![]() |
Koran als beltoon.
BUITENRAND — In Somalië zijn zelfs de beltonen van mobiele telefoons niet veilig voor de islamitische ‘moraalridders'. In de havenstad Kismayo vaardigde de militante al-Shabaab-beweging een nieuw reglement terzake uit: alleen door een imam gezongen verzen uit de Koran mogen als beltoon worden gebruikt. Wie de regel overtreedt, riskeert 25 zweepslagen. De leiders van de extremistische beweging leggen een zeer strikte interpretatie van de islam op aan alle burgers die onder hun gezag vallen. Popmuziek, televisie en dans zijn verboden, net als sporten, zoals het ook in Somalië populaire voetbal. Voor vrouwen is ook het dragen van een bh taboe.
Niet echt wereldschokkend nieuws, we hebben al andere dingen te slikken gekregen uit die hoek, maar wel leuk, gewoon 'leuk'! Hopelijk evolueert het niet in de richting dat wie nu nog een "niet-islamitische beltoon" heeft opzitten agressie opwekt bij bepaalde lieden! En voor de rest van het artikel: http://www.standaard.be/artikel/deta...an+als+beltoon |
Citaat:
|
Ik haat beltonen. De mijne doet gewoon tring-tring.
Verder kan het mij niets schelen wat ze in Somalië met hun gsm's doen maar ik ben blij dat jij het toch nog leuk vond. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrijheid en democratie kan je niet door mensen hun strot rammen, ze zullen zelf in opstand moeten komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben er vrij zeker van. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat uiteindelijk eindigt in een compleet gebrek aan vrijheid, niet te vergeten! Het is allemaal belachelijk en futiel enz, zoals de hoofddoekjes... Maar sommigen zouden er blijkbaar hun leven voor opofferen! |
Citaat:
Vooral, diegenen die nog geen vrijheid en democratie kennen moeten niet de kans krijgen om de vrijheid en de democratie van anderen naar de bliksem te helpen! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be