Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Waarom nog gaan werken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130622)

Niitakayama Nobore 1 november 2009 17:08

Waarom nog gaan werken?

1 Bijlage(n)
Kan iemand me uitleggen waarom ik eigenlijk ga werken voor een paar honderd euro meer als ik zou krijgen voor niks te doen?

Ik ben dan nog eens meer dan twee uur onderweg elke dag, zodat ik ongeveer een euro extra heb voor elk uur dat ik van huis weg ben.

Liberty 1 november 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niitakayama Nobore (Bericht 4418382)
Kan iemand me uitleggen waarom ik eigenlijk ga werken voor een paar honderd euro meer als ik zou krijgen voor niks te doen?

Ik ben dan nog eens meer dan twee uur onderweg elke dag, zodat ik ongeveer een euro extra heb voor elk uur dat ik van huis weg ben.

als je een paar honderd euro/maand extra + eindejaarspremie + verlofgeld + eventuele extralegale voordelen maar niks vind: ga dan doppen en zaag niet!

Kallikles 1 november 2009 17:35

Citaat:

Goed idee. Bovendien is elk werkuur een milieuramp, dus hoe minder werken, hoe beter! 8-)

Zeikstraal 1 november 2009 20:59

Laten we de bossen intrekken en de ganse dag gitaar spelen.

Tavek 2 november 2009 22:00

Van die bedragen kan ik niet leven....

MIS 2 november 2009 22:05

Citaat:

Ik ben dan nog eens meer dan twee uur onderweg elke dag, zodat ik ongeveer een euro extra heb voor elk uur dat ik van huis weg ben
Je bent blijkbaar een grootverdiener, doe je ook overuren gratis?

MIS 2 november 2009 22:36

Citaat:

Goed idee. Bovendien is elk werkuur een milieuramp, dus hoe minder werken, hoe beter!
Zit iets in, als men de vrucht van onze creativiteit als een probleem aanziet, dan is al wat volgt in hetzelfde bedje ziek.

SDX 2 november 2009 22:38

"Climb the New High Mountain"

Scarabaeida 2 november 2009 22:43

Ideale voedingsbodem voor toekomstige revoluties.

Pelgrim 2 november 2009 23:51

Die bedragen kloppen volgens mij toch niet, of zijn heel onvolledig. Heel wat mensen die ik ken en op den dop gezeten hebben (mijzelf inclusief) kwamen amper boven de 650 per maand.

Duvelke 3 november 2009 01:02

ik weet nog dat ik indertijd (na negen lange maanden wachten) slechts 350 euro per maand kreeg

Duvelke 3 november 2009 01:11

Citaat:

verdien jij dan maar zo weinig?
tijd voor een beter betaalde job ;)

Zeikstraal 3 november 2009 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4420712)
ik weet nog dat ik indertijd (na negen lange maanden wachten) slechts 350 euro per maand kreeg

Omda ge nog thuis woonde zeker. Die bedragen kloppen

Woetse 3 november 2009 01:50

Mss was het een wachtuitkering?

Duvelke 3 november 2009 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4420731)
Omda ge nog thuis woonde zeker. Die bedragen kloppen

ja, weet wel dat het bedrag klopt hoor :)
kvond het alleen weinig geld :)

MIS 3 november 2009 04:41

Citaat:

Ideale voedingsbodem voor toekomstige revoluties
Er is beterschap in zicht, er is een nieuw wetsvoorstel hangende dat weldra meer voeding en aandacht zal krijgen. Het is gebaseerd op een logica die ons blijkbaar nog niet eerder was opgevallen. Resumerend.

• De economische crisis leidt ertoe dat steeds meer mensen werkloos worden, hierdoor wordt de kost voor de werkgever steeds groter om deze massa te blijven financieren. Een last die steeds ondraaglijker wordt en leidt tot bijkomende frustratie als gevolg van de verhoogde druk op de werkenden.

Om tegemoet te komen aan het dreigende isolement van de werkloze hebben werkgeversorganisaties het volgende aanbod bedacht.

• Aangezien de werkenden betalen voor de niet werkenden en hiervoor geen arbeid geleverd wordt, kunnen in de toekomst de werklozen ingeschakeld worden in het arbeidsproces, en dat tegen de prijs van de werklozenuitkering.

Het biedt vele voordelen en de werkloze zelf raakt hierdoor niet in een sociaal isolement. Het biedt hem tevens de kans te ijveren voor een vaste betrekking, wel of niet binnen het bedrijf alwaar hij in de eerste plaats ontslagen werd. Er wordt verwacht dat deze nieuwe maatregel ook onze concurrentiepositie jegens het buitenland zal versterken aangezien arbeid op een rendabele manier wordt ingezet. Een reeks van andere voordelen volgen op deze maatregel zoals bvb een kostprijsvermindering voor de opvang van de werklozenmassa.

Iedereen is hierbij gebaat.

Zeikstraal 3 november 2009 05:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4420746)
ja, weet wel dat het bedrag klopt hoor :)
kvond het alleen weinig geld :)

ja, bedoelde die bovenaan. En ni als ge van school afkwam

Zeikstraal 3 november 2009 05:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 4420763)
Er is beterschap in zicht, er is een nieuw wetsvoorstel hangende dat weldra meer voeding en aandacht zal krijgen. Het is gebaseerd op een logica die ons blijkbaar nog niet eerder was opgevallen. Resumerend.

• De economische crisis leidt ertoe dat steeds meer mensen werkloos worden, hierdoor wordt de kost voor de werkgever steeds groter om deze massa te blijven financieren. Een last die steeds ondraaglijker wordt en leidt tot bijkomende frustratie als gevolg van de verhoogde druk op de werkenden.

Om tegemoet te komen aan het dreigende isolement van de werkloze hebben werkgeversorganisaties het volgende aanbod bedacht.

• Aangezien de werkenden betalen voor de niet werkenden en hiervoor geen arbeid geleverd wordt, kunnen in de toekomst de werklozen ingeschakeld worden in het arbeidsproces, en dat tegen de prijs van de werklozenuitkering.

Het biedt vele voordelen en de werkloze zelf raakt hierdoor niet in een sociaal isolement. Het biedt hem tevens de kans te ijveren voor een vaste betrekking, wel of niet binnen het bedrijf alwaar hij in de eerste plaats ontslagen werd. Er wordt verwacht dat deze nieuwe maatregel ook onze concurrentiepositie jegens het buitenland zal versterken aangezien arbeid op een rendabele manier wordt ingezet. Een reeks van andere voordelen volgen op deze maatregel zoals bvb een kostprijsvermindering voor de opvang van de werklozenmassa.

Iedereen is hierbij gebaat.

Gaan werken voor een werkloosuitskering? Hetzelfde werk doen als anderen en veel minder krijgen?

MIS 3 november 2009 05:52

Citaat:

Gaan werken voor een werkloosuitskering? Hetzelfde werk doen als anderen en veel minder krijgen?
Dat is een eerste stap. Deze nieuwe maatregel laat toe om veel meer producten te produceren tegen een veel lagere prijs. Hierdoor kunnen we meer exporteren en stroomt het geld naar ons toe en niet andersom. Met deze instroom van kapitaal kunnen we dan ook die werkloze op termijn meer geven. Iedereen is erbij gebaat om hier samen aan te werken en ligt besloten binnen de broodnodige mentaliteitswijziging zoals politiek deze ambieert.

Er zijn nog veel meer voordelen overigens, denk bvb aan het pensioentekort dat met de instroom van kapitaal gefinancierd kan worden. Werkloosheid zal ook niet meer bestaan aangezien iedereen wordt ingeschakeld, dus ook geen parasieten meer. Al de tijd die we nu consumeren aan het debat hierover komt vrij om onze economie aan te zwengelen, het geeft ons een boost naar herstel.

backfire 3 november 2009 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 4420763)
Resumerend.

Hola. Wat krijgen we nu?

(maar 't is wel een goed voorstel)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be