Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Yanina en Xavier voor 1 jaar geschorst. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130881)

Descartes Jr 7 november 2009 11:59

Yanina en Xavier voor 1 jaar geschorst.

Het Vlaamse Doping Tribunaal
heeft driest bureaucratisch uitgehaald.
Zij vonden iets fouts
in hun whereabouts.
Da's érger dan wat coke en een naald !

Bart Meganck for president !

Xenophon 7 november 2009 12:05

Hun gedrag bleef niet binnen de perken,
enzo moesten ze terug gaan werken.

:)

driewerf 7 november 2009 12:29

Wie is er hier allemaal voorstander van nultollerantie?

Cisalpina 7 november 2009 12:34

daar is al nen draad over bij Samenleving ofzoiets.

MIBRGU 7 november 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4427780)

Een beetje nuance mag er wel zijn zekers. Ze zijn helemaal niet positief bevonden. Enkel administratieve fouten. Er worden op hetzelfde moment vier moordenaars vrijgelaten omdat er geen tijd is in de rechtbank. Ik denk dat de nultolerantie eerder geld voor moordenaars dan voor mensen die administratieve fouten maken.

driewerf 7 november 2009 13:18

Er is inderdaad weinig te nuanceren aan nultolerantie. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de voorstanders ervan.

Nultolerantie is immers nultolerantie, en geen nul-komma-iets-tolerantie.

Nr.10 7 november 2009 13:31

Fascisten

fb718882 7 november 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4427849)
Er is inderdaad weinig te nuanceren aan nultolerantie. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de voorstanders ervan.

Nultolerantie is immers nultolerantie, en geen nul-komma-iets-tolerantie.

Nultolerantie is inderdaad nultolerantie ; maar er is heleaal geen doping gebruikt door Yanina of Xavier of Sugar . Er is enkel sprake van communicatiefouten en slordig omspringen met het reglement .
Er is altijd nog wel een verschil tussen de letter van de wet en de geest van de wet .
Reglement is reglement klinkt een beetje zoals Befehl ist Befehl . Hou ik niet van .

Wiley E Coyote 7 november 2009 14:11

Ik wel. Ik vind het immers zeer gevaarlijk wanneer men de geest van de wet begint te interpreteren... dat leidt immers tot een law for the rich and a law for the poor... dan pas creeer je ongelijke behandeling. Trouwens, volgens het Grondwettelijk Hof is de geest van de wet steeds ondergeschikt aan de letter van de wet... als je iets anders bedoelde, dan had je dat maar zo in die wet moeten opnemen.

born2bewild 7 november 2009 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4427780)

ik

winnezele 7 november 2009 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIBRGU (Bericht 4427788)
Een beetje nuance mag er wel zijn zekers. Ze zijn helemaal niet positief bevonden. Enkel administratieve fouten. Er worden op hetzelfde moment vier moordenaars vrijgelaten omdat er geen tijd is in de rechtbank. Ik denk dat de nultolerantie eerder geld voor moordenaars dan voor mensen die administratieve fouten maken.

Dus als er moordenaars worden vrijgelaten moet niemand nog gestraft?

winnezele 7 november 2009 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4427873)
Fascisten

Vind het heel, maar dan ook heel, gevaarlijk het verwijt 'fascisten' te pas en te onpas te gebruiken. Mag ik 'vuile blanke', 'makaak', 'strontneger' zomaar gebruiken?

Descartes Jr 7 november 2009 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 4427953)
Ik wel. Ik vind het immers zeer gevaarlijk wanneer men de geest van de wet begint te interpreteren...

Zo is het dus niet strafbaar dat men als topsporter cocaïne gebruikt in zijn vrije tijd, zolang men maar inschrijft in zijn whereabouts wanneer men dat mag komen controleren tijdens die vrije tijd.

Juristen (en hun letter van de wet) hebben elke zin voor gezonde boerenlogica verdrongen.

Ik roep dus nogmaals op om hen bij de volgende verkiezingen democratisch zelf te verdringen.

driewerf 7 november 2009 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4427923)
Nultolerantie is inderdaad nultolerantie ; maar er is heleaal geen doping gebruikt door Yanina of Xavier of Sugar . Er is enkel sprake van communicatiefouten en slordig omspringen met het reglement .
Er is altijd nog wel een verschil tussen de letter van de wet en de geest van de wet .
Reglement is reglement klinkt een beetje zoals Befehl ist Befehl . Hou ik niet van .

Ik zelf ben geen voorstander van nultolerantie. Ik ben het nooit geweest. Maar ik zet zeer graag een wassen neus op bij diegenen die, van zodra er een allochtoon negatief in het nieuws kom, nog het liefst een vuurpeloton lieten aanrukken, maar die zich nu duizend bochten wringen om deze uitspraak te kunnen aanvechten.

Wiley E Coyote 7 november 2009 14:32

Gezonde boerenlogica is geen bron van wet. Trouwens wat de ene logisch vindt, is dat niet altijd voor een ander. Men heeft duidelijke wetten nodig, ja, en geen wetten die men moet beginnen interpreteren. Want dan beginnen de problemen omdat niet iedereen dezelfde interpretatie aanhoudt... en tot slot, je moet leren leven met de gevolgen van gemaakte keuzes. Daarom vind ik de reactie van Anciaux zo super hypocriet.

born2bewild 7 november 2009 14:37

dura lex sed lex

Xenophon 7 november 2009 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4427923)

Ze zijn niet betrapt, dat is juist.

Het is daarom misschien dat ze "vergeten" waren van te laten weten waar ze zaten.

Dat is allemaal wel heel gemakkelijk, we zijn niet betrapt. Omdat ze niet gecontrolleerd konden worden ja.

Zie naar die Mallise zijn gezicht, het lijkt wel doortrokken van de doping.

fb718882 7 november 2009 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4428009)
Ik zelf ben geen voorstander van nultolerantie. Ik ben het nooit geweest. Maar ik zet zeer graag een wassen neus op bij diegenen die, van zodra er een allochtoon negatief in het nieuws kom, nog het liefst een vuurpeloton lieten aanrukken, maar die zich nu duizend bochten wringen om deze uitspraak te kunnen aanvechten.

Ik ben wél voorstander van de nultolerantie , voor een zo dopingvrij mogelijke sport . Zoals Jacques Rogge het al jaren voorstelt . Dan heb ik het over doping , niet over het foutief invullen van een of ander administratief formulierke . Heeft met doping niks te maken , heeft met sport niks te maken .

Wat die wassen neus betreft geef ik je gelijk , natuurlijk .

forzaflandria 7 november 2009 14:53

Nultolerantie tegen gevaarlijke misdadigers, ja.
Niet tegen mensen die een formulier verkeerd invulden. Zoals gezegd, het heeft niets met doping te maken. Een boete ware beter dan een schorsing.

Another Jack 7 november 2009 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4428074)
Nultolerantie tegen gevaarlijke misdadigers, ja.
Niet tegen mensen die een formulier verkeerd invulden. Zoals gezegd, het heeft niets met doping te maken. Een boete ware beter dan een schorsing.

Een asielzoeker wiens papieren niet in orde zijn?
Nultolerantie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be