Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
(Bericht 4420126)
De moslims
|
De Moslism bestaan niet. Elke post die zo begint laar al weten dat het het verder lezen niet waard is. Maar bon. We zijn van goede wil. We lezen alsnog verder.
Citaat:
De moslims zullen toch ook nooit problemen hebben met sinterklaasjes, kerststalletjes enz nietwaar?
|
Geen idee. En dat doet hier niet terzake. Allé, sinds sommigen hier hysterisch om neutraliteit zijn beginnen gillen van zodra ze één hoofddoekje zien, kunnen we ons er inderdaad aan verwachten dat sommige moslims een even grote neutraliteit van ons eisen. Er bestaat daar zelfs een heel mooi Vlaams spreekwoord voor:"Wie een put graaft voor een ander..."
Citaat:
We moeten niet de vrije markt afschaffen maar diegenen die de vrijheid van onze burgers in het algemeen bedreigen met hun middeleeuwse godsdienstprietpraat en eisen!
|
Ik heb bovenstaande zin gelezen en herlezen, en er klopt iets niet aan die zin.
1) "We moeten niet de vrije markt afschaffen". Oké. Tot daar is de zin coherent. maar daarna gaat het bergaf
2)"maar diegenen die de vrijheid van onze burgers in het algemeen bedreigen met hun middeleeuwse godsdienstprietpraat en eisen!" Wat moeten we met diegenen? Dat de bereidwillige lezer dit zinsdeel lezen en herlze. Er staat absoluut niet in wat de schriver ervan met die (vermeende) mensen wil aanvangen.
Maar goed. Ik zal mij dus tot deel 1 beperken:
Beste Andev, het zijn niet "de moslims", die die chocoladeletters vragen. Het is de Hema die (al dan niet terecht) meent een hogere omzet te realiseren door ze aan te bieden. De aandeelhouders ervan beogen daarbij geenszins de godsdienstvrijheid te beperken noch te promoten. Zij beogen ook niet mensen tot een andere godsdienst te bekeren. Zij beogen zelfs niet de integratie van migranten in onze samenleving (en dit in tegenstelling tot wat de titel van het topic suggereert). Het enige dat zij beogen is een grotere omzet en winstmarge te realiseren.
Maar dat soort moslims zijn niet de enigen die hier en daar rondlopen nietwaar!
Welke soorten zijn er dan zoal? Ik heb alleen kennis van moslims die tot de
Homo sapiens sapiens behoren. Mochten er andere rondlopen, dan zou dat echt wel een fenomenaal bericht zijn.
Citaat:
Natuurlijk mogen we de moslimbevolking op geen enkele manier dwars zitten!
|
Echt? van wie niet? Waarom niet? En waarom zouden we eigenlijk? Je plaatst een krasse uitspraak, die meer vragen oproept dan ze beantwoordt.
Citaat:
We zijn toch geen "racisten" zeker!
|
Jij en ik zeker niet. Over een paar anderen heb ik toch wel mijn twijfels.
Met vriendelijke groeten,
driewerf.