![]() |
Sociaal recht voor trukkers.
Hallo,ik ben trukker van beroep en heb ernstige bedenkingen over de houding van onze overheid naar trukkers toe.
Vergis u niet het werk dat ik doe is het belangrijkste dat er is.Zonder ons sterft alles en de aard van het beroep maakt het al zeer moeilijk om geschikte werknemers te vinden. Dan is het zo dat als ze toch iemand vinden en die mens komt in een file terecht kort voor hij rust moet pakken is hij technisch niet meer in staat om de wet te respecteren. het is alsof wij helderziend moeten zijn om te kunnen voorspellen hoe lang iets duurt omdat wij uiterst strakke tijdsschema's opgelegd door de overheid moeten respecteren op straffe van gigantische boetes van €1000en. Dit zijn imo geen goede omstandigheden om in te werken en om veilig te kunnen rijden.Het is overduidelijk dat deze wetten gemaakt zijn door mensen die niet het flauwste benul hebben van wat beroepschauffeurs moeten doorstaan. Ze vergeten compleet onze sociale rechten en het is precies algemeen aanvaard dat wij worden afgeschilderd als slechte mensen ern het toegestaan is om ons te belagen met politie en gerecht. Precies of wij zijn de grootste doodrijders,mis dat zijn jullie zelf met jullie autotjes,maar een autotje mag alles,die palmen alles in en overheersen helemaal ons bestaan,zelf als je er strontzat veel te hard mee door uw dorp vlamt wordt ge nog lichter gesptraft dan een trukker die 3 weken geleden tijdens zijn rust het toppeke van de tachograaf op rust is vergeten zetten. Niet echt mijn idee van gerechtigheid en sociaal recht. Ge kunt beter een handel in cannabis starten dan trukker te worden. De straffen zijn lichter,de pakkans kleiner en de winst is groter,dus waar nog op wachten.Drugsdealers hebben meer sociale rechten dan wij??? Ik vraag mij trouwens af in welke mate dat allemaal wel grondwettelijk is. |
Citaat:
Het belangrijkste beroep is dat vuilnisophaler. |
Ik plaats,vervang,haal op en kap leeg juist ja afvalcontainers.
Ik heb daarvoor wel een camion remork nodig en aangezien ik om die containers op de camion te zetten mijn vrachtwagen nodig heb is het voor de vuilnisophalers juist nog extra moeilijk!!!!!!!!!!!! Dank u. u bedoeld dus dit: http://0c.img.v4.skyrock.net/0cf/mix...52_small_1.jpg of dit http://www.refdag.nl/media/foto/2008/53868-a.jpg De arbeider op deze foto zijn sociale rechten worden hier ernstig in het gedrang gebracht dus ik zou wel willen vragen om dan ook op een ernstige mannier te reageren want ik herhaal het nogmaals dat dat tegen de grondwet is. |
Veel zaken worden achter een bureau bedisseld door mensen die helemaal geen besef hebben van wat ze aan het doen zijn!!
Men zou inderdaad eerst die regelaars enkele maanden de job moeten laten uitvoeren en de maatregelen een proefperiode laten draaien, zoadat er kan bijgeschaafd worden alvorens in een wet te gieten, maar ja, dat is te logisch zeker hier in België??? |
Hoi Trukker,
Ik moest ooit eens iets over transport en gevaarlijke stoffen gaan zoeken en kwam hier terecht: http://www.chauffeursforum.nl/index.php Lijkt mij een meer geschikt forum voor dergelijk onderwerp.;-) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet verwonderd zijn dus dat de wetgever normen oplegt. Ik wandel liever en veiliger 'snachts door gelijk welke stadsbuurt dan overdag op de dezelfde weg te rijden als trucks. |
Wat een belachelelijk en arrogant antwoord,deze website heeft precies niet zo veel te bieden.
U bent dus voorstander van het tenietdoen van alle sociale rechten voor arbeiders. Ik stel voor dat ze vanaf nu alle automobilisten die te snel of dronken rijden onmiddelijk € 3000 laten betalen. Sociaal recht who cares??????????? |
Citaat:
En die spoedverpleegster moet een week per jaar meedraaien in de garage waar haren auto onderhouden wordt. En die garagist moet een week per jaar meedraaien in de meubelfabriek waar ze zetels maken. En zo ... en zo ... moet iedereen een beetje rekening houden met een andere; wat respekt tonen voor mekaar ... en niet noodzakelijk na een weekje met hem/haar gewerkt te hebben, maar gewoon zo ... mekaar respekteren en de wet naleven. |
Citaat:
|
Citaat:
Ok, het zijn geen bedienden maar toch... |
Vrachtwagenvervoer moet in het belang van de verkeersveiligheid zo snel mogelijk afgeschaft worden. Bij negen van de tien zware ongevallen is er een vrachtwagen betrokken. Trukkers zijn wegpiraten. Verbieden die hap! :twisted:
|
Naast bandwerk en horeca is transport een manier om als ongeschoolde te werken.
Het betaalt niet eens zo slecht. Verder vindt iedereen dat zijn job wat meer respect verdient. |
Zelf heb ik groot respect voor het beroep van vrachtwagenchauffeur.
Maar er zijn inderdaad problemen. Bij de meeste ongelukken zijn er vrachtwagens betrokken. VANDAAG nog een controle gezien in Duitsland. Er werden 30 vrachtwagens gecontroleerd: 24 werden direct uit het verkeer genomen wegens technisch niet in orde en een gevaar op de weg. Banden van vrachtwagens zijn duur en daar wordt op gespaard. Controle van de lading moet ook meer gebeuren en vooral HOE die vracht is geladen. Slechte verzegeling van gevaarlijke stoffen... Riemen om vracht aan te spannen die in zeer slechte staat zijn. Men zou wel eens moeten nagaan of het hier gaat over Belgische chauffeurs en Belgische vrachtwagens gezien ten opzichte van "vreemden". Nog een probleem is de druk (en stress) die chauffeurs opgelegd wordt. Men moet dus op de eerste plaats die bazen van de chauffeurs aanpakken. En ik ben er zeker van, dat als een chauffeur zijn mond durft opentrekken hij dezelfde dag nog op straat staat. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De truckers mogen wat mij betreft best wat harder aangepakt worden, om niet te zeggen uiterst hard. Ware cowboys zijn het, klootzakken achter een stuur die moordend te werk gaan. De uitzonderingen bevestigen de regel. Ik kom dagelijks de weg op, en wat dit crapuul allemaal uitsteekt is niet te schatten, dagelijks zie ik zware stommiteiten en bewuste zware overtredingen vanwege truckers. Vorige week werd ik nog bijna in de vangrails geduwd met bestelwagen door een gek van de transportfirma De Dijcker die nog nooit van het woord "ritsen" heeft gehoord. :lol:Overschat jullie belang ook niet. Het feit dat er nu zo veel trucks rondcrossen is gewoon omdat bedrijven geen stocks meer aanleggen (of veel minder dan 20 jaar geleden), omdat treinvervoer en binnenscheepvaart nog steeds niet de nodige middelen en mogelijkheden krijgen. de overheid kan indien ze zou willen daar dus iets aan doen. Laat men eens een volledig, onder alle omstandigheden en op alle wegen geldend inhaalverbod voor vrachtwagens invoeren. Met échte straffen erop zoals bijvoorbeeld onmiddelijke en definitieve inbeslagname van de volledige truck. Zelfde straf voor niet respecteren van rusttijden, maximum toegelaten gewicht,... |
Citaat:
Ontroerend. |
Citaat:
Wat heeft sociale solidariteit nu te maken met het aanklagen van zware verkeersovertredingen die levens in gevaar brengen? Als er op de werkvloer door nalatigheid of ongepast gedrag mense in gevaar worden gebracht, is dat nergens en nooit goed te praten. |
Citaat:
Of ben je er eentje van "eigen sector eerst"? |
Citaat:
|
Citaat:
Opleggen van rusttijden (waar jij lijkt tegen te zijn) is een manier om truckers een sociaal recht op de nodige rust te garanderen en de verkeersveiligheid te verbeteren. Je zou misschien eens kunnen omschrijven wat jij bedoelt onder "sociaal recht". Je schermt met de term zonder er jouw invulling van te vertellen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be