![]() |
De bruin-witte borden die aan de kant van de autostrade staan
Wie kent ze niet, die fijne, streek-aanduidende borden? Het Midden-Limburgse heeft een coole raceauto; soms ziet men er de achtbaan van een of ander vrolijk attractiepark op, en nog zoveel meer.
Mijn vraag is nu: hoe lang staan die borden er al? Ik kan me onze prachtige autowegen amper voorstellen zonder die borden! |
Ik vind ze helemaal niet mooi... zo een vuil kakkleur... Hadden ze niks fleurigers?
|
Tja, vergeet niet dat die borden er al sinds mensenheugenis staan! Zonder enige twijfel zagen ze er in een ver verleden oogverblindend mooi uit. Ik ben er pertinent zeker van dat ze destijds die grijze wereld verblijdden met de schitterende schoonheid van de belofte dat de toekomst goed zou zijn voor ons.
|
Citaat:
Deze van Gent werden begin de jaren ’80 geplaatst. http://www.gent.be/gent.htm?id=VRAGENUUR&rec=114065 |
Ik heb ze er altijd weten staan.
|
Citaat:
|
psst!
volgens mij is crazy B helemaal geen chinees. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor die tijd waren onze autostrades, voor zover ze er al waren, lang niet wat ze nu zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Wallonie gaat men ze allemaal vervangen door mooie, nieuwe borden:
![]() ![]() Hier kan je ze allemaal bekijken: http://portfolio.sudpresse.be/main.p...8655&g2_page=1 Het gebeurt niet vaak, maar nu moet Vlaanderen het voorbeeld van Wallonie volgen vind ik! :) |
Naar het schijnt zit er aan de bron van de e40 een oude wijze man die hier antwoord over kan geven. Misschien eens een expeditie inrichten? Wel oppassen als ge proviand inslaat, die broodjes langs de autobaan worden door mongolen gesmeerd heb ik opgevangen.
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Zelf ben ik nogal blij als ik van een bepaalde toeristische attractie of regio goed op de tijd de borden zie. Ze vormen een soort van mentale referentiepunten. Allez ja, ik zou uiteraard ook wel liever naar een schoon vrouw of een neergestorte straaljager kijken, maar ja, die geven weinig bruikbare info. |
Citaat:
Weg met die handel... geef dat budget aan de pensioenkassen of zo. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be