Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Overbevolking gevangenissen is dikke zever (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130590)

The Syndrome 31 oktober 2009 15:00

Overbevolking gevangenissen is dikke zever

De pers is weer bezig , overbevolking in den bak , Nederlandse cellen afhuren , tekort aan enkelbanden.
Onzin , en ik kan het weten als ex-gedetineerde , 2 maand in de nieuwe wandeling in voorarrest .
Nadien vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs :twisted:
Laat ons wel wezen , reeds tientallen jaren een tekort aan cellen , alsof dat zo lang kan duren .
Nu een tekort aan enkelbanden , de logica stelt dat een beetje fabriek dagelijks duizenden enkelbanden kan maken .
Toen ik op vakantie ging in de nieuwe zat ik in de linkervleugel , gelijkvloers en eerste verdiep volgestapeld , tweede leeg .
Vleugel vooraan idem , zij het dat daar de zotten zaten .
Vleugel rechts gelijkvloers bezet door hulpbehoevende gevangennen , 2 verdiepen leeg .
Niet dat er renovatieplannen waren , die lege cellen waren even goed als de gebruikte , die stonden simpelweg leeg .
Las ik de krant in den bak , overbevolking in de nieuwe wandeling ! 220 plaatsen en 270 gedetineerden.
Man man man , ik heb ze zelf geteld , s'avonds kon ik vrij rondlopen , meer dan 90 % van de gevangenen krijgt neuroleptica , om 8 uur vallen ze als eenblok in slaap , 4 gevangenen die geen pillen namen kregen een vrij regime zodat ik s'avonds den boel kon afspieden 8-)
Rond de 110 gevangenen waren er gemiddeld , minder dan de helft wat de pers vermeldde .
Waarom schrijft de pers zulke braaksels ?
Een gevangene in de jaren ' 90 kosste een 100.000 frank per maand , nu gaat dat een kleine 200.000 frank of een kleine 5.000 euro zijn .
Als het parket vermoedt dat een crimineel minder dan 5.000 euro schade gaat toebrengen aan de samenleving , voorbeeld , een junk leeft van het ocmw , pleegt een paar kraakjes van een paar honderd euro , dan laten ze hem lopen uit financieel belang .
De burger pikt dit echter niet , zeggen ze , wat loopt dat crapuul die al tientallen keren is betrapt hier nog te doen ?
Zegt het parket ; cellen tekort .
Dit moest er even uit .

Xenophon 31 oktober 2009 15:20

Citaat:

The syndrome
Onzin , en ik kan het weten als ex-gedetineerde , 2 maand in de nieuwe wandeling in voorarrest .

Een echte expert aan het woord.

The Syndrome 31 oktober 2009 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416834)
Een echte expert aan het woord.

Ik ben inderdaad een expert , 8 pedofielen en 3 verkrachters in het ziekenhuis helpen slaan waarvan één in langdurige coma
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Ben destijds 10 dagen overgeplaatst geweest naar Dendermonde , la meme chose , de helft leegstand.
Wie anders dan ex-gedetineerden en cipiers kunnen getuigen of die overbevolking wel klopt ?

Xenophon 31 oktober 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4416840)
Ik ben inderdaad een expert , 8 pedofielen en 3 verkrachters in het ziekenhuis helpen slaan waarvan één in langdurige coma
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Ben destijds 10 dagen overgeplaatst geweest naar Dendermonde , la meme chose , de helft leegstand.
Wie anders dan ex-gedetineerden en cipiers kunnen getuigen of die overbevolking wel klopt ?

Waarom?

The Syndrome 31 oktober 2009 15:58

Het wordt de bevolking nog eens goed ingelepeld , Belgie huurt Nederlandse gevangenissen voor 500 gedetineerden , kostenplaatje 30 miljoen euro per jaar , zijnde 60.000 euro per gevangenene .
Zegt de simpele burger , oei oei oei , dat kost nogal geld , misschien maar beter dat ze de niet zo zware criminelen laten lopen , en dat is net wat de regering wil 8-)

The Syndrome 31 oktober 2009 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416883)
Waarom?

Omdat gedetineerden en cipers de gevangenen kunnen tellen .
Daarom .

Xenophon 31 oktober 2009 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4416887)
Omdat gedetineerden en cipers de gevangenen kunnen tellen .
Daarom .

Het ging me meer over het bold. Waarom ben je voor tien dagen overgeplaatst naar Dendermonde?

The Syndrome 31 oktober 2009 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416891)
Het ging me meer over het bold. Waarom ben je voor tien dagen overgeplaatst naar Dendermonde?

Er ging geknokt worden tussen mij en een andere gedetineerde die te veel babbelde :twisted:

Xenophon 31 oktober 2009 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4416894)
Er ging geknokt worden tussen mij en een andere gedetineerde die te veel babbelde :twisted:

Ik begrijp dat ze soms mensen transfairen die het uithangen maar waarom ben je dan teruggebracht na tien dagen?

The Syndrome 31 oktober 2009 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416896)
Ik begrijp dat ze soms mensen transfairen die het uithangen maar waarom ben je dan teruggebracht na tien dagen?

Omdat ze die babbelaar al hadden vrijgelaten :evil:
Wie schrijft die blijft , wie praat die gaat ;-)
Maar ik heb hem daarna nog te stekken gehad :twisted:
Is nadien moeten verhuizen , hij klikte zowat alles en iedereen :lol:

Xenophon 31 oktober 2009 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4416894)

Er was dus niet gevochten en daarvoor werd je overgeplaatst? En dan na tien terug naar Gent?

The Syndrome 31 oktober 2009 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416912)
Er was dus niet gevochten en daarvoor werd je overgeplaatst? En dan na tien terug naar Gent?

Yep , er ging gevochten worden .
Die pipo ging echter gaan bleiten bij de directie dat ik hem tegen de grond ging slaan en ik kon verkassen tot hij weg was :evil:

Xenophon 31 oktober 2009 16:45

Ik merk ook dat je het woord "destijds" gebruikt, hoe lang is dit geleden waar u van spreekt?

The Syndrome 31 oktober 2009 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416932)
Ik merk ook dat je het woord "destijds" gebruikt, hoe lang is dit geleden waar u van spreekt?

1994 , een mens wordt oud hé .
Ik heb intussen mijn haren en jammer genoeg ook mijn streken verloren :-(
Moest ik nu moeten badderen , het zou genen vetten meer zijn :evil:

Xenophon 31 oktober 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4416934)
1994 , een mens wordt oud hé .
Ik heb intussen mijn haren en jammer genoeg ook mijn streken verloren :-(
Moest ik nu moeten badderen , het zou genen vetten meer zijn :evil:

U zegt eigenlijk, 15 jaar geleden was er geen overbevolking - wat ook niet klopt, maar dit terzijde, dus is er nu ook geen overbevolking?

The Syndrome 31 oktober 2009 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416951)
U zegt eigenlijk, 15 jaar geleden was er geen overbevolking - wat ook niet klopt, maar dit terzijde, dus is er nu ook geen overbevolking?

De gazetten stonden toen ook al vol met artikelen over cellentekort overbevolking , dat is al tientallen jaren zo.
Zoals ik zei , ik lag in de cel mijn gazet te lezen , HLN , nu trouwens nog steeds mijn dagelijkse gazet die schreef dat in Gent plaats was voor 220 gedetineerden , wat klopte , maar dat er 270 zaten , plaats tekort en dreigende opstanden en bla bla bla .
Ik had de gelegenheid ze te tellen , er zaten er gedurende die 2 maand steeds een 110 .

Xenophon 31 oktober 2009 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4416957)
De gazetten stonden toen ook al vol met artikelen over cellentekort overbevolking , dat is al tientallen jaren zo.
Zoals ik zei , ik lag in de cel mijn gazet te lezen , HLN , nu trouwens nog steeds mijn dagelijkse gazet die schreef dat in Gent plaats was voor 220 gedetineerden , wat klopte , maar dat er 270 zaten , plaats tekort en dreigende opstanden en bla bla bla .
Ik had de gelegenheid ze te tellen , er zaten er gedurende die 2 maand steeds een 110 .

Jij had toegang tot de hele gevangenis om ze te tellen? Je kon je vrij bewegen door de hele gevangenis?

metten 31 oktober 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416964)
Jij had toegang tot de hele gevangenis om ze te tellen? Je kon je vrij bewegen door de hele gevangenis?

Zou dat niet kunnen? Dat zgn voorarrest of voorhechtenis is toch niet hetzelfde regime als een veroordeelde of gestrafte? of toch?

Scarabaeida 31 oktober 2009 18:59

Nee, maar ik heb wel mensen in mijn vriendenkring die gezeten hebben.

Karma 31 oktober 2009 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4416964)

Ge zijt hier precies wel serieus zijn tong aan het pellen hé. Journalist of cipier?;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be