![]() |
2050: welke overtuiging zal er nog serieus aangehangen worden?
Neem 40 jaar of later, de welke zal nog echt diep in hart en nieren serieus aangehangen worden door een normale persoonlijke overtuiging en zonder een bepaalde ideologische/culture opvoeding ?
Ik groepeer alle overtuiging onder drie categorieën:
Graag jouw keuze beargumenteren! Ik zou voor de tweede optie kiezen omdat deze "geopenbaarde" religies natuurlijk blijken te zijn. Ik bedoel deze religies komen met bevredigende oplossingen als het gaat om de natuurlijke zorgen van de mens:
|
De grootste geldwolven hebben historisch altijd bij de kerk gezeten. Uw materialisme staat dus op het verkeerde lijntje.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het Westen heeft z'n doodvonnis getekend, daar waar de islam in volle opmars is. Als men alleen al de geboortecijfers bekijkt, weet men al in welk scenario Europa zal terechtkomen. |
Welke 'bevredigende' oplossingen geven religies dan aan deze vragen?
Citaat:
@Jan vdB Ik geef mijn eigen interpretatie aan de voorspelling van Nostradamus: De strijd tegen islam zal lang, hard en bloederig zijn, maar uiteindelijk zal het gezonde verstand overwinnen, indien niet, zal de mensheid (islam tegen islam-stroming tegen stroming) zichzelf uitroeien! |
Citaat:
Het seculier discours, dat zich ook vaak anti-islam opstelt, creëert een vacuüm waar alleen de islam nog tegen bestand is. Ook de demografische cijfers spreken scherp in het nadeel van het Westen, dat zich door verlichtingsextremisme heeft genekt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ondertussen terug on topic denk ik dat er over 40 jaar nog steeds zat gelovigen zijn, misschien wat meer dan nu, waarschijnlijk minder, zeker in het westen. Of het aantal ongelovige honden dan ook stijgt valt nog te bezien, want zeker in dat zelfde westen zijn steeds meer mensen aan het dwepen met vaag new age gedoe, verkeerd geïnterpreteerde religies uit verweggistan en het ietsisme. |
Wehebben 1 aardbol , dus .... die omzeep helpen .... waar staanwe dan ?? Wie heeft dan meest gelijk ofwint ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
2050: welke overtuiging zal er nog serieus aangehangen worden?
IronChefisme.
|
![]() :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be