![]() |
Wat verwachten wij van het kartel? Hoeveel percent halen we? Hoeveel zetels? Hoeveel N-VA'ers en hoeveel CD&V'ers? Kraken we paars?
Ik doe een wilde gok en ik zeg dat we 27% gaan halen. Dat is vrij hoog geschat, ik weet het. |
Ik denk iets minder. Ik denk eerder aan 26,4%.
|
Ik sluit me aan bij Vlaams Leeuw.
Bij deze een pronostiek: CD&V/N-VA: 26,4 Vlaams Blok: 22,4 SP.A-Spirit: 20,9 VLD-Vivant: 18,3 Groen!: 4,5 |
Ik heb ook een pronostiek:
N-VA - CD&V: 26,4% Vlaams Blok: 24% SPA - Spirit: 22% VLD - Vivant: 20,2% Groen!: 4,5% Andere: 2,9% |
Mijn pronostiek:
CD&V/N-VA: 27 procent SP.A/SPIRIT: 23 procent Vlaams Blok: 21 procent VLD/VIVANT: 20 procent Groen!: 6 procent[size=2] ( ik verwacht een zetel voor groen in Antwerpen- 2 zetels mss -, Vlaams Brabant, West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Brussel en Europa, in Limburg een bijzonder slecht resultaat! )[/size] Rest: 3 procent |
In zetels zou dat iets zijn van een:
CD&V/N-VA: 37 VLD: 25 Vlaams Blok: 27 Groen!: 4 of 5 SP.A/SPIRIT: 30 UF: o of 1 Volgens mij is dit, mits rekening houdend eentje meer of minder. Ik denk dat de N-VA 6 zetels gaat halen ( 2 Oost-Vlaanderen, 2 Antwerpen, 1 West-Vlaanderen, 1 in Vlaams Brabant, geen in Limburg want Theo Kelchtermans zal er misschien over springen ) Dat is dan voor de CD&V 31 zetels ( geen winst :cry: ) Thomas Heynderickx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het enige wat ik onthoud is dat de CD&V waarschijnlijk niet stijgt in zetelaantal.
|
Citaat:
|
Neen, maar
1) jullie profiteren dus overduidelijk van het kartel 2) Als de CD&V/N-VA 1 zetel minder haalt zou dat wel ten koste kunnen komen van een CD&V zetel. En dan dalen we wel... |
Citaat:
|
Lees hieronder even de enige echte uitslag:
CD&V/N-VA: 32 % SP.a/Spirit: 21 % Vlaams Blok: 20 % VLD/Vivant: 18 % Groen!: 6 % Anderen: 3 % |
Citaat:
Persoonlijk denk ik: CD&V/N-VA: 26.7% SP.a/SPIRIT: 21,3% Vlaams Blok: 24,8% VLD/Vivant: 19,1% Groen!: 4,3% Anderen: 3,8% |
Een berekening aan de hand van de peiling van VRT|DeStandaard (een bereking gebaseerd op een peiling dus) leverde volgende zetelverdeling op:
CD&V|N-VA: 38 zetels (+4, onmisbaar voor een meerderheid) Groen!: 3 zetels (-9) VB: 29 zetels (+7) SPAspirit: (-4) VLD: (-9) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar reken ik wel op, anders krijgen ze over enkele jaren dezelfde rekening als de VLD op 13 juni gepresenteerd, Leterme is zich daar zeker bewust van.
|
Citaat:
|
Dat moeten ze vooral doen na 13 juni, de N-VA terug vliegen en veel CD&V-kiezers met hen....
:roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be