![]() |
Waarom nog gaan werken?
1 Bijlage(n)
Kan iemand me uitleggen waarom ik eigenlijk ga werken voor een paar honderd euro meer als ik zou krijgen voor niks te doen?
Ik ben dan nog eens meer dan twee uur onderweg elke dag, zodat ik ongeveer een euro extra heb voor elk uur dat ik van huis weg ben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laten we de bossen intrekken en de ganse dag gitaar spelen.
|
Van die bedragen kan ik niet leven....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Climb the New High Mountain"
|
Ideale voedingsbodem voor toekomstige revoluties.
|
Die bedragen kloppen volgens mij toch niet, of zijn heel onvolledig. Heel wat mensen die ik ken en op den dop gezeten hebben (mijzelf inclusief) kwamen amper boven de 650 per maand.
|
ik weet nog dat ik indertijd (na negen lange maanden wachten) slechts 350 euro per maand kreeg
|
Citaat:
tijd voor een beter betaalde job ;) |
Citaat:
|
Mss was het een wachtuitkering?
|
Citaat:
kvond het alleen weinig geld :) |
Citaat:
• De economische crisis leidt ertoe dat steeds meer mensen werkloos worden, hierdoor wordt de kost voor de werkgever steeds groter om deze massa te blijven financieren. Een last die steeds ondraaglijker wordt en leidt tot bijkomende frustratie als gevolg van de verhoogde druk op de werkenden. Om tegemoet te komen aan het dreigende isolement van de werkloze hebben werkgeversorganisaties het volgende aanbod bedacht. • Aangezien de werkenden betalen voor de niet werkenden en hiervoor geen arbeid geleverd wordt, kunnen in de toekomst de werklozen ingeschakeld worden in het arbeidsproces, en dat tegen de prijs van de werklozenuitkering. Het biedt vele voordelen en de werkloze zelf raakt hierdoor niet in een sociaal isolement. Het biedt hem tevens de kans te ijveren voor een vaste betrekking, wel of niet binnen het bedrijf alwaar hij in de eerste plaats ontslagen werd. Er wordt verwacht dat deze nieuwe maatregel ook onze concurrentiepositie jegens het buitenland zal versterken aangezien arbeid op een rendabele manier wordt ingezet. Een reeks van andere voordelen volgen op deze maatregel zoals bvb een kostprijsvermindering voor de opvang van de werklozenmassa. Iedereen is hierbij gebaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn nog veel meer voordelen overigens, denk bvb aan het pensioentekort dat met de instroom van kapitaal gefinancierd kan worden. Werkloosheid zal ook niet meer bestaan aangezien iedereen wordt ingeschakeld, dus ook geen parasieten meer. Al de tijd die we nu consumeren aan het debat hierover komt vrij om onze economie aan te zwengelen, het geeft ons een boost naar herstel. |
Citaat:
(maar 't is wel een goed voorstel) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be