QUOTE]

Ik was daarbij.

8O

Jedd 31 oktober 2009 11:32

ik heb Oost-Berlijn gezien één jaar voor de muur viel.
wat een deprimerende stad was dat toen, wat een contrast met heden ten dage.
communisten hadden weinig gevoel voor humor. Zoals alle extremisten.

ik had graag Mount St-Helens zien knallen, de eerste repetitite van de Pixies bijgewoond, de Russische coup van generaals meegemaakt, en de match Antwerp-Vitosha Sofia van op de Bosuil zelf.

Derk de Tweede 31 oktober 2009 11:43

[quote=Den Ardennees;4416448]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4416446)

8O

Ik ben één van de weinigen die Fortuyn stervende heb gezien.
Ik werkte toen in dit gebouw:

en nu kijk ik er bovenop: herdenking moord 2008.

Xenophon 31 oktober 2009 11:59

Hannibal die voor de poorten van Rome stond.

Dan had ik geroepen, kom aan piaske, bestormen!

Jaani_Dushman 31 oktober 2009 12:39

Citaat:

Dus de Spaanse Furie valt af? ;-)

Mitgard 31 oktober 2009 12:43

met de huidige communicatiemogelijkheden zijn we overal 'live' bij.
maar de enige geletterde van 't straat die voor 30 man uit de krant voorleest, zal ook z'n charmes gehad hebben.

Henri1 4 juni 2016 09:22

Citaat:

Was je graag in New York City geweest toen de vliegtuigen zich in de WTC-torens stortten? Had je de Expo '58 willen meemaken? Misschien wilde je wel naar het huwelijk van Boudewijn en Fabiola, getuige zijn van de moord op Pim Fortuyn, of in je blote flikker op Woodstock lopen?

Waar had je bij willen zijn? Waarom was je er dan niet bij?

Een topic over gemiste kansen dus.

Ik had er wel willen bijzijn op het moment dat Hitler zichzelf een kogel door de kop joeg.

hamac 4 juni 2016 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8126699)
Ik had er wel willen bijzijn op het moment dat Hitler zichzelf een kogel door de kop joeg.

Sommigen kunnen het verleden niet loslaten en blijven heimwee koesteren naar die periode.

Henri1 4 juni 2016 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8126728)
Sommigen kunnen het verleden niet loslaten en blijven heimwee koesteren naar die periode.

U misschien ?

hamac 4 juni 2016 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8126739)
U misschien ?

Neen, diegenen die een draadje uit het verleden naar boven halen en bewust de voorwaarde uit de OP aan hun laars lappen. :lol:

Kristof Piessens 4 juni 2016 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8126728)

Maar neen, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je getuige zou geweest zijn van iets of iemand om te kunnen spreken van de feiten die plaatsvonden op dat moment, het is zelfs niet eens zeker dat hitler daadwerkelijk een kogel door zijn hoofd jaagde, gezien zijn medische geschiedenis zou hij er niet toe in staat geweest zijn om zelfmoord te plegen, tenzij hij een dubbelganger had om deze scenario te laten uitschijnen dat hitler zelfmoord heeft gepleegt, en acht ik de mogelijkheid dat de echte mogelijk nog leefde toen berlijn door drie verschillende bezetters zwaar onder vuur werd genomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be