Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De bruin-witte borden die aan de kant van de autostrade staan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130634)

Crazy B 1 november 2009 21:18

De bruin-witte borden die aan de kant van de autostrade staan

Wie kent ze niet, die fijne, streek-aanduidende borden? Het Midden-Limburgse heeft een coole raceauto; soms ziet men er de achtbaan van een of ander vrolijk attractiepark op, en nog zoveel meer.

Mijn vraag is nu: hoe lang staan die borden er al? Ik kan me onze prachtige autowegen amper voorstellen zonder die borden!

Hallokidoki 1 november 2009 21:23

Ik vind ze helemaal niet mooi... zo een vuil kakkleur... Hadden ze niks fleurigers?

Crazy B 1 november 2009 21:27

Tja, vergeet niet dat die borden er al sinds mensenheugenis staan! Zonder enige twijfel zagen ze er in een ver verleden oogverblindend mooi uit. Ik ben er pertinent zeker van dat ze destijds die grijze wereld verblijdden met de schitterende schoonheid van de belofte dat de toekomst goed zou zijn voor ons.

Bobke 1 november 2009 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B (Bericht 4418922)
Wie kent ze niet, die fijne, streek-aanduidende borden? Het Midden-Limburgse heeft een coole raceauto; soms ziet men er de achtbaan van een of ander vrolijk attractiepark op, en nog zoveel meer.

Mijn vraag is nu: hoe lang staan die borden er al? Ik kan me onze prachtige autowegen amper voorstellen zonder die borden!

Ge bedoelt de borden die de toeristische bezienswaardigheden van de streek, stad aanduiden ?
Deze van Gent werden begin de jaren ’80 geplaatst.
http://www.gent.be/gent.htm?id=VRAGENUUR&rec=114065

From_Vlaanderen 1 november 2009 23:18

Ik heb ze er altijd weten staan.

Crazy B 1 november 2009 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4419104)
Ge bedoelt de borden die de toeristische bezienswaardigheden van de streek, stad aanduiden ?
Deze van Gent werden begin de jaren ’80 geplaatst.
http://www.gent.be/gent.htm?id=VRAGENUUR&rec=114065

Niet eerder? Nochtans zijn die borden de praal van onze autowegen.

Mitgard 1 november 2009 23:32

psst!
volgens mij is crazy B helemaal geen chinees. :-)

Raf 1 november 2009 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4419118)
psst!

Nee, 't is een marsmanneke. ;-)

Dronkoers 2 november 2009 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B (Bericht 4418922)

op gewestwegen en in bebouwde kommen wijzen die de weg naar attracties zoals café's, tavernes, bistro's en andere drankgelegenheden :cheer:

Bobke 2 november 2009 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B (Bericht 4419114)
Niet eerder? Nochtans zijn die borden de praal van onze autowegen.

Bwa, das toch alweer dertig jaar geleden.
Voor die tijd waren onze autostrades, voor zover ze er al waren, lang niet wat ze nu zijn.

Bobke 2 november 2009 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4419251)
op gewestwegen en in bebouwde kommen wijzen die de weg naar attracties zoals café's, tavernes, bistro's en andere drankgelegenheden :cheer:

Zoals de veertien billekes.

Crazy B 2 november 2009 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4419414)
Bwa, das toch alweer dertig jaar geleden.
Voor die tijd waren onze autostrades, voor zover ze er al waren, lang niet wat ze nu zijn.

Dat is natuurlijk waar. We kunnen dus wel veilig aannemen dat het dankzij die borden is dat ons wegennet de absolute top heeft bereikt.

Jazeker 2 november 2009 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4419118)
psst!

Valt het op? ;-)

Zeno! 2 november 2009 20:07

In Wallonie gaat men ze allemaal vervangen door mooie, nieuwe borden:

Hier kan je ze allemaal bekijken: http://portfolio.sudpresse.be/main.p...8655&g2_page=1

Het gebeurt niet vaak, maar nu moet Vlaanderen het voorbeeld van Wallonie volgen vind ik! :)

Johnny Blaze 2 november 2009 20:54

Naar het schijnt zit er aan de bron van de e40 een oude wijze man die hier antwoord over kan geven. Misschien eens een expeditie inrichten? Wel oppassen als ge proviand inslaat, die broodjes langs de autobaan worden door mongolen gesmeerd heb ik opgevangen.

Jazeker 2 november 2009 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4420270)
In Wallonie gaat men ze allemaal vervangen door mooie, nieuwe borden:

Hier kan je ze allemaal bekijken: http://portfolio.sudpresse.be/main.p...8655&g2_page=1

Het gebeurt niet vaak, maar nu moet Vlaanderen het voorbeeld van Wallonie volgen vind ik! :)

Goed bedoeld voor het toerisme en zo, maar ik heb liever geen borden langs de weg die de aandacht trekken van de chauffeur. Dat geldt ook voor die debiele lama's van het BIVV die erin bestaan om borden te maken die proberen om de aandacht van de chauffeur die aan 120 voorbij snort zo lang mogelijk vast te houden. Neem die sukkels hun promo budget eens weg, aub.

Dronkoers 3 november 2009 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4420382)
Goed bedoeld voor het toerisme en zo, maar ik heb liever geen borden langs de weg die de aandacht trekken van de chauffeur. Dat geldt ook voor die debiele lama's van het BIVV die erin bestaan om borden te maken die proberen om de aandacht van de chauffeur die aan 120 voorbij snort zo lang mogelijk vast te houden. Neem die sukkels hun promo budget eens weg, aub.

Vooral deze borden, die vragen zelfs klaar en duidelijk om naast de baan te kijken:

Cisalpina 3 november 2009 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4420382)

Overdrijft ge het niet een beetje? Zo'n bord, zelfs aan 120, ziet en scant ge in een oogopslag. In minder dan een seconde hebt ge de info gezien en verwerkt.
Zelf ben ik nogal blij als ik van een bepaalde toeristische attractie of regio goed op de tijd de borden zie. Ze vormen een soort van mentale referentiepunten.

Allez ja, ik zou uiteraard ook wel liever naar een schoon vrouw of een neergestorte straaljager kijken, maar ja, die geven weinig bruikbare info.

Jazeker 3 november 2009 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 4420835)
Overdrijft ge het niet een beetje? Zo'n bord, zelfs aan 120, ziet en scant ge in een oogopslag. In minder dan een seconde hebt ge de info gezien en verwerkt.
Zelf ben ik nogal blij als ik van een bepaalde toeristische attractie of regio goed op de tijd de borden zie. Ze vormen een soort van mentale referentiepunten.

Allez ja, ik zou uiteraard ook wel liever naar een schoon vrouw of een neergestorte straaljager kijken, maar ja, die geven weinig bruikbare info.

Die BIVV borden al gezien? Daar zetten ze een half boek op onder een hoek van 45 graden. Knappe jongens die dat van de eerste keer lezen zonder hun blik op de weg kwijt te raken. En dan nog te zeggen dat die Einsteins der verkeersveiligheid een monopolie hebben op reclame langs snelwegen.

Weg met die handel... geef dat budget aan de pensioenkassen of zo.

Dronkoers 3 november 2009 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 4420835)

Ik heb minstens 10 keer naar een BIVV-bord moeten kijken om te weten wat er volledig opstaat ze

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be