![]() |
Met van Rompuy als leider wordt Europa geloofwaardig
Europa krijgt wat het verdient
|
Europa verdient beter !
|
Zolang Europa geen democratie is, zal het nooit geloofwaardig zijn.
|
Van Rompuy blijkt Frankrijks kandidaat
als voorzitter voor de EU-raad. Men wenst garanties voor ordonnanties in een 5-7-5-haikù-maat ! ![]() |
Ik heb niets tegen Van Rompuy. Integendeel zelfs. Maar ik hoop dat hij geen voorzitter wordt. Hij is een ideale Belgische Eerste Minister. En dat zou hij moeten blijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg, zouden ze bij Suez met t-shirts van VR rondlopen? In de sportwereld doen ze dat toch ook altijd met hun grootste sponsors? Nee, echt, een klassebak die VR. |
ik hoop écht dat hij het wordt. Dan moeten ze een nieuwe premier zoeken en de kans is groot dat Leterme zijn stoel terug wil. Bovendien, wie zou het anders moeten gaan doen bij de cd&v. Peeters is de enige die het nog zou kunnen, maar die zal vriendelijk bedanken en op zijn post in Vlaanderen blijven.
En dan gaan we opnieuw lachen de komende maanden... :-D |
Citaat:
|
Perceptie is politiek en politiek is perceptie. Voor veel europeanen is Herman Van Rompuy de man die de Crisis in België wist te bezweren en op weg naar een duurzame oplossing te zetten. Ik zeg niet dat dit zo is, maar het is in ieder geval de perceptie van de meeste europeanen. Het merkwaardige is dat iedereen naar de Lage landen /Heel-Nederland/De Benelux kijkt om een deugdelijke EU president te leveren & dat wij Beneluxers zelf eigenlijk hjierover zeer verdeeld zijn : de Noordnederlandse pers hemelt Jan peter op en de Belgen blazen onze haikoe dichter op tot de "man of all seasons" -
we zouden beter met elkaar afspreken één kandidaat naar voren te schuiven rekening houdend met onze binnenlandse noodwendigheden... |
Citaat:
buitenaf opgedrongen. 't Zou mij zelfs verwonderen als dit in overeenstemming zou zijn met HVR's eigen ambities. Ik ken er anderzijds wel die nu afgunstig aan het worden zijn. Zowel in België als er buiten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zou zeer slecht zijn wanneer een benoemd persoon, niet democratisch gekozen, het leiderschap zou opnemen. Temeer daar op de Europese Raad geen Europese democratische controle door het Europees Parlement bestaat. De leiders van de lidstaten in de Europese Raad hoeven slechts verantwoording af te leggen in hun eigen parlementen, niet voor Europa gezamenlijk, hoewel ze wel beslissingen nemen die alle Europeanen aangaan. |
Citaat:
|
Citaat:
De absurditeit van dit onland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be